Var köper man billig castrol olja?

Tomaser

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Örebro
Hoj
GasGas 300EC -05
Tackar tackar för alla svar!

Nu är det bara kolla upp alla försäljare o hoppas på kanonpris! :)
 

Tomaser

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Örebro
Hoj
GasGas 300EC -05
Castrol R4:a olja

Nu har jag kollat runt lite och www.bikersneed.se är klart billigare än dom andra jag kollat med! Dyraste stället skulle ha 708 kr för 4 liter Bikersneed tar 450kr ganska konstigt att det kan va sån skillnad i pris på samma produkt!
 

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Tomaser skrev:
Nu har jag kollat runt lite och www.bikersneed.se är klart billigare än dom andra jag kollat med! Dyraste stället skulle ha 708 kr för 4 liter Bikersneed tar 450kr ganska konstigt att det kan va sån skillnad i pris på samma produkt!
Vem skulle ha 708 kr för 4 liter
 

Tomaser

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Örebro
Hoj
GasGas 300EC -05
R1 Uffe skrev:
Vem skulle ha 708 kr för 4 liter


Kommer inte ihåg just 708kr stället! men http://www.akmotor.se/ tar 711kr för 4 liters dunken. Jag har ringt runt till ca 5-10 ställen o frågat men det var jätte många som skulle ha mellan 6 o 7 hundra och det är ju som minst 150kr mer än vad bikersneed tar! försöker dom blåsa kunden eller?
 

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Tomaser skrev:
var du inne på Speed med hojen?
Jag ringde speed o fråga pris på 1200mila service och dom skulle ha mellan 5-6 tusen kr för enligt dom är det stor service med ventiljustering mm
men enligt serviceboken så är det var 2400mil så då ringde jag bike i trollhättan dom bara skrattade och gav mig ett pris på ca 1500kr för samma service då utan ventiljusteringen!
Verkar som inte alla auktoriserade Honda verkstäder får gå kurs hos Honda!

tja!
speed fattar noll!
var inne för att köpa större bakdrev, liraren drog fram mopedkatalogen o börja leta efter sp1:an :kocko
 

Tomaser

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Örebro
Hoj
GasGas 300EC -05
bivven skrev:
tja!
speed fattar noll!
var inne för att köpa större bakdrev, liraren drog fram mopedkatalogen o börja leta efter sp1:an :kocko



HA HA HA......... dom är ju nästan komiska! Jag har lämnat in en Kawasaki zx9r -98 där för ca 3år sen och när jag körde iväg så gick den dåligt som f...n! Åker tillbaka och dom plockar isär den igen och hittar en vaccum slang som dom nästan har lyckats haft av genom att vika den under tanken! Jag trodde att dom testade att hojen går som den ska efter en stor service!

Ingen mer hjälp med något som rör MC av Speed i Örebro tack!



Vart brukar du åka när du servar och så? Om du ej servar själv förstås!
 

Loader

Nu går vi mot ljusare tider
Gick med
1 Jun 2003
Ort
Norberg City
Hoj
Bülldog
Dr.Bike skrev:
Agrol har f.ö ett par riktigt bra oljor... he he... :hihi
(dock inte för hoj... om man inte tar dieselvarianterna)

Lyfter en gammal tråd för jag har en undring. Agrol har släppt en olja som jag tror är ny. Den finns inte med på deras hemsida men jag har mailat dom och dom har skickat mig ett produktdatablad. Oljan är inte JASO-certifierad men den ska enligt en av deras "experter" som jag fick oljan av fungera utmärkt till motorcyklar som jobbar under extrem belastning.
Nu undrar jag om det är så.

Fakta:

AGROL RACING
HELSYNTETISK 10W/50

API SJ/CD
CCMC G5/PD 2
ACEA-A3

Densitet vid 15°C 857 kg/m³
Flampunkt 204 °C
Lägsta flyttemp. <-36°C

Viskositet:
vid 40°C mm²/s 130
vid 100°C mm²/s 19,0
vid -25°C cP 6310


Viskositetsindex 162
Pumpbarhetsgräns °C <-32



SAE 10W-50 BMW Special Oil
API SL, CD MB 229.1
ACEA A3
CCMC G5, PD-2


EDIT: Lägger till texten bakpå dunken samt lite annan text i infobladet jag fick.

Agrol helsyntetiska smörjoljor kännetecknas av låg lägsta flyttemperatur, högt viskositetsindex, hög oxidations- och skjuvstabilitet.

*underlättar kallstarter ned till -40
*smidiga växlingar vid låg temperatur
*minskar det mekaniska slitaget
*tillåter långa bytesintervaller
*tål höga oljetemeperaturer
*hög renhållande effekt

BESKRIVNING
Agrol Racing är en helsyntetisk motorolja speciellt utvecklad för motorer med höga effektuttag. Kan även användas till motorer utrustade med katalysatorer.

EGENSKAPER
Agrol Racing är utvecklad för att tåla höga belastningar och temperaturer. Den syntetiska basoljan bibehåller sina utmärkta smörjande egenskaper vid mycket hård drift och vid höga motortemperaturer. Den ger även låg oljeförbrukning samt är mycket stabil under hela användningstiden. Tack vare en speciell typ av viskositetsförbättrare är oljan mycket lämplig till MC-motorer där motoroljan smörjer både transmission och koppling.

REKOMMENDATIONER
Agrol Racing rekommenderas i första hand till tävlingsbilar men kan med fördel användas i de flesta typer av bensinmotorer med eller utan turbo. Den är mycket lämplig i de flesta 4-takts MC-motorer. Agrol Racing är katalysatoranpassad.
 
Last edited:

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
skänk din feta lön till mc-butikerna... dom gör oss alla en tjänst genom att dom existerar :pannkyss
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Köp inte Castrol RS4 helsyntetoljan, jag har den oljan i nu o den är tunnare än vatten, kan knappast vara bra för en standardhoj, dessutom så slirar kopplingen värre än nånsin innan, kostar dessutom närmare 700 bagis!?! Jag har bara kört med halvsyntetolja förut o då endast gps:n och motul 5100, vilken man väljer är en smaksak men hojen funkar med dom oljorna, ja kommer o byta i morron efter införskaffandet på mc-konsult=våryran
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Loader skrev:
...Agrol har släppt en olja som jag tror är ny. Den finns inte med på deras hemsida men jag har mailat dom och dom har skickat mig ett produktdatablad. Oljan är inte JASO-certifierad men den ska enligt en av deras "experter" som jag fick oljan av fungera utmärkt till motorcyklar som jobbar under extrem belastning.
Nu undrar jag om det är så.

Fakta:
AGROL RACING
HELSYNTETISK 10W/50

REKOMMENDATIONER
Agrol Racing rekommenderas i första hand till tävlingsbilar men kan med fördel användas i de flesta typer av bensinmotorer med eller utan turbo. Den är mycket lämplig i de flesta 4-takts MC-motorer. Agrol Racing är katalysatoranpassad.
Varför inte prova om det är bra pris på den?
När Agrol specifikt säger "oljan är mycket lämplig" så är den nog ganska säkert det också.
För övrigt är den inte ny som olja, bara ny i Agrols sortiment, den säljs även som <Q8 Formula F1>
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top