Var köpa tjocka plexiglas/plastskivor?

Vad e de egentligen du ska göra?
En svartmålad låda med en glasvägg o lite belysning vore hett..

You read my mind, and then added the extra hassle of putting in a lightsource. :rolleyes:

Näe men jag tror jag skippar en tändanordning i den gastäta boxen full med bränsleångor faktiskt. :brinnerup

Hade inte glasmästaren Plexi för eget bruk som "nödreparation"?

Du har ju bara fått priser på laminerat glas, och att det är skitdyrt vet jag redan.

Snacka med din lokala hockeyklubb om att få köpa sargplexi? (en ny skiva då)

Lyckades inte få tag på nån vettig. Gör ett till försök imorrn.
Fick ju även pris på icke laminerat glas som var galna 800(plus moms?).

Vad talar för att sargplexi som står emot puckar som kommer flygande i 180 skulle vara billigare?

You read my mind, and then added the extra hassle of putting in a lightsource. :rolleyes:

Näe men jag tror jag skippar en tändanordning i den gastäta boxen full med bränsleångor faktiskt. :brinnerup

Vad talar för att sargplexi som står emot puckar som kommer flygande i 180 skulle vara billigare?

Som sagt, inte helt hemma på vad det egentligen är du ska göra, helt tät..why lixom osv?
LED-spotlights funkar nog dock... integrerat underifrån, oh yeah...

Som sagt, inte helt hemma på vad det egentligen är du ska göra, helt tät..why lixom osv?
LED-spotlights funkar nog dock... integrerat underifrån, oh yeah...

Martein har ingen möjlighet att ha hojen i ide där han bor just nu.
Men Martein har ett par snella föräldrar som kan tänka sig att ha hojen som hallprydnad.
Det enda kruxet är att Marteins föräldrar inte är några direkta motorfreaks så de slipper gärna doften av bensin, gummi och asfalt. :dummer
Därför ska Martein, optimist som han är, bygga in den helt o hållet lufttätt!

Ps: Jo går nog att hitta säker belysning ganska lätt, ska slänga ett getöga på det när jag letar skivor sen.. ^^

Äddit

Last edited:
Martein har ingen möjlighet att ha hojen i ide där han bor just nu.
Men Martein har ett par snella föräldrar som kan tänka sig att ha hojen som hallprydnad.
Det enda kruxet är att Marteins föräldrar inte är några direkta motorfreaks så det slipper gärna doften av bensin, gummi och asfalt. :dummer
Därför ska Martein, optimist som han är, bygga in den helt o hållet lufttätt!

Ps: Jo går nog att hitta säker belysning ganska lätt, ska slänga ett getöga på det när jag letar skivor sen.. ^^

Tvätta hojen o tömma den på bensin o plugga igen avgaset känns allt för invecklat :D

Men om de ska va hallprydnad hos föräldrarna måste du ju helt klart ha schysst belysning.
Min ide var en extra liten list uppe i taket att gömma ett lysrör så att säga o sen ett par spottar i golvet, oh yeah...:D

Men om de ska va hallprydnad hos föräldrarna måste du ju helt klart ha schysst belysning.
Min ide var en extra liten list uppe i taket att gömma ett lysrör så att säga o sen ett par spottar i golvet, oh yeah...:D
Hmm... :va
85526_2003.jpg

Sargplexi finns i olika utföranden, bakom mål där puckar smäller in i 180 är det säkerligen av rejäl kvalitet, men den tunnare varianten som används på sidorna, tex vid båsen, bör ju vara billigare?

Sargplexi finns i olika utföranden, bakom mål där puckar smäller in i 180 är det säkerligen av rejäl kvalitet, men den tunnare varianten som används på sidorna, tex vid båsen, bör ju vara billigare?

Nu mera används nå härdat glas som nog inte är så jättebilligt nej.

Eller ja, i de gamla isladorna här o var i sverige används nog de gamla plexit fortfarande iof... de går inte sönder pga att det är såpass mjukt o böjligt.

oh yeah :D

Last edited:
Tvätta hojen o tömma den på bensin o plugga igen avgaset känns allt för invecklat :D

Blir det verkligen luktfritt då?
Och visst att de är rätt bussiga, behandlat mig hyffsat väl o så, men nån måtta får det va din lilla ljusbög! ;P

Kan ju inte skada att höra, om de inte skadar mig pga den korkade frågan då.. :näsblod

Nu mera används nå härdat glas som nog inte är så jättebilligt nej.

Eller ja, i de gamla isladorna här o var i sverige används nog de gamla plexit fortfarande iof... de går inte sönder pga att det är såpass mjukt o böjligt.

Härdat glas som spricker upp i tusentals bitar när det når sin belastningsgräns? Verkligen? :confused:

Blir det verkligen luktfritt då?
Och visst att de är rätt bussiga, behandlat mig hyffsat väl o så, men nån måtta får det va din lilla ljusbög! ;P

Kan ju inte skada att höra, om de inte skadar mig pga den korkade frågan då.. :näsblod

Härdat glas som spricker upp i tusentals bitar när det når sin belastningsgräns? Verkligen? :confused:

Jepp det går i en miljon bitar när det pajar, vilket det gör betydligt oftare nu än förr när man använde de mjukare plexiglaset.
Det gör dessutom hundra ggr ondare att bli tacklad mot dagens sarger o glas då det inte ger vika en tum.
Publiken ser dock mkt bättre då de nya glaset är mkt klarare o blir inte lika lätt massa märken o skit i.

I Linköping har man för övrigt fått byta minst ett halvt dussin ggr redan denna säsong =)
Känsligt för hur det sätts upp ifall det blir spänningar o skit i de.

akriform (sollentuna)
vet inte om de säljer till privatpersoner men de skär ut, formar och svetsar akryl tex.

köpte svinbilligt 4 skivor av 3 mm plexi 120x240 cm på något byggföretag nere vid länna sport för ett tag sen. Vill minnas att jag pröjsade ca 600 för allt :yoparty

Last edited:
Går det inte linda in den i stora svarta plastsäckar och eventuellt ett mc-kapell över det för utseendet skull? :snåljåpslösning

köpte svinbilligt 4 skivor av 3 mm plexi 120x240 cm på något byggföretag nere vid länna sport för ett tag sen. Vill minnas att jag pröjsade ca 600 för allt :yoparty

Var bussig o rota lite i minnet åt mig nu för det där var helt i min prisklass. :gnissla

Går det inte linda in den i stora svarta plastsäckar och eventuellt ett mc-kapell över det för utseendet skull? :snåljåpslösning

I like the snåljåpslösning. :fakta
Kanske blir nått sånt om man inte hittar något vettigt "fönster".
Annars bejakar jag min inredningsfius som vill göra det lite snikkt. ^^

De hade akrylpast till priset av 125kr/kvm/mm
Tjocklekarna de hade var: 2,3,4,5,6,8,10,12,15,20,25mm och uppåt..

Så någon helt bärande konstruktion i akrylplast är nog inte att tänka på, eventuellt en sida öppen i tunn plast..

För att även glas är schweindyrt, speciellt laminerat/härdat som jag anser är lite utav ett måste så som montern kommer stå, dvs på golvet i hallen.

.... tänkte närmast på glas från fönster.... sånt brukar det finnas som bortskänkes på blocket

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick