Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
KÖP! Och sen kan du sälja till TS och finansiera hojsommarenEn snabb titt online verkar peka på ~680k per kg. Men det hänger ju rätt mycket på karat med.
KÖP! Och sen kan du sälja till TS och finansiera hojsommarenEn snabb titt online verkar peka på ~680k per kg. Men det hänger ju rätt mycket på karat med.
- Det lägsta möjliga för olika vikter.
Idag är väl priset ca 702´för en kilotacka.
- Ingen aning, ser inga obearbetade guldtackor i 24 karat där.Och vad är kilopriset hos pantbanken?
Näe, allt guld i tackform är nog bearbetat i någon form...- Ingen aning, ser inga obearbetade guldtackor i 24 karat där.
- Ingen aning, ser inga obearbetade guldtackor i 24 karat där.
- Ja okey, fast då kan man köpa en nypräglad 100 g för samma pris hos Guldcentrum eller Guldcentralen.Jag har inte sett krav på att det måste vara guldtackor men jag såg precis en pantbank som sålde 100g tacka för 70500kr.
Man kan ju ta en titt på vad uppköpare betalar så inser man att det inte är något jättestort utrymme för sänkta reapriser.
Guldbrev – Hela Sveriges guldhandlare på nätet
Guldbrev® köper ditt guld - tryggt och enkelt. Pengar betalas ut redan inom 24h. Alltid försäkrat.www.guldbrev.se
- Jag sa ju precis det, jag såg inga sådanaNäe, allt guld i tackform är nog bearbetat i någon form...
- Ja okey, fast då kan man köpa en nypräglad 100 g för samma pris hos Guldcentrum eller Guldcentralen.
Och det stämmer, det är väldigt små fluktuationer i priserna mellan de olika aktörerna.
- Nope.Startade du tråden för att du trodde man kunde göra arbitrage på guld?
- Nope.
Jag funderar på att småinvestera i fysiskt guld isf underliggande värdepapper.
Då vill jag betala så lite som möjligt för mesta möjliga antal gram höggradigt guld.
- Ja, en bra spread just nu verkar landa någonstans runt 6%.Guldbrev betalar 665kr/g och tackor säljs för 705-720 kr, det skiljer alltså bara 6-8% mellan inköpspris och försäljningspris hos handlare.
Man blir ju luggad på mer i spread ifall man växlar valuta någonstans.
Attans, det måste vara något nytt påhitt Google har börjat med...Känns som om reklamen är riktad efter vad som står i trådarna...... ?
- Problemet är att verifiera kvalitén på en sådan, tänker jag..eller?Billigast guld är i regel att köpa en tung babbekedja på blocket. Mycket guld för pengarna förutsatt att man inte blir blåst.
Köp en Rolex eller Patek istället. Bra köpläge nu och de har historiskt sett alltid ökat i pris. Dessutom får du en stekig klocka.
Helt rätt. Mycket svårt att veta om det är kattguld eller ej.- Problemet är att verifiera kvalitén på en sådan, tänker jag..eller?
Man lär ju knappast ha några styrkande dokument som intygar ursprung och guldhalt.
Stekarklockor är inte intressanta för mig. Det stekigaste i min personlighet är mitt smöriga leende. (vet att du egentligen menade som investeringsobjekt ; )
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|