Var sitter blinkersreläet på R1 -03?

Höjsgaard

Dr. Höjsgaard
Gick med
25 Feb 2004
Ort
Värnamo
Hoj
Numera hojlös, ny ska införskaffas
Någon som vet var reläet sitter på R1 -03:an. Har bytt till LED-miniblinkers och det blinkar fort som satan. Min tankegång är att det måste vara mer motstånd för att få ner bling tempot och därmed nytt relä.

Någon som har erfarenhet av detta och i sådana fall, är det lätt att byta :3freak ???
 

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Höjsgaard skrev:
Någon som vet var reläet sitter på R1 -03:an. Har bytt till LED-miniblinkers och det blinkar fort som satan. Min tankegång är att det måste vara mer motstånd för att få ner bling tempot och därmed nytt relä.

Någon som har erfarenhet av detta och i sådana fall, är det lätt att byta :3freak ???

Inte behöver du byta relä. Det är bara att slänga in en resistor avv lämplig storlek så att du får samma effektuttag som du hade med de gamla blinkersen. Sök lite på forumet så finns det massor med information.
 

MAESTROR1

Din dröm - Min vardag
Gick med
4 Mar 2008
Ort
08
Hoj
Yamaha R1 -03
Jag bumpar denna tråd då jag såg att den hade exakt samma fråga jag är ute efter dock inget riktigt svar på frågan.

Så, jag undrar samma sak, var sitter blinkrelät på en Yamaha R1 av 2003 års modell?

Skall byta ut den till ett annat då jag installerat LED blinkers, tacksam för svar gärna bilder eller ingående guide :)
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Jag har ingen bild framför mig. Men det bör sitta ett till där som styr soppapumpen. Det ska klicka när du vrider på tändningen (om du inte har brytaren på styret frånslagen). De bör vara de enda 2 relä'er som sitter där.
 

MAESTROR1

Din dröm - Min vardag
Gick med
4 Mar 2008
Ort
08
Hoj
Yamaha R1 -03
Jag har ingen bild framför mig. Men det bör sitta ett till där som styr soppapumpen. Det ska klicka när du vrider på tändningen (om du inte har brytaren på styret frånslagen). De bör vara de enda 2 relä'er som sitter där.

Okej, då är jag med, visst stämmer det att det klickar även när man sätter på blinkersen, läste det på ett annat forum.

Vet du ifall det är bara att rycka ur det gamla mot ett sådant här jag tänkt köpa: http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Styling/El-och-Belysning/Blinkrela-LED/

Tack för dina svar :)
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Okej, då är jag med, visst stämmer det att det klickar även när man sätter på blinkersen, läste det på ett annat forum.

Vet du ifall det är bara att rycka ur det gamla mot ett sådant här jag tänkt köpa: http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Styling/El-och-Belysning/Blinkrela-LED/

Tack för dina svar :)

Oj, det vet jag inte. Men det ska vara tämligen enkelt att montera ett motstånd också om du känner för att göra det istället.
 

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Landskrona
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
Är det inte den du ser med text på. Tg 20 eller vad det nu står
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Den som är längst ner till höger på bilden är det. 2st trådar går in en kontakt.... !
 

fake_this99

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2006, Yamaha R1

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Japp helt säker bytte på min för några månader sen. Minns att jag rekommenderade dig att glida till mascot o hämta en som passar... Visserligen lite dyrare men vad gör det..
 

fake_this99

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2006, Yamaha R1
Japp helt säker bytte på min för några månader sen. Minns att jag rekommenderade dig att glida till mascot o hämta en som passar... Visserligen lite dyrare men vad gör det..

Japp, jag kommer ihåg :). Men pallar inte åka till Nässjö! Men kollade med nybergs motor här i stan och de har hade exakt samma (artikelnr 3131 på duells). Men 100000 pers har ju rekommenderat och sagt att biltemas relä e minst lika bra. Inte ett knyst om att den inte passade. Smidigt! :tummenupp

Skulle följt ditt råd från början. Jaja, drar till nyberg motor imorrn och köper det. :)
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Man kan ju koppla in biltemas relä med men då måste du bygga en skarvsladd och koppla på befintliga kablar och inte förstöra originalkontakten helst "jag vill inte göra det på min i alla fall" sen koppla 2 av 3 kontakter på ditt biltema relä rätt på hojen, känns ju sådär o ser troligen väldigt tattigt ut.

Om du vill kan du svänga förbi jobbet "dagtid" så kan jag visa var relät sitter o även koppla in det du köper på nybergs om du känner dig osäker... Jag jobbar på atteviks....
 
Last edited:

fake_this99

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2006, Yamaha R1
Man kan ju koppla in biltemas relä med men då måste du bygga en skarvsladd och koppla på befintliga kablar och inte förstöra originalkontakten helst "jag vill inte göra det på min i alla fall" sen koppla 2 av 3 kontakter på ditt biltema relä rätt på hojen, känns ju sådär o ser troligen väldigt tattigt ut.

Om du vill kan du svänga förbi jobbet "dagtid" så kan jag visa var relät sitter o även koppla in det du köper på nybergs om du känner dig osäker... Jag jobbar på atteviks....

Vad trevligt! Hoppas jag löser det, men om det skulle skita sig så kanske jag dyker förbi? Jobbar du med försäljning eller i verkstaden?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top