Var på K1 gala igår.

Ninja-Mackan

Norra Europas fattigaste kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1199 Panigale S ABS
John skrev:
Om ingen slogs skulle man inte behöva försvara sig. :mad:

Jag förstår vad du menar men om inte om fanns... Om inte soppapriset var så högt skulle jag tanka mer. Om inte försäkringen varit så dyr på en 636, 2003 så hade jag köpt en.

chrilleus

Motlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KLE 500
John skrev:
Är det bara jag som tycker att det är oerhört larvigt att slåss, oavsett om det är på en arena eller utanför krogen?

Utanför krogen slåss man, i ringen boxas man.
Boxarna boxas av egen fri vilja, och för att dom älskar sin sport.

Läs reportaget jag länkade till! :tummenupp

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Ronny skrev:
Del 1 är 01.00 på tisdag och del 2 sänds 23.00 på fredag.
Jävla synd att man inte har viasat sport.

Japp jag såg det.... 01- 02.30 hehe...kommer vara trött sen... :crash

Ang. "slåss" ...som chrilleus säger det är skillnad på att slåss och boxas (kickas). Jag har väldigt svårt att föreställa mig att slågsmålen ute "på gatan" innehåller bedömningar i hur bra du gör de olika teknikerna, hur bra balans du har, ditt sportsliga uppträdande osv. - det är sådant som bedöms i tex. kickboxnings matcher... Blir det en smutsig sport bara för att människor pucklar på varandra?! :confused:

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tl 1000r
Var också där o kollade.

Ett par matrcher var jäkligt bra men en del blev dåliga pga av att dom hade för dålig kondition.

Tacka vet jag thailändarna i 70 kilosklassen i superfigetmatcher na, där var det ös, synd bara att den tiofaldige världsmästaren larvade sig, int eundra på att folk buade.

Men jag måste säga att det var ett jäkligt sjyst arrangemang.

Blir att kolla på fler matcher.

Tolf

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cectek Quadrift
Ken Keniff skrev:

Fy fan vad avis jag blir!
Jag vill också gå på sån gala!!!

Fast jag skulle vilja se Jerome Le Banner (eller hur han nu heter) han är helt klart den jag diggar mest av de där bestarna. =)

chrilleus

Motlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KLE 500
Lite kuriosa för alla K-1 fans, och framför allt Martin Holm fans.. :bow

Holm/Feitosa

Wow Holm is really fucking good, not just normal good but really Muay Thai psycho Sagat fucking great. This match starts off looking like two pure styles battling, the avatar of Thai Boxing being embodied within the small frame of swede Holm, while the spirit of Kyokushinkai lives on through Feitosa. Holm starts off real aggressive and about a minute into the fight, we cut to a hilarious shot of Filho at ringside going "oh shit this Holm guy came to fight" with his eyebrows all up in the sky. Holm looks fucking awesome, he reminds of the translucent green protagonist of Super Punch Out; he's a little guy but you can tell he's bloody strong. Nice left hook from the southpaw Holm as he springs up out of a clinch, lands square on the jaw of Feitosa and the Brazilian is DOWN. Holm is super relaxed in the ring but extremely intense in his fighting, in the clinch he really battles and he's not afraid to throw flying knees/high kicks the way a real videogame character should. Feitosa beats the count and clears his head for one second as...Holm lauches a brutal attack, a barrage of heavy punches rains down on Feitosa on the ropes until badda bing bang BOOM KO. Nobody really gave a fuck about Holm until this match, but when he walks out of the arena and tells the camera "My goal is to win the GP" you better believe we take him serious.

Martin Holm = en av Japans kändaste svensk! :bow

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Re: Re: Var på K1 gala igår.

[Akryl]*Amid skrev:
Fy fan vad avis jag blir!
Jag vill också gå på sån gala!!!

Fast jag skulle vilja se Jerome Le Banner (eller hur han nu heter) han är helt klart den jag diggar mest av de där bestarna. =)

Peter Aerts är min favorit!! :fakta :rock

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
chrilleus skrev:
Utanför krogen slåss man, i ringen boxas man.
Boxarna boxas av egen fri vilja, och för att dom älskar sin sport.

Läs reportaget jag länkade till! :tummenupp

Men hur många nötter blir inte inspirerade av K1 då, och boxas så på fyllan?

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
John skrev:
Men hur många nötter blir inte inspirerade av K1 då, och boxas så på fyllan?

känns igen från alla försäkringstrådar/GR trådag !!!!!

Jag tycker att tron på våra medmänniskor är skrämmande låg ibland här på forumet :confused:
Ska vi förbjuda allt som ev. kan påverka andra negativt :confused:

kanske dax att ta upp det där m video våld å hela köret igen som för 20 år sen :confused: :confused:

John

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
toca1 skrev:
känns igen från alla försäkringstrådar/GR trådag !!!!!

Jag tycker att tron på våra medmänniskor är skrämmande låg ibland här på forumet :confused:
Ska vi förbjuda allt som ev. kan påverka andra negativt :confused:

kanske dax att ta upp det där m video våld å hela köret igen som för 20 år sen :confused: :confused:

VIsst, tron om en del medmänniskor är låg, men vad är det som stämmer då?
Stämmer det inte att folk blir nerslagna på krogar av fulla människor?
Stämmer det inte att vakterna använder massor med våld när de ska mota ut en "bråkig" person?

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
John skrev:
Stämmer det inte att vakterna använder massor med våld när de ska mota ut en "bråkig" person?

Och allt detta är K1's/kampsporters fel???

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
John skrev:

Säger inte att det INTE stämmer,,, men jag tror att du (många andra åxå) gör det lite väl lätt för sig genom att skylla det på att: han blev ju så impad av vad grabbarn som tävlar i full kontakt eller va det heter at han slog ner en kille på fyllan...

Jag har sett en hel hög med K1 filmer, Ultimate fighting 1-39 (ungefär :) )
har jobbat som dörrvakt (ordningsvakt) i 6 år utan att bruka mer våld än vad som varit nödvändigt, aldrig misshandlat ngn utan anledning.....

Varför ?????

Ja inte för att jag kollat på filmer, tävlingar el dyl...

Förstår du mitt resonemang??

Jag tycker att man kan jämföra det med alla föräldrar till knarkande barn: Jo det startade i 15:års åldern när han träffade FEL kompisar????? Kanske inte bara kompisarna det va fel på... & föresten,,, undra vad kompisarnas föräldrar tycker,, att deras barna är dom som det e fel på eller träffade DOM fel kompisar?????

Människan har en egen fri vilja men det kommer alltid att finnas sånna som INTE kan hantera den,, oavsett K1, GR eller knarkande kompisar........

Mvh

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
John skrev:

nej
Om du däremot är ett svin på krogen & blir avvisad pga detta så ska du INTE göra motstånd. Kan du inte sköta dig bland andra människor så får du snällt sitta hemma å kolla på Bingolotto.

Som vakt känar du INGENTING på att använda våld,, det är ngt man gör när absolut INGENTING annat funkar vid att avvisande :tummenupp
man blir sittande på polisstationen i ett par timmar EFTER att krogen stängt, man måste gå på en massa rättegångar å man kan bli skadad

Men det e klart det finns skithål även bland vakter, precis som bland hundägare, doktorer, cykelbud eller ngn annan kategori människor :fakta

John

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Magnus skrev:
Och allt detta är K1's/kampsporters fel???

Nej, det anser jag inte. Men utan K1 och kampsporter (inkl. boxning..) tror jag det skulle vara mindre.

toca1.
Jag förstår dig helt och hållet. Jag är imponerad av ordningsvakter som kan hålla sig i skinnet och vara schyssta, Creds och :tummenupp till dig.

Jag förstår precis som du att det är rötäggen som gör samhället surt att leva i, absolut. Och jag påstår absolut inte att rötäggen får allt ifrån K1.
Men uppenbarligen finns det ju rötägg som gör livet surt, både (o-)ordningsvakter ;) bilister och cykelbud. Men varför finns dom?

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
John skrev:

Men uppenbarligen finns det ju rötägg som gör livet surt, både (o-)ordningsvakter ;) bilister och cykelbud. Men varför finns dom?

har funderat på det åsså??? vet faktiskt inte men jag tror att det ligger lite djupare (latent) på ngt vis å ibland ere en K1 gala som tänder just deras gnista ibland kan det vara en bil kö eller vad som helst... :öl tex :D jaja,, får nog ta å ringa ngn beteendevetare eller nåt :tummenupp :D

ps
jag vet jag vet,,,,,,,,,,,det MÅSTE vara en dålig uppväxt :D
ds

chrilleus

Motlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KLE 500
Förbjud allt som kan vara farligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag kollade på MotoGP häromdan, sen tog jag knarren och åkte runt runt runt kvarteret i 250 blås!!! :hej

Sen såg jag en porrfilm, och helt plötsligt ringde granntjejen på (hon med DoubleDamn-kupa osv) dörren och förförde mig!! Vi hade brutalanalsex i två timmar utan att jag kom osv. osv...

Sen såg jag en film om en yrkesmördare, och jag blev inspirerad och....................... :hej

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår