Var kan jag hitta hjälmar på nätet?

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Hallå!

Är i behov av en ny hjälm.
Är det någon som har en länk till någon bra sida där man kan hitta något vettigt? :)

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
No1 skrev:
Har som sagt NYA AGV TiTec hjälmar (helsvarta) som normalt kostar ca 4995kr i butik och nu 2500kr...
(Samma som Rossi använder)

Patrik,
SWT Racing...
070 7430300

Jasså? det har jag missat!
Har du nån/några bilder så man får se hur den ser ut?
Hur mycket väger hjälmen ungefär? (är ganska kräsen på vikt) :rolleyes:

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
*Foxen* skrev:
Jasså? det har jag missat!
Har du nån/några bilder så man får se hur den ser ut?
Hur mycket väger hjälmen ungefär? (är ganska kräsen på vikt) :rolleyes:
TI-TECH Svart
Dubbel integrerad ventilation i innerskalet för bästa funktion. Hjälmen är utrustad med Titan i luftintag/utblås för att minska turbulens, ljud och vikt. Skalet är i SSL för att nå en låg vikt med bibehållen säkerhet, komfort och passform. Ti-Tech är utrustad med im- och repfritt visir med tear-off som standard. - Skalet är i SSL (Super Light) - Ventilation IVS (Integrated Ventilation System) med Titanbelagda intag och utblås) - QRS visirsystem - Coolmax komfortstoppning - Urtagbar och tvättbar inredning - Vikt 1350g (+/- 50g) - Levereras med AGV-hjälmpåse

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
No1 skrev:
Har som sagt NYA AGV TiTec hjälmar (helsvarta) som normalt kostar ca 4995kr i butik och nu 2500kr...

Patrik,
SWT Racing...
070 7430300
dam! då e jag sugen med! fler än bara svart?

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
TERMINATOR skrev:
TI-TECH Svart
Dubbel integrerad ventilation i innerskalet för bästa funktion. Hjälmen är utrustad med Titan i luftintag/utblås för att minska turbulens, ljud och vikt. Skalet är i SSL för att nå en låg vikt med bibehållen säkerhet, komfort och passform. Ti-Tech är utrustad med im- och repfritt visir med tear-off som standard. - Skalet är i SSL (Super Light) - Ventilation IVS (Integrated Ventilation System) med Titanbelagda intag och utblås) - QRS visirsystem - Coolmax komfortstoppning - Urtagbar och tvättbar inredning - Vikt 1350g (+/- 50g) - Levereras med AGV-hjälmpåse

Satt och läste lite om den igår kväll, verkar helt klart vara en intressant modell.

No1, du hade bara svarta på lagret va? (tänkte om du hade möjlighet att få tag på en med andra färger fast samma pris).

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
No1 skrev:

Patrik,
SWT Racing...
070 7430300
Vad kostar extra visir (mörkt eller spegel?) Vad är tear-off :va

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
FUBAR skrev:
Vad kostar extra visir (mörkt eller spegel?) Vad är tear-off :va

Tear-off = man lägger en tunn plastbit utanpå visiret, och när det blir skitigt så rycker man bara bort det (antar att det är samma som på motocrossen). :)

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
No1 skrev:

Patrik,
SWT Racing...
070 7430300

Helt klart intressant. Dock vill man ju prova en sån modell först, och då firmorna här i byarna verkar vara dåliga på att ha AGVs würstingmodeller, så kanske nån här vet vart man kan hitta en sån, och göra det förbjudna, prova i butik och köpa nån annanstans :3freak , i närheten av Boden, lule, pite eller Älvsbyn?
Vart på de flesta butiker i lule som säljer hjälmar, dock har dom bara några få AGV-crosshjälmar och be dom beställa hem känns lite väl elakt.

calli_GSXr

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2004
Hoj
gsxr K3 tror jag
Tycker agv hjälmen är riktigt pris värd men stoppningen i den är rätt så hård så jag köppte en arai rx7 istället :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...