Var köpa tjocka plexiglas/plastskivor?

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Stora bitar om 1-2 kvm, genomskinlig, behöver ej vara särskillt tålig mot påfrestningar/repor.

Yepp, här ska byggas lufttät hojmonter inför vintern! :d

Tar även in heta tipps på stora träskivor som näst intill "skänkes".. :fakta :snålpåfelsätt

Får jag låna tråden så söker jag efter Makralon eller Lexan billigt i bitar om ca 50x50cm, någon som har tips?

Till trådstartaren, Bevakningsföretag och glasmästare har bitar dom limmar på pajjade fönster tillfälligt, kolla med dom!

jag köpte sånna plexiskivor direkt från en fabrik i mölndal..vet dock inte vart du bor så.. du kan nog beställa därifrån om du inte bor i närheten.. vill du så kan ja kolla upp om jag hittar nummret

jag köpte sånna plexiskivor direkt från en fabrik i mölndal..vet dock inte vart du bor så.. du kan nog beställa därifrån om du inte bor i närheten.. vill du så kan ja kolla upp om jag hittar nummret

Stockholm så det blir nog dyrare att frakta än att köpa lokalt. :(

GuW: Jo får höra med några glasmästare imorrn. Lexanbitar bör gå att få tag på hos närmaste "rallyexpert" biltuningfirma osv?..

GuW: Jo får höra med några glasmästare imorrn. Lexanbitar bör gå att få tag på hos närmaste "rallyexpert" biltuningfirma osv?..

Det var just det som var problemet, dom jävlarna tar bra betalt för det.
Nåväl, nödlösningen får bli plexi hos glasmästarn, problemet med det är att dom spricker så lätt vid plåtkontakt.

Dock är det bara framrutan som egentligen behöver vara Lexan/Makralon, det är fullt tillåtet med plexi i sidorutor.

Jag köpte något hos en glasmästare för att ha till att bygga ruta till en hoj och lite annat småtjafs med. Kommer inte ihåg vad det var, inte plexi iaf. Mindre resistent mot repor och "splitterfritt" har jag för mig det var. Det var iaf enkelt att såga och att forma med varmluftspistol. Kostade 1000kr för en halv kvadratmeter (alltså 500x1000mm t=5mm) eller något i den stilen. :näsblod

Vart kan man få tag på tunna som typ dom de har framför löpsedlarna?

Tyvärr e dem lite för små annars tar man ju såklart dem... så, nu behöver ingen ge det förlaget.

Nemen titta titta, hur fan kan ja ha missat de..

Du vet ju inte vad jag ska ha det till så att de e för tunt de vette fan :P.. skulle gärna vilja hitta nåt på kanske 1.5mm, de vore nog perfekt...

Jag tänkte på TS, han skulle ju bygga in hojen. Men för din del så har de även "plan PVC", vad det nu är. Du får kika själv.

Nemen titta titta, hur fan kan ja ha missat de..

Du vet ju inte vad jag ska ha det till så att de e för tunt de vette fan :P.. skulle gärna vilja hitta nåt på kanske 1.5mm, de vore nog perfekt...

Clas Ohlsson har plexi i olika tjocklekar...
Kommer dock inte ihåg vad det rä för storlek på själva skovirna... Men vet att de har från ganska tunt till ganska jötckt...
Hade när jag sist handlade i alla fall... Nu var det två år sedan men ändå...

Jag har köpt plexiglas hos en firma i Länna. Fast nu har jag glömt vad de hette. Bröderna nånting, typ.

hitta.se, tjäre vähn.

Rajt, får scanna clas ohlsson och byggvaruhusen så fort jag får tid.

Men det verkar inte som att det blir helinglasat ändå om man ser till priserna man har sett på stora genomskinliga skivor. ;/

Fast en sida kan ju fortfarande vara i glas/plast, såg idag på ikea att de hade en bordsskiva i härdat glas som var 150x80 tror jag för ca 700.. En halvöppen sida iaf..

Rajt, får scanna clas ohlsson och byggvaruhusen så fort jag får tid.

Men det verkar inte som att det blir helinglasat ändå om man ser till priserna man har sett på stora genomskinliga skivor. ;/

Fast en sida kan ju fortfarande vara i glas/plast, såg idag på ikea att de hade en bordsskiva i härdat glas som var 150x80 tror jag för ca 700.. En halvöppen sida iaf..

Vad e de egentligen du ska göra?
En svartmålad låda med en glasvägg o lite belysning vore hett..

Hade inte glasmästaren Plexi för eget bruk som "nödreparation"?

Du har ju bara fått priser på laminerat glas, och att det är skitdyrt vet jag redan.

Snacka med din lokala hockeyklubb om att få köpa sargplexi? (en ny skiva då)

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick