Var köper ni era däck (Stockholm)

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Letar en uppsättning däck till en gsxr 1100 -91 men får en smygande känsla att man inte ska ta första bästa firma eftersom priserna varierar rätt kraftigt. Någon som har tips om var man får mest för pengarna just nu?

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Scrambler -06, Honda XR650R -03, BMW R60 -57
Jag bytte däck på comiscandinavia i hammarbyhamnen förra året, man får 20% rabatt om man e medlem på sporthoj.com har jag för mig. Kanske kan vara ett alternativ om du inte vill beställa över internet..

http://www.comi.se/

/Martin

fazerfun skrev:
2118551 Letar en uppsättning däck till en gsxr 1100 -91 men får en smygande känsla att man inte ska ta första bästa firma eftersom priserna varierar rätt kraftigt. Någon som har tips om var man får mest för pengarna just nu?

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Mest däck för pengarna får du av någon lokal race-åkare som säljer begagnade Rennsport/Supercorsa till dig.

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Kanske ämnet borde omformuleras "Vilken firma i Stockholm anlitar du för att billigt och bra montera på de däck du köpt från Riefenversand ?"

Eller köper du egna däckjärn och klämmer däcket av fälgbanan med ett skruvstäd från Jula ?

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
Wheeler dealer på Kocksgatan brukar alltid vara billigast.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
EBS skrev:
2120752 Jag handlar alltid hos Comi. Bra och snabb service! :tummenupp

Kommer just därifrån...Ett styck Pilot Race 120/60-17 monterat och klart direkt på cykeln=1800:-. Inte jättebilligt, men heller inget överpris. :tummenupp
Han jobbar snabbt också, jag körde in hojen i verkstan och tog en promenad till närmsta bankomat ~500 meter bort, när jag kom tillbaka var det klart.

pakopak

LEGEND
Gick med
12 Nov 2004
Hoj
2 R1or varav 1 Stulen
Starstriker skrev:
2120802 www.rodamoto.net

ca ½-priset mot sverige, inkl frakt fram till dörren med DHL. Funkar kanon!

Du skrev det i en annan tråd innan också, sen var det en kille som skrev att han blivit blåst av just dem. så jag skulle kanske akta mig lite för dem. jag beställde från mcdackonline.com

Falcon

BikerBoyz medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
Z1000 -04, Hornet 600 -01
Känner mig förrvirrad :confused: ....ska byta däck för första gången och har läst alla trådar om att plocka hem från Tyskland men då återstår ju att få däcket på oxå vilket verkar kosta en hel del om man ska anlita någon firma...och då är det ju inte så billigt längre.

Har fått pris på att byta bakdäck för 2200kr
Ett 180 däck, Pilotpower - bara köra ner hojen och de fixar allt.
Låter det okej?

Om man skulle köpa däck ifrån tyskland var någonstans i sthlm kan man få det utbytt utan att bli skinnad..

Tacksam för lite synpunkter/kommentarer.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Wheeler-Dealer på Södermalm ska visst vara hyffsat billig på att kränga om medhavda däck, tror inte du kan komma in med hela hojen, dock.

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
fazerfun skrev:
2118551 Letar en uppsättning däck till en gsxr 1100 -91 men får en smygande känsla att man inte ska ta första bästa firma eftersom priserna varierar rätt kraftigt. Någon som har tips om var man får mest för pengarna just nu?

Mcdackonline.se

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
gunnar_gt750 skrev:
2118887 Kanske ämnet borde omformuleras "Vilken firma i Stockholm anlitar du för att billigt och bra montera på de däck du köpt från Riefenversand ?"

Eller köper du egna däckjärn och klämmer däcket av fälgbanan med ett skruvstäd från Jula ?

Varför ska du skruvstäd?? Jag har en däckkrängare maskinhemma (manuell). Kostar små pengar, och bra mkt smidigare att göra själv. Slipper passa tid/köra ivag med fälg/sparar pengar i längden.

Har ett sådant här.

Bifogat

• bikelift.jpg
    bikelift.jpg
    19 KB · Visningar: 341

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Starstriker skrev:
2120802 www.rodamoto.net

ca ½-priset mot sverige, inkl frakt fram till dörren med DHL. Funkar kanon!

Snarare 2/3 av priset inkl. frakt, men sen står det "Made in Thailand" på hans Michelin däck också istället för "Spain" som det normalt gör (precis fått hem en beställning)

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Fürstenhoff skrev:
2121181 Tror att man skall vara försiktig med att beställa över internet pga av 2 viktiga skäl samt kostnaden att få en verkstad att lägga om däcken när dom väl är hemma i Sverige!!

1: Tilverknings landet vilket gör att däcket i bland INTE överens stämmer med dom Europeiska förhållandena - ett däck spom är tillverkat i Asien kan vara rent livsfarligt i Sverige med våra förhållanden!!

2: Tillverknings datumen kan ofta vara både ett respektive två år gamla då dessa stora internet företag oftast köper ett ex antal i stöten och då gärna äldre däck för att just kunna hålla dessa priser som dom har!!

Näe, billigast är INTE alltid bäst - så till vida man inte lägger in säkerheten i prsiet!! ;)

/Fürstenhoff.

Det här med åldern på däck har jag funderat på... Att gummits egenskaper inte blir bättre med åldern förstår jag, men gör det verkligen någonting om jag kör med däck som är tillverkade för 1-2 år sedan? :va

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Ahh... Just det.

Ja, man kan ju misstänka att lagringsförhållanden är under all kritik hos vissa billiga leverantörer.

Fürstenhoff skrev:
2121194 Egentligen INTE så länge som däcken har förvarats rätt!!

Men som alla måste förstå så finns det alltid en förklaring hur dessa internet företag kan ha dom priser dom har - och INTE är det för att allt går rätt till i alla led, som tex deras hantering av däck mm. ;)

/Fürstenhoff.

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Fürstenhoff skrev:
2121194 Egentligen INTE så länge som däcken har förvarats rätt!!

Men som alla måste förstå så finns det alltid en förklaring hur dessa internet företag kan ha dom priser dom har - och INTE är det för att allt går rätt till i alla led, som tex deras hantering av däck mm. ;)

/Fürstenhoff.

hej på dej :)
instämmer ha en e tevlig helg vi höres :)

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Fürstenhoff skrev:
2121205 Snart finns SWT Racing i Tyresö med mycket bantade marginaler för att försöka tillfredställa era behov & önskemål!! ;)

Annons kommer här på SH nästa vecka när Swedie är tillbaka!! :tummenupp

/Fürstenhoff.

Ps! Har redan en del 120/70-17, 180/55-17 samt 190/50-17 däck i lager till riktigt bra priser!! :tummenupp Ds!

Var i Tyresö kommer du hålla hus? Mina hemtrakter, ju.... :) :tungan

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...