Var köper man olja nuförtiden?

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Hej,

Var beställer man olja och filter för rimliga priser och snabb leverans nuförtiden? Lokala nasaren strulade, så det får bli ett nätköp…

Tack!

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Oljemagasinet får min röst också. Tyska eBay om man behöver servicekit med fler filter och tändstift tex. Brukar vara väldigt snabba leveranser och förmånliga priser.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Tänkte faktiskt på det, men tröttnade på att köra omkring efter att lokala hojaffären strulade. Stödjer helst lokala firmor, men det gick tyvärr inte denna gången.
Menar du att en mc firma inte har en låda olja hemma? ? Filter kan ma ju beställa varsomhelst typ Mekonomen autopeodukter olje hallen younameit.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Menar du att en mc firma inte har en låda olja hemma? Filter kan ma ju beställa varsomhelst typ Mekonomen autopeodukter olje hallen younameit.

Typ så. Sen var priset 400:- högre än de sagt, osv. Annars en bra firma, så vill inte snacka skit om dem.

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Det jävla Oljemagasinet borde bjuda på frakten. Priserna imponerar inte.
Jo fast det är väl ett bra råd att inte låsa sej, kollar alltid runt efter okej pris innan jag beställer...
Oftast har dock oljemagasinet haft bästa pris på de oljor jag behövt, typ Motul 7100... till hojarna.

Passar för det mesta på att ta hem olja till bilarna på samma gång och då blir 70kr i frakt inte så blodigt..

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Jo fast det är väl ett bra råd att inte låsa sej, kollar alltid runt efter okej pris innan jag beställer...
Oftast har dock oljemagasinet haft bästa pris på de oljor jag behövt, typ Motul 7100... till hojarna.

Passar för det mesta på att ta hem olja till bilarna på samma gång och då blir 70kr i frakt inte så blodigt..
Sant

Styret_Larsson

Gubbsportnörd.
Gick med
18 Aug 2021
Hoj
Suzuktm

Nån som vet vartifrån de köper in Motul? Kollar man Motuls hemsida så är inte Oljemagasinet listat som auktoriserad återförsäljare. Tycker det där är lite märkligt…

Ozziania

Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Nån som vet vartifrån de köper in Motul? Kollar man Motuls hemsida så är inte Oljemagasinet listat som auktoriserad återförsäljare. Tycker det där är lite märkligt…
Har för mej det var Boove som hade generalagenturen förut, de marknadsför iaf fortfarande motul..

Men när jag sökte återförsäljare i Sverige på den franska sidan kom bara MX24 upp som enda försäljningsställen av motuls MC produkter i hela sverige....(?!)

Screenshot_20230718_204218_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20230718_203334_Samsung Internet.jpg

Ozziania

Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Har inte tvekat att göra nätbeställningar av varor både från Sverige och övriga världen men sen tråden om oljefilter och hur lite koll man har på dess ursprung och kvalité har jag börjat fundera...

Är inte en av poängerna med en generalagent att garantera produktens äkthet?

Att alltid söka den billigaste varan på nätet borde ju nästan garantera att man förr eller senare köper plagiat med tvivelaktig kvalité?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka