Var hittar jag gatdäck till R420 fälg?

O.Larsson

SDK #4201
Gick med
16 Mar 2007
Ort
På landet
Hoj
Ducati 848
Jag har en supermotard framfälg som det idag sitter ett 120/75 R420 Metzeler slicks på. Jag letar efter ett besiktningsbart/gatdäck i typ samma dimension. Känns som om jag har letat igenom hela internet utan någon träff. Jag hittar bara race däck...

Någon som har ett tips?
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Släng dit ett regndäck och åk till besiktningen.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Funkar det? Tänker på att det står typ "not for highway use" på slicks-däcket som sitter på nu. Om man skulle råka på en nitisk kontrollant
Jag har då aldrig besiktat en endurohoj där däcken inte varit märkta "Not for highway use"
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Har sett sådan maskin som man skär ut mönster med i däcken. Vet inte hur dyra eller vanliga dom är. Vill du inte köpa ett regndäck på chans så kan man testa att göra mönster på ett slicks som du redan har. Borde väl gå att putsa bort "not for highway"
Jag besiktade en XR600 med cross däck för många år sedan och kontrollanten sa inget om den texten på sidan av däcken.
 

O.Larsson

SDK #4201
Gick med
16 Mar 2007
Ort
På landet
Hoj
Ducati 848
Har hittat Metzeler regndäck för 3000, och tycker det är lite dyrt för ett framdäck som ska gå på gata.

Har kanske varit lite otydlig med att förklara att supermotarden ska gå på gata hela tiden, inget race, och då är jag tveksam till regndäckets hållbarhet jämfört med ett "riktigt" gatdäck.

Just nu känns den bästa lösningen att köpa en ny Twenty-fälg (17 tum) från 24MX och sedan köpa ett helt vanligt gatdäck till det...

Tackar för input 👍
 

notrightrider

Percussive maintenance engineer
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ebay UK med allt vad det innebär, och urgammalt.

Screenshot_20240726-230100.png



Rubbex vill jag minnas är Luxemburg-baserade:

Screenshot_20240726-230149.png

...men dom verkar ha lagret i Sydafrika och levererar med packcykel med tanke på leveranstiden.


Eller också knallar man ner till den lokala Euromasteranläggningen och ber dom kolla hur det verkliga lagerläget ser ut:

Screenshot_20240726-231009.png




Sök även på 120/75 R 16.5" så får du kanske fler träffar. Jag vill nog minnas och mena att 420 svarar mot 16.5" i fälgdiameter, men det kanske andra kan svara på mer definitivt...?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Har hittat Metzeler regndäck för 3000, och tycker det är lite dyrt för ett framdäck som ska gå på gata.

Har kanske varit lite otydlig med att förklara att supermotarden ska gå på gata hela tiden, inget race, och då är jag tveksam till regndäckets hållbarhet jämfört med ett "riktigt" gatdäck.

Just nu känns den bästa lösningen att köpa en ny Twenty-fälg (17 tum) från 24MX och sedan köpa ett helt vanligt gatdäck till det...

Tackar för input 👍
Du kan också kolla med
Dom kan ha någon passande 17 tums fälg.
Vad är det för hoj. Fabrikat? Modell? Årsmodell?
Känner igen detta.
En kompis ville sälja sin hoj (KTM?).
Han fick köpa ny framfälg för hitta kunder som ville köpa.
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top