Var placera 500.000:- i fonder?

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Chrille skrev:
Det här är egentligen inte en tråd för seriösa placeringstips.

Det är i själva verket det bästa raggningsknep en kille har presterat på SH NÅGONSIN.
Bland alla "Va snygg du e...", "Vill du åka me..." "ÅH EN TJEJ..." osv så klappar killen in en glasklar, skitenkel "Jag har mycket pengar...". Utan att rikta den åt något håll, utan att ge intryck av en gnutta raggningsvilja så har han höjt sina aktier på skinnspiksmörjarfronten ordentligt.

Brudar skiter i slutänden i det mesta som hormonstinna killar försöker imponera med, då killar helt felaktigt tror att tjejer imponeras av samma saker som killar, men en fet plånka slår an strängar i fortplantningsgenerna som får dem att söka kapabla familjeförsörjare.

Tjejer har det så mycket lättare. De kan gå ut på SH och säga "Jag är tjej..." och få femton intresserade staketpissare efter sig. Skulle hon inte vara nöjd med responsen så kan hon säga "Jag har bröst...." så får hon aldrig vara ifred igen.
hahaha du tog tangentbordstryckningarna ur handen på mig :lol
tänkte precis samma sak

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Haha, nej det var verkligen inget raggningknep! :confused:

Vafan! 500 lax...det är ju tyvärr INGENTING idag...men det kanske blir...om det får växa till sig! :tummenupp

Therudeboy

Guest
PollySmurf skrev:
Placera pengarna på banken istället, stadig en låg ränta och hög säkerhet.

Rätt mycket bättre att sätta dem i riksgäldskontoret där du får bättre ränta. Banken ger kass ränta som fan. Inte för att riksgäldskontoret ger så värst mycket bättre men det är några mer kronor på år.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
HönaPower skrev:

Vafan! 500 lax...det är ju tyvärr INGENTING idag...men det kanske blir...om det får växa till sig! :tummenupp

Ja, om du har tur kan du byta hoj en vacker dag.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Köp mark, där förlorar du ingenting, där ligger det säkert och bra.

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Hej, jag har 500 papp som jag vill skryta lite över. För risken att jag tar nått moppefuckos råd om placering av summor i den storleken känns ganska främmande.

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Hej, jag har 500 papp som jag vill skryta lite över.

Meh...kan du inte vara lite originell och hitta på dina egna raggningsrepliker. Eller åtminstone vänta tills "uppfinnaren" fått napp :7peta

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
HönaPower skrev:

Skämtar du? Hade jag dom pengarna skulle jag köpa villa och slå mig ner nånstans. Har aldrig haft mer än 60-70 papps fria tillgångar i hela mitt liv själv (då har de ändå överskridits av skulder). Om du inte är betydligt äldre än oss i 25-årsåldern så är det gigantiska pengar i mitt tycke.

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
SSB skrev:
Meh...kan du inte vara lite originell och hitta på dina egna raggningsrepliker. Eller åtminstone vänta tills "uppfinnaren" fått napp :7peta

Orkade inte läsa alla inlägg. Egentligen ville jag bara ligga med trådskaparen.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
MHK skrev:
Om du öppna ögonen lite mer än 08 området så finns de fina hus för den penningen...
:7peta

Ja men det är ju just där trådstartaren bor så vi håller oss väl där va? :confused:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Tysken skrev:
Haha, jajävlar,,, En villa! För en halv miljon :hihi
Kan lova dig att du i stora delar av landet får villor som hade kostat mångmiljoner i 08-området, för de pengarna. Lägg till lika mkt i lån och saken är biff.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
mb skrev:
Kan lova dig att du i stora delar av landet får villor som hade kostat mångmiljoner i 08-området, för de pengarna. Lägg till lika mkt i lån och saken är biff.

Ja okej, jag ger mig. Man kan få en lyxvilla i Pajala för en halv miljon.
HönaPower: Flytta till pajala och köp en lyxvilla :tummenupp

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
HönaPower skrev:

500k ÄR mycket pengar!! Mycket!!! Sen att vissa kan ge vad som helst för en lägenhet är en annan. Det finns säkert folk som kan ge en mille för ett begagnat tuggummi från britney spears, men faktum kvarstår: 500000 ÄR MYCKET pengar... :7peta :hördu

Jag har som står i valet och kvalet om jag ska ta ett tilläggslån nu när jag studerar....

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
juha01 skrev:
Jag har som står i valet och kvalet om jag ska ta ett tilläggslån nu när jag studerar....

Jo fast den här killen är född 72 så det vore ju anmärkningsvärt om han inte snålat ihop lite brödsmulor genom åren :lol

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Tysken skrev:
Jo fast den här killen är född 72 så det vore ju anmärkningsvärt om han inte snålat ihop lite brödsmulor genom åren :lol

Och jag är född 79 och jobbat i sex år innan pluggandet.... Jag har inte ens en tiondel...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln