Var säljer man saker numera?

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag tänkte avyttra ett stereorack av bra kvalitet och gjorde som förr, dvs lade ut en annons på Blocket.
2 minuter senare hör en person med märklig ordföljd av sig på min Whatsapp och vill köpa. Givetvis har Whatsapp-profilen en bild på en fräsig blondin, och efter ett par meddelanden blir plötsligt den skrivna svenskan markant bättre samtidigt som någon udda fraktlösning föreslås med pengar som skickas hit och dit.
Finns det någonstans där man slipper dessa svindlare, eller iallafall något som funkar bättre?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det är väl Blocket, Facebook makerplace eller någon specifik Facebook säljgrupp som gäller.
Just specifika grupper med särintressen (stereo, motorcyklar, pelagoner, undulater, osv.) är nog underskattade., men genererar ofta till bra affär.
Man får sålla lite på alla, men man kan ju alltid poängtera att: "Försäljning går till så att du kommer hit, jag får pengarna och du får då varorna. Alla andra lösningar undanbedes".

Steffo K

Gick med
25 May 2009
Hoj
Det är väl Blocket, Facebook makerplace eller någon specifik Facebook säljgrupp som gäller.
Just specifika grupper med särintressen (stereo, motorcyklar, pelagoner, undulater, osv.) är nog underskattade., men genererar ofta till bra affär.
Man får sålla lite på alla, men man kan ju alltid poängtera att: "Försäljning går till så att du kommer hit, jag får pengarna och du får då varorna. Alla andra lösningar undanbedes".
Bra! Tänkte inte på specifika forum.
ska testa HiFi-fisken.com typ.

Kaffemannen

Medlem
Gick med
17 Apr 2015
Hoj
Triumph Sprint + en hög cyklar
Jag kör med blocket, skriver aldrig ut telefonnummer och svarar inte på idiotmail.
Brukar också skriva mycket tydligt att grejerna inte skickas, sen har jag blivit övertalad att skicka ändå men då mot förskottsbetalning inkl frakt swishat till mig innan jag gör något. Spårningsbar frakt och bild på paketet med innehåll när jag skickat.
Har funkat alldeles utmärkt och brukar bli av med prylarna på några dagar.
Ska jag köpa något så är det också blocket som gäller, eller nytt i butik då.
Marketplace och andra alternativa annonser orkar jag inte söka igenom...
Men jag kanske har haft tur?

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Minhembio-forumet är hyfsat bra stt sälja sådant på, eller tradera.

Steffo K

Gick med
25 May 2009
Hoj
Jag kör med blocket, skriver aldrig ut telefonnummer och svarar inte på idiotmail.
Brukar också skriva mycket tydligt att grejerna inte skickas, sen har jag blivit övertalad att skicka ändå men då mot förskottsbetalning inkl frakt swishat till mig innan jag gör något. Spårningsbar frakt och bild på paketet med innehåll när jag skickat.
Har funkat alldeles utmärkt och brukar bli av med prylarna på några dagar.
Ska jag köpa något så är det också blocket som gäller, eller nytt i butik då.
Marketplace och andra alternativa annonser orkar jag inte söka igenom...
Men jag kanske har haft tur?
Jag var väl Blocketrostig eftersom det var flera år sedan jag sålde något, och lade in telefonnumret. Man får skylla sig själv...

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin