Var köpa DB-glas billigast?

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
Jag har ett problem. Min hoj går för snabbt för mig, jag tycker att vinden är det stora problemet. När jag kommer upp i 285 (mätarfart) tycker jag det börjar bli svårt att hålla emot fartvinden, 290 (också mätarfart) kan jag bara hålla i högst 10 sekunder. Jag ligger så klart på tanken med huvet så långt in under kåpan som det går, har även provat att lyfta upp ryggen lite vilket ja tyckte hjälpte.

Är det någon som vet om ett så kallat DB-kåpglas är det jag behöver? Jag har sett att de kostar 800 kr + frakt från s-racing, är det ett bra pris? Om någon vill sälja sitt så köper jag gärna det, om det är i bra skick så klart.. är tacksamm för alla svar.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
S-racing har lila kåpglas som du vill ha :)
Jag såg en ZX9R på SRW som hade ett lila så du är inte ensam.

Du får räkna med under tusenlappen överallt. Var inte snål nu Alexander :whip

Mavvekramar.

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
hur är GP500 glas då? vad är skillnaden? är det bara namnet eller nått annat som ja inte känner till?

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
jag vet inte vilken skillnad det är om man jämför med andra tillverkare...Jag har slängt på ett GP500-glas från KK Racing och jag är mycket nöjd. Det är rätt så högt och ger dig bra skydd mot fartvinden .

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
kan du kolla hur många cm det höjde glaset tillslut? hörde att ett airflow från powerbronze skulle höja 6-7 cm..

edit: det kanske är ett sånt?

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...