Var träffar man andra hojåkare!

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Hej alla, ny här på forumet samt väldigt ny på hoj också! (2 veckor gammal kort) Jag är lite nyfiken på var man kan träffa andra och hänga på en sväng! Jag läste något i tidningen om att man träffas varje onsdag eller något liknande någonstans i Stockholm! Tydligen så kom det massor med hojåkare dit, vissa för att kolla och vissa för att busa!

Vore skitkul att veta några ställen så man kan svänga förbi och få lite se lite andra schyssta hojar!

//Lundberg

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
turer brukar avgå från donken upplands väsby runt 6 på onsdagar, under säsongen. Tror inte att det är något längre, men du är välkommen att hänga på nästa vår :tummenupp

Dregen

LOTE RACING.. Living on the edge!
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
R1
Lundberg skrev:
2525521 Hmm menar du Stockholm? Sorry ifall jag borde ha förstått!

Lugnt.. Sporthoj.com kallas förkortas ofta SH!
Stockholm brukar kallas för STHLM... Sorry, va tvungen! :tungan

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Lundberg skrev:
2525487 Hej alla, ny här på forumet samt väldigt ny på hoj också! (2 veckor gammal kort) Jag är lite nyfiken på var man kan träffa andra och hänga på en sväng! Jag läste något i tidningen om att man träffas varje onsdag eller något liknande någonstans i Stockholm! Tydligen så kom det massor med hojåkare dit, vissa för att kolla och vissa för att busa!

Vore skitkul att veta några ställen så man kan svänga förbi och få lite se lite andra schyssta hojar!

//Lundberg

Kolla denna eller kom dit i sället

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=124608&page=1

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=124608&page=28

kolla genom så får du se vad som händer :tummenupp
//Robin

Lundberg

Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Kröken skrev:
2525558 Yeeee! Rätt hoj val ser jag :tummenupp Kolla in superduke tråden!
Välkommen!

*ler* den var det första jag kollade in! Mitt smile är fan nerifrån och upp varje gång jag sätter mig på hojen! Så underbar........!

Tack alla för era tips! Det uppskattas verkligen! Hoppas att alla är lika trevliga när man mötts ute!

En liten avikande fråga, återigen något som jag kanske borde veta. Men jag går efter att ingen fråga är för dum!

Finns det någon typ oskriven regel kring vilka man hälsar på och inte! Exempel vis jag som kör en Streetfighter ska man inte hälsa när det kommer någon på en HD typ? Kände bara när jag var ute och åkte i söndags att jag inte riktigt fick grepp om vilka som hälsade och inte!

Själv tycker jag det är ett jävligt trevligt sätt att bara visa att vi är bäst (vi som kör hoj) så egentligen borde det inte spela någon roll vilken typ av hoj man kör! :tummenupp

Last edited:

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Lundberg skrev:
2528366 *ler* den var det första jag kollade in! Mitt smile är fan nerifrån och upp varje gång jag sätter mig på hojen! Så underbar........!

Tack alla för era tips! Det uppskattas verkligen! Hoppas att alla är lika trevliga när man mötts ute!

En liten avikande fråga, återigen något som jag kanske borde veta. Men jag går efter att ingen fråga är för dum!

Finns det någon typ oskriven regel kring vilka man hälsar på och inte! Exempel vis jag som kör en Streetfighter ska man inte hälsa när det kommer någon på en HD typ? Kände bara när jag var ute och åkte i söndags att jag inte riktigt fick grepp om vilka som hälsade och inte!

Själv tycker jag det är ett jävligt trevligt sätt att bara visa att vi är bäst (vi som kör hoj) så egentligen borde det inte spela någon roll vilken typ av hoj man kör! :tummenupp
Hej o välkommen.Morsa på all hojar du möter.Själv morsar man på alla även polisen men dom brukar ju sällan hälsa tebax:tungan

Lundberg

Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Robin Hood skrev:
2525563 Kolla denna eller kom dit i sället

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=124608&page=1

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=124608&page=28

kolla genom så får du se vad som händer :tummenupp
//Robin

Verkar skitkul, nu missade jag ju dagens äventyr läste detta typ vid åtta, hoppas att det blir fler gånger innan vintern slår till! Uppdaterar du den andra tråden när ni ska träffas nästa gång?

Tyvärr så är jag ingen höjdare på stunt men vem vet man kanske kan bli! :)

Ni lär få se mig där även om det bara blir som åskådare!

Lucius skrev:
2528425 Om du inte *ler* eller *kjamaj* å så, är du säkert välkommen även på potatoes körningar.

www.potatoesmc.com

:tummenupp

Hehe det finns bara ett fåtal saker som jag gillar att krama i mitt liv! En av dom är gashandtaget, det andra är tjejer! :)

(notera i vilken ordning dom kom)

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Lundberg skrev:
2525487 Hej alla, ny här på forumet samt väldigt ny på hoj också! (2 veckor gammal kort) Jag är lite nyfiken på var man kan träffa andra och hänga på en sväng! Jag läste något i tidningen om att man träffas varje onsdag eller något liknande någonstans i Stockholm! Tydligen så kom det massor med hojåkare dit, vissa för att kolla och vissa för att busa!

//Lundberg

Här kan du vara med! http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=137767
Åk i långsamma gruppen första gången bara, oavsett hur duktig du är, så lär du dig vägar och praxis.
Det är ett kul gäng! :tummenupp

Mvh
Jörgen

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...