Var sitter blinkersreläet på R1 -03?

Zorken17

Radical Riders
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha R1
Koppla in relät

Jag har rödmarkerat din bild där relät sitter på hojen.

Du tar och köper dig en Reläsockel på Biltema och sätter fast den på ditt inhandlade biltema relä.

Nu kilar du iväg och köper dig följade på Kjell & Co i rätt bredd. De kan även finnas på biltema.

Du tar och skalar reläsocketen på de två kablar som ska användas till din kontakt. Båda reläerna ska vara märkta på samma sätt med B, L, E.
När du hittat rätt kabel i reläsocketen klämmer du fast flatstiftet som du köpt på Kjell eller Biltema.

Nu till det roliga, du tar de två kablarna med flatstiften och trycker i rätt ställe på hojen. Jämför med ditt original...
Prova och se om det fungerar, gör det det kan du klippa av restrerande kablar från reläsoketen och klämma ner ditt biltema relä på samma ställe som ditt org var.

Skulle det mot all förmodan strula får du ta det tredje stiftet på relät och jorda det på tex minospolen på batterit eller en del på ramen.
 

Bifogat

  • imagentf.jpg
    imagentf.jpg
    44.9 KB · Visningar: 201

fake_this99

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2006, Yamaha R1
Fick regplåthållaren idag. Ser bra ut, men det verkar som att min plåt inte är lika bred som din. Täcker din bredd hela regplåtens bredd?

Eller, enklare kanske, vet du vad din hållare har för sidomått?
 

Zorken17

Radical Riders
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha R1
Svar: nej...

Hållaren är inte lika bred som en svensk reg.plåt. Dock får plåten plats så att blinkersen syns på sidan av den utan några som helst problem.
 

fake_this99

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2006, Yamaha R1
Svar: nej...

Hållaren är inte lika bred som en svensk reg.plåt. Dock får plåten plats så att blinkersen syns på sidan av den utan några som helst problem.

Dåså! Väntar bara på blinkersarna. Surt att de inte kom idag, för imorn är ju röd dag, så med mitt vanliga flyt så har jag dem säker på måndag / tisdag.

När du kapade reflexen, vad satte du på den "kapade" sidan för att den skulle se så bra ut som möjligt?
 

Zorken17

Radical Riders
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha R1
Jag kapade reflexen på mitten (kortsida till kortsida), sedan tog jag och la undan den halvan där e-märkningen är.

Bende sen upp den andara halva så att självaste reflexen lossnade från den svarta "hållaren/baksida". Av denna slipade jag till ett "lock" som jag sedan superlimmade fast på den delen av reflexen som jag skulle använda.

Sist men inte minst tog jag och rev/skrapade bort den befintliga tejpen på baksidan av reflexen och satte dit en annan som håller mycket bättre.
 

fake_this99

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2006, Yamaha R1
Jag kapade reflexen på mitten (kortsida till kortsida), sedan tog jag och la undan den halvan där e-märkningen är.

Bende sen upp den andara halva så att självaste reflexen lossnade från den svarta "hållaren/baksida". Av denna slipade jag till ett "lock" som jag sedan superlimmade fast på den delen av reflexen som jag skulle använda.

Sist men inte minst tog jag och rev/skrapade bort den befintliga tejpen på baksidan av reflexen och satte dit en annan som håller mycket bättre.

Grymt. Då ska jag fixa med den i väntan på mina blinkers. Tack än en gång för alla grymma tips och instruktioner!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top