Var köpa 2.5mm kabelskor (Kawasaki bullet connector)?

Bobby 600

Medlem
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Honda XR650R -00, Kawasaki ZX9R -98, Suzuki GSX-R750 -86
Kabelstammen på min 1998 ZX9R (och många äldre Kawasaki) vill ha 2.5mm kabelskor. De flesta blinkers kommer med betydligt större kontakter. Jag vill köpa en låda 2.5mm men kan inte hitta det någonstans inom EU, bara utanför. Någon som vet om och var det går att köpa?

Notera att 2.5mm är diametern på utsidan av kontakten

Det är denna typ av kontakt:
https://kojaycat.co.uk/epages/95000...Shops/950000457/Products/"TB-2.5mm Bullets10"
https://www.easternbeaver.com/Main/...tors/Bullet_Connectors/bullet_connectors.html
Längst ner på sista sidan

ZX9R NINJA 1998 blinkers connectors.jpg
 

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Ort
Jajamensan
Hoj
Enfield India
Det är inte så att det går att byta kontakten på "stamkablage-sidan" för att förenkla det hela?
Byta till standard bullet-kontakter istället alltså?

Om du vill hålla det helt original så listar du ju själv en säljare från UK som säkert kan skicka till dig, även om frakt och tull blir lite dyrt. Men det kan det ju kanske vara värt för att hålla det original.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Kanske här


Det går tydligen att söka med bild också. Även om jag inte kan.
Då bör du kunna få svar från resten av Europa med andra språk än engelska....
Tyskland, Italien, Frankrike t.ex.
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Kanske
och här ett förslag till
När det inte gick att få tag i en backspegel till Busan hösten 2022 (produktion nedlagd original 1500kr / st från Holland) så chansade jag på Aliexpress:
Två st (ett par backspeglar ) för mindre än 400kr. Skulle komma på en månad. Det dröjde 14 dagar till Postnord undrade om jag godkände att Postnord hanterade "tull och moms" jag godkände och några dagar sedan låg dom i Postfacket # (momsen betald av Aliexpress).

#Vi har numera stora Postfack ute vid gatan. Liten springa för brev med Posten kan öppna hela postfackdörren och lägga in "stora paket". Och kåpstådet till Busan tog posten och lade utanför min dörr (ännu större paket från Aliexpress) också momsen betald.
 
Last edited:

CooperCorgi

Medlem
Gick med
22 Jan 2016
Ort
Ja
Hoj
MT-09 2021
Jag har köpt crimphylsor och stift i diverse mer eller mindre udda varianter på Conrad.se
Sakerna skickades från Tyskland. Gick snabbt och priset vart överkomligt. ?
 

Motherofgod

Sporthojsnörd
Gick med
12 Aug 2022
Hoj
2006, Yamaha FZ6-S 1999, Honda VFR800fi 2022, Honda CBR650R
Jag köpte mina från aliexpress, men det finns nog på temu numera. De brukar skeppa rätt snabbt. En annan lösning jag kör med ibland är att kapa kontakten och crimpa på något som jag har hemma istället.
 

Tullgubbe

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2022
Hoj
KLE500
Kabelstammen på min 1998 ZX9R (och många äldre Kawasaki) vill ha 2.5mm kabelskor. De flesta blinkers kommer med betydligt större kontakter. Jag vill köpa en låda 2.5mm men kan inte hitta det någonstans inom EU, bara utanför. Någon som vet om och var det går att köpa?

Notera att 2.5mm är diametern på utsidan av kontakten

Det är denna typ av kontakt:
https://kojaycat.co.uk/epages/950000457.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/950000457/Products/"TB-2.5mm Bullets10"
https://www.easternbeaver.com/Main/...tors/Bullet_Connectors/bullet_connectors.html
Längst ner på sista sidan

View attachment 488958
Hittade du några Bullet connectors 2.5 mm? Är i samma situation. Behöver reallokera min bakblinkers på kawan och stammen har honor som passar till hanar med 2.5 mm ytterdiameter. Hade helst dragit på 2.5 mm hane på ersättningsblinkersen så jag kan sätta tillbaka orginalet om jag vill framöver. Länkar som folk postat här är till grövre bullet kopplingar lämpliga för 1,5-2,5 mm kabel vilket mått många utländska firmor lite förrädiskt anger i stället för kopplingens ytterdiameter.
 

