Var körs det Motard-Träning i Skåne?

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HP2
Blir det åkning på SRW? I vilken klubbs regi då?
Jag har frågat sydskånesemse om motardkörning på deras körningar, och det är inte aktuellt i år.

/Stefan

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
420 skrev:
Blir det åkning på SRW? I vilken klubbs regi då?
Jag har frågat sydskånesemse om motardkörning på deras körningar, och det är inte aktuellt i år.

/Stefan

Endast om du är medlem sedan tidigare..du får köra i RR gruppen, ingen separat Motard grupp. Men vad gjör det - får väl sätta RR puttarna på plats, eller hur?

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HP2
Jo men jag är inte medlem och jag är inte säker på att kåpförarna uppskattar en motard som gärna kör om på både inner o ytter.
Dom ramlar ju lite lättare än vad vi gör. Och det skulle nog bli ganska sura miner om folk skulle ramla för att man kör om. Men visst skulle det vara kul att mäta sig mot en kåphoj.

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
420 skrev:
Jo men jag är inte medlem och jag är inte säker på att kåpförarna uppskattar en motard som gärna kör om på både inner o ytter.
Dom ramlar ju lite lättare än vad vi gör. Och det skulle nog bli ganska sura miner om folk skulle ramla för att man kör om. Men visst skulle det vara kul att mäta sig mot en kåphoj.
Sant... Men det är upp till styrelsen att sätta in motardgruppen igen...
Jag kommer att köra fullt ut.. dock inga race-omkörningar som kan gå folk att bli lite sura.

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HP2
Kul för dig :D
Men tror du det finns någon möjlighet för dig eller någon annan att övertala styrelsen att återinföra motardgruppen?
Skulle ju var väldigt bra och kul :tummenupp

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Kämpade som fan för att ha den kvar året ut... MEn tyvärr var det dåligt upslutande vid körningarna..
Ofta var vi dom vanliga som har rena tävlingshojar bara och inga gatåkare vilket är synd som fan... 9st motarder är ensamt på den banan.

Tuben #10

nr 63 i r600
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
2st KTM & 1st Honda
jo men det verkar vara ett större intresse detta året tycker jag... tror nog att det kan bli många fler som kommer att köra! är man ett rejält gäng så måste de väl gå me på att vi får köra där..

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Då får vi boka banan själva...
Sysskåne kommer inte ha någon motardgrupp.. Flera av våra körningar ifjol gjorde så att det inte gick runt den dagen.

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Fixx skrev:
Då får vi boka banan själva...
Sysskåne kommer inte ha någon motardgrupp.. Flera av våra körningar ifjol gjorde så att det inte gick runt den dagen.

Vad kostar det att hyra SRW, helgdag 12-17?

EDIT: jag skickar ett PM till Kurvis...

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Samota skrev:
Hej alla!

Har funderingar på att köpa mig en motard och då inte en reggad.
Vad jag kan få fram så är det inte några banor eller ställen som man kan köra på, är det då någon mening med att köpa en oreggad?

Race House är helt klart kanon. Har varit och kollat flera gånger och det ser mycket roligt ut men nu när våren och sommaren kommer vill jag köra utomhus och det verkar svårare.

Hade en TT600R -01 med SM-kit men en sån ger ingen gåshud direkt.

Finns det fler platser, banor, ställen än vad jag hittat som man kan köra på?

Tacksam för svar.
Om jag hade varit i din sits nu hade jag försökt köpa en ktm 660, Hva 570RR ev. husaberg..

Fortfarande mycket som är under planering på träningstiderna. Men Sjöbo(björka), SRW är nog de platserna som är aktuella iår...

SRW ska ev. bygga ut med grusslinga.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...