Var kan jag hitta hjälmar på nätet?

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Strongliquid skrev:
Helt klart intressant. Dock vill man ju prova en sån modell först, och då firmorna här i byarna verkar vara dåliga på att ha AGVs würstingmodeller, så kanske nån här vet vart man kan hitta en sån, och göra det förbjudna, prova i butik och köpa nån annanstans :3freak , i närheten av Boden, lule, pite eller Älvsbyn?
Vart på de flesta butiker i lule som säljer hjälmar, dock har dom bara några få AGV-crosshjälmar och be dom beställa hem känns lite väl elakt.

Vart bor du nånstans? Beställde en hjälm igår å om du bor i närheten så kan du ju få testa den när jag fått den. :)

Beställde en i storlek MeduimLarge iaf :)

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
*Foxen* skrev:
Vart bor du nånstans? Beställde en hjälm igår å om du bor i närheten så kan du ju få testa den när jag fått den. :)

Bor i Boden, så det är ju en bit emellan då.
Dock så verkar en firma i pite ha den modellen inne, så blir nog att åka dit nån dag till veckan.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
*Foxen* skrev:

Tja foxen :)
beställde du agv ti-tech? Den är riktigt snygg. har dock inte provat den, men den i helsvart och de gråa titan luftintagen gör att den verkar riktigt grym....
lägg upp ett kort när du får hjälmen, vilken det nu blev. Man måste ju få veta slutet....

hade!

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Fick hem hjälmen idag och även ett par handskar som jag beställde i samma veva!

Och så fick jag även veta att hojjen äntligen var strypt å klar så då kunde jag hämta den i ö-vik (ca 10mil härifrån, så det vart en lämplig första sväng med ens nya grejjer) ;)

Hjälmen = riktigt skön å kanon bra!

Handskar = Riktigt bra dom med!

Har inte möjlighet att lägga upp någon bild just nu, men ska se om jag kan fixa en under morgondagen :tummenupp

Beställde även ett tonat visir till å då vart hjälmen bara snyggare kan jag lova! :tuttar

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
morecore skrev:
Tja foxen :)
beställde du agv ti-tech? Den är riktigt snygg. har dock inte provat den, men den i helsvart och de gråa titan luftintagen gör att den verkar riktigt grym....
lägg upp ett kort när du får hjälmen, vilken det nu blev. Man måste ju få veta slutet....

hade!

Jajjemus, det är Ti-Tech modellen =)

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
var och provade hjälmen i veckan, ML får det bli.
Ringer ingenalls i morron och peställer, måste ju ha nånting att ha på :kocko

Förresten, vad var det mer med i kartongen då? Hjälmpåse, nån sorts faktura/kopia eller dylikt?

Last edited:

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Strongliquid skrev:
var och provade hjälmen i veckan, ML får det bli.
Ringer ingenalls i morron och peställer, måste ju ha nånting att ha på :kocko

Förresten, vad var det mer med i kartongen då? Hjälmpåse, nån sorts faktura/kopia eller dylikt?

Det som följde med hjälmen var:

1.Hjälm :rolleyes:
2. Hjälmpåse
3. Ett gäng med tear off

Nej, fick inget kvitto eller dylikt med, men jag har kvar "kvittot" på att jag satt in pengarna fortfarande, men hur det kommer att funka med någon sorts garanti får jag låta No1 svara på dock.

No1: Tack så mycket för köpet av hjälmen mm. Det vart verkligen kanon å du hade rätt angående storleken! :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...