Bobby 600

Medlem
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Honda XR650R -00, Kawasaki ZX9R -98, Suzuki GSX-R750 -86
Hittade du några Bullet connectors 2.5 mm? Är i samma situation. Behöver reallokera min bakblinkers på kawan och stammen har honor som passar till hanar med 2.5 mm ytterdiameter. Hade helst dragit på 2.5 mm hane på ersättningsblinkersen så jag kan sätta tillbaka orginalet om jag vill framöver. Länkar som folk postat här är till grövre bullet kopplingar lämpliga för 1,5-2,5 mm kabel vilket mått många utländska firmor lite förrädiskt anger i stället för kopplingens ytterdiameter.

Hej, precis som du säger så är det väldigt svårt då många anger fel mått. Dessa var det närmaste jag kunde hitta, jag har köpt men dock inte provat dem ännu.


Hittade även dessa, men ej köpt själv:


https://www.easternbeaver.com/Main/...tors/Bullet_Connectors/bullet_connectors.html (scrolla ner till botten)
 

Tullgubbe

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2022
Hoj
KLE500
Hej, precis som du säger så är det väldigt svårt då många anger fel mått. Dessa var det närmaste jag kunde hitta, jag har köpt men dock inte provat dem ännu.


Hittade även dessa, men ej köpt själv:


https://www.easternbeaver.com/Main/...tors/Bullet_Connectors/bullet_connectors.html (scrolla ner till botten)
Tack så mycket för svar. Den AliExpress-varianten du köpt ser ju rätt okej ut i mått och utförande gällande hanen (2.5 mm) men honan är angiven till 4.9 mm i diameter vilket känns märkligt. Jag har i.o.f.s. bara behov av hanar. Tänkte klämma ihop en ”adapter-kabel” med 2.5 mm hane som ska sitta i ena änden för montering mot stammen och 3.5 mm hona i andra änden att ansluta eftermarknads blinkers mot. Kan du avgöra om längden på hanens ”stift” motsvarar originalet hyfsat?
 
Last edited:

Bobby 600

Medlem
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Honda XR650R -00, Kawasaki ZX9R -98, Suzuki GSX-R750 -86
Tack så mycket för svar. Den AliExpress-varianten du köpt ser ju rätt okej ut i mått och utförande gällande hanen (2.5 mm) men honan är angiven till 4.9 mm i diameter vilket känns märkligt. Jag har i.o.f.s. bara behov av hanar. Tänkte klämma ihop en ”adapter-kabel” med 2.5 mm hane som ska sitta i ena änden för montering mot stammen och 3.5 mm hona i andra änden att ansluta eftermarknads blinkers mot. Kan du avgöra om längden på hanens ”stift” motsvarar originalet hyfsat?

Jag kan kolla nästa gång jag är i garaget.
Kolla också länken med butiken från UK, de borde vara exakt samma som Kawasaki använder.
 

Tullgubbe

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2022
Hoj
KLE500
Jag kan kolla nästa gång jag är i garaget.
Kolla också länken med butiken från UK, de borde vara exakt samma som Kawasaki använder.

Kanon om du kollar. Jag skrev till UK-gubben och också de verkade ha upphört med denna udda dimension. Finns någon liknande site i USA men han har minimum-ordrar för att skicka så den känns inte aktuell.
 

Bifogat

  • IMG_5708.png
    IMG_5708.png
    96.9 KB · Visningar: 7

Bobby 600

Medlem
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Honda XR650R -00, Kawasaki ZX9R -98, Suzuki GSX-R750 -86
Kanon om du kollar. Jag skrev till UK-gubben och också de verkade ha upphört med denna udda dimension. Finns någon liknande site i USA men han har minimum-ordrar för att skicka så den känns inte aktuell.
Ajdå det var tråkigt.

Här är lite bilder från garaget, brevid blinkerskontakt för en ZX9R som jämförelse.
 

Bifogat

  • 01.jpg
    01.jpg
    254.5 KB · Visningar: 6
  • 02.jpg
    02.jpg
    262.5 KB · Visningar: 3
  • 03.jpg
    03.jpg
    176.2 KB · Visningar: 3
  • 04.jpg
    04.jpg
    116.4 KB · Visningar: 4
  • 05.jpg
    05.jpg
    102.1 KB · Visningar: 4
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top