Lundberg skrev:
2525487 Hej alla, ny här på forumet samt väldigt ny på hoj också! (2 veckor gammal kort) Jag är lite nyfiken på var man kan träffa andra och hänga på en sväng! Jag läste något i tidningen om att man träffas varje onsdag eller något liknande någonstans i Stockholm! Tydligen så kom det massor med hojåkare dit, vissa för att kolla och vissa för att busa!
Vore skitkul att veta några ställen så man kan svänga förbi och få lite se lite andra schyssta hojar!
//Lundberg
Välkommen till SH och grattis till kort och hoj!
Precis som Jörgen skrev så är du varmt välkommen på våra gruppkörningar. Vi har hela sommaren kört en runda på onsdagarna innan skitsnacket tar vid på Donken Sveavägen. Så här dags på året är det dock lördagar som gäller.
Har du tid att vara med på lördag så hinner vi snacka lite mer
Ta det lite lugnt i nu i början, det är bra mos i din hoj så kör med förstånd men var inte rädd för att gasa lite.
Hälsa: Jag hälsar på alla hojar jag möter, skiter i vad de kör för hoj. Hälsar på moppekillarna också ibland, de brukar bli hyggligt glada för lite uppmärksamhet från en hoj
Har du inget för dig ikväll så kan du väl hänga på oss om du vill, dra ett PM så ska du få lite detaljer.
Mvh Jensa
Lundberg skrev:
2529414
Tack det händer att jag går ut och bara stirrar på hojen, sätter mig på den och klämmer lite! *s* mest innan jag fick kortet i för sig! Men ja hojen är baske mig en dröm hoj! Kanske inte världen bästa nybörjar hoj men å andra sidan så handlar ju allt i slutändan om hur man kör!
Det finns lite olika uppfattningar om vad som är en bra nybörjarhoj. Personligen tycker jag du gjort ett utmärkt val, lättkörd, upprätt körställning ger bra överblick, inga stora kåpor gör att man håller ner farten lite, bra mos på låga varv. Och du har så rätt, 90 % handlar om hur du kör, 10 % handlar om hur din omgivning kör och en försvinnande liten del handlar om vilken hoj du kör