Var kan man köpa en riktigt saftig slangbella?

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Det lär nog vara olagligt att skjuta fågel med slangbella. Liten risk att åka dit kanske men jag tycker nog ändå man ska ge fan i det eftersom det säkerligen är ganska plågsamt.

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det lär nog vara olagligt att skjuta fågel med slangbella. Liten risk att åka dit kanske men jag tycker nog ändå man ska ge fan i det eftersom det säkerligen är ganska plågsamt.

Om man kastar en sten på fågeln då? Är det också jaktbrott?

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Om man kastar en sten på fågeln då? Är det också jaktbrott?

Man får inte döda djur med vilka vapen som helst. Kastar du sten på fågeln lär den ju knappast dö eller bli allvarligt skadad till skillnad från när man skjuter den med en slangbella. Låt gärna nån kompis kasta en sten på dig och sen skjuta dig med en sån där slangbella så kan du ju jämföra skillnaden.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Man får inte döda djur med vilka vapen som helst. Kastar du sten på fågeln lär den ju knappast dö eller bli allvarligt skadad till skillnad från när man skjuter den med en slangbella. Låt gärna nån kompis kasta en sten på dig och sen skjuta dig med en sån där slangbella så kan du ju jämföra skillnaden.

Jag kastar en sten och du skjuter slangbella, taget?

Men oavsett lär Pippi kasta in handduken av en kullagerkula i pallet ganska omgående.

Var bara beredd att gå ut med dragskaftet och avsluta om det inte tar helt hundra.

Fasen, det här påminner om ett fruntimmer vars senila granne matade trutarna klocka sex var morgon, där vore det bättre att ha avslutat kärringens dagar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Deal. Men hursomhelst så tycker jag att en slangbella är en dålig idé eftersom risken är stor att det blir plågsamt för det stackars fjäderfät.

Deal?

Du har inte sett stenen.:crash

Ja, ett potent luftgevär vore en bättre lösning, men sömndeprevation är inget att leka med....

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Det är inte lagligt att döda djur utan jaktlicens. Det är inte heller lagligt att köra bakhjul eller för fort, antar att det inte är någon som gjort det här? ;)

Hatar fiskmåsar mer än något annat på denna planet, dräp fanskapet!!!

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Vad du än gör så tänk för fan på var kulan tar vägen efter träff eller om du missar...
En förlupen kullagerkula från slangbella går längre än en paintballkula...

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Enklast är om man slänger ut lite bröd på marken så helvetesbevingade fi(tt)skmåsen flyger ner och tar det, då sätter du kulan i den!

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no

Givetvis ska den bara schasas bort, jag är trots allt en stor djurvän.
Den har sitt bo längst uppe på taknocken på en skorsten klädd i plåt, bra resonans med andra ord.
Det duger ju med en liten bella, behövs ju inget granatgevär och jag vill ju inte demolera skorsten heller.
Hade inte tänkt skjuta sten eller stålkulor heller, förmodligen kommer jag att missa ett par gånger och jag vill ju inte att nån ska få knalingen i pallet nere på gatan.

Ok?

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Givetvis ska den bara schasas bort, jag är trots allt en stor djurvän.
Den har sitt bo längst uppe på taknocken på en skorsten klädd i plåt, bra resonans med andra ord.
Det duger ju med en liten bella, behövs ju inget granatgevär och jag vill ju inte demolera skorsten heller.
Hade inte tänkt skjuta sten eller stålkulor heller, förmodligen kommer jag att missa ett par gånger och jag vill ju inte att nån ska få knalingen i pallet nere på gatan.

Ok?

Inlägget skrivet vid fyrahugget. Vi hajar problemet :hihi

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jag hade problem med fåglar som satt och sket på min bil från en lyktstolpe då jag bodde i lägenhet. Det var förvisso duvor men av med dem ville jag bli.

Jag köpte en soft air gun och en påse biologiskt nedbrytbara kulor och sköt på dem från innanför balkongdörren var gång de satt där. Fåglar må vara dumma och skräninga men de lär sig ganska snabbt att om det gör ont att sitta på en lyktstolpe/skorsten/gren så är det bäst att hitta en annan lyktstople/skorsten/gren där det inte gör ont att sitta.

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Slangbella med frysta paintball-kulor?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...