Var kan jag ladda ned dataspel

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Skicka en ny athorization question, icq krashade innan jag han "Granta" dig . (Om det nu var dig jag fick en auth.question ifrån, såg bara numret?) :)

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Legoracer är väl ett säkert tips för sådana där små monster. Eller de kanske är för gamla? GP500 är väl annars ett rätt naturligt val...

InTrUDeR

Använder bara Global
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
lös
Worms (maskar) är väl ett lämpligt spel för barn, min kusin på 10 år lirar det, han tycker det är skitkul....har dock aldrig spelat det själv

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
t-rex skrev:
Legoracer är väl ett säkert tips för sådana där små monster. Eller de kanske är för gamla? GP500 är väl annars ett rätt naturligt val...

InTrUDeR
Worms (maskar) är väl ett lämpligt spel för barn, min kusin på 10 år lirar det, han tycker det är skitkul....har dock aldrig spelat det själv

Tack för tipsen! Jag ska se vad jag hittar.

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Under kategorin barnspel hittar du bland annat:
"Bygg hus med Mulle Meck"
"Gnottarna"
"Stuart Little"
"Disneys Dinosaurier"

För lite äldre barn:
"Harry Potter"
"Simon the Sorcerer"

Bil- och sportspel funkar väl oavsett ålder:
"Need for speed Hot Pursuit 2"
"NHL 2003"
"Tony Hawk Pro Skater 3"

Äventyrsspel:
"Diablo 2"

Strategi:
"Beach Life"
"Zoo Tycoon"
"Impossible Creatures"

Ingen aning om något av dom är bra, men där har du några titlar för den lite yngre publiken i alla fall, så kan du kika vidare själv.

Enklast tror jag det är att som någon ovan föreslog, fråga barnen vad dom vill ha. Dom har säkert störtpejl efter att ha hört om kompisens senaste häftiga i skolan.

Kan ju också passa på att informera om att du på hubbarna även hittar filmer (vissa inte helt ok för barn) och musik. Hoppas jag inte var övertydlig, men det var så lite att skriva så jag tänkte passa på att informera om möjligheterna vi har nu i framtiden ;)

Last edited:

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
SSB skrev:
Under kategorin barnspel hittar du bland annat:
"Bygg hus med Mulle Meck"
"Gnottarna"
"Stuart Little"
"Disneys Dinosaurier"
"Harry Potter"
"Simon the Sorcerer"

Ingen aning om något av dom är bra, men där har du några titlar för den lite yngre publiken i alla fall, så kan du kika vidare själv.

Enklast tror jag det är att som någon ovan föreslog, fråga barnen vad dom vill ha. Dom har säkert störtpejl efter att ha hört om kompisens senaste häftiga i skolan.

Kan ju också passa på att informera om att du på hubbarna även hittar filmer (vissa inte helt ok för barn) och musik. Hoppas jag inte var övertydlig, men det var så lite att skriva så jag tänkte passa på att informera om möjligheterna vi har nu i framtiden ;)

Tusen tack! Tar tacksamt emot all tips och idéer.

Tack tack :bow

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
SSB skrev:
Äventyrsspel:
"Diablo 2"

Ja, Diablo 2 är ju verkligen ett idealiskt spel för barn. :rolleyes:

...eller inte!

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Hrm...mitt svar kommer lite sent, men ändå :).

Jag tycker att Diablo 2 kan vara ok för någon som är 10 år. I huvudsak tänkte jag på att det faktiskt är lätt att spela. Man klickar med musen på det man vill hacka på, drag and drop. Simpla saker egentligen.

Om du kanske tycker att det är läskigt, så tycker jag väl...nja, för en 10 åring är det kanske små-scary, men några permanenta skador lär ju inte uppstå. Och att bli lite småskraj är ju en del av tjusningen.

Jag tror kanske inte heller att barnet kommer att klara spelet, men det är inte heller det viktiga. Det är kul så länge det varade liksom, barns attention span är ju inte hyperlångt direkt, men det kvittar egentligen så länge dom har kul med det dom gör så länge dom gör det.

Är det engelskan du tänker på, så spelade jag och ett par kompisar Kings Quest 1-3, Leisuresuit Larry, Space Quest etc när vi var 9-11 år. Utmärkt sätt att lära sig engelska på, att pyssla med något spännande. Vi satt med ordbok, och lärde oss en hel del ord måste jag säga.

Men jag håller med om att Diablo 2 hör till de mer avancerade titlarna jag rekommenderade. Men syftet med listan var att ge viss bredd, jag tror t.ex. inte att "Bygg hus med mulle meck" impar stenhårt på tio-årig grabb som fyller 11 i sommar t.ex. :)

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...