Var träffar man andra hojåkare!

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Lundberg skrev:
2525487 Hej alla, ny här på forumet samt väldigt ny på hoj också! (2 veckor gammal kort) Jag är lite nyfiken på var man kan träffa andra och hänga på en sväng! Jag läste något i tidningen om att man träffas varje onsdag eller något liknande någonstans i Stockholm! Tydligen så kom det massor med hojåkare dit, vissa för att kolla och vissa för att busa!

Vore skitkul att veta några ställen så man kan svänga förbi och få lite se lite andra schyssta hojar!

//Lundberg

Grattis till kort och hoj! Jag vet att det finns några stycken här på SH som bor i Åkersberga. Själv kommer jag därifrån och har kvar mina föräldrar däruppe, så jag är där rätt ofta. Fina småvägar bortåt Wira/Largen för en eftermiddagstur! Hett tips! Vill du längre är det bara att fortsätta norröver ut mot Rimbo/Knutby osv. Finns hur mucket fina vägar som helst där. Passa dig bara för blöta löv på vägen såhär års!

Pizzabagarn

Guest
Kolla www.ignitemc.com

en relativt nystartad klubb där det inte brukar vara något problem med att få haka på. Olika typer av förare, olika typer av motorcyklar.

Kuben skrev:
2528412 Hej o välkommen.Morsa på all hojar du möter.Själv morsar man på alla även polisen men dom brukar ju sällan hälsa tebax:tungan

Har hälsat på polisen 2 ggr. De hälsade tillbaka båda gångerna och i det senaste fallet så vinkade han riktigt ordentligt.......och nej....jag körde inte för fort då!

Förresten......cool hoj du skaffat dig !

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
IronMike skrev:
2529260
:rolleyes: fast nu e tiptop igenbommat väl
Ja, det är nedlagt, det hette "Rio" de senaste åren dessutom. Det är synd, jag gillade stället.
Nu lär där dock bli mer oförtäckt köttrea ty där huserar nu en Lidl-butik.
Mitt bästföredatum var nog ändå utgånget :hihi.
/J

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Starstriker skrev:
2529390 Grattis till kort och hoj! Jag vet att det finns några stycken här på SH som bor i Åkersberga. Själv kommer jag därifrån och har kvar mina föräldrar däruppe, så jag är där rätt ofta. Fina småvägar bortåt Wira/Largen för en eftermiddagstur! Hett tips! Vill du längre är det bara att fortsätta norröver ut mot Rimbo/Knutby osv. Finns hur mucket fina vägar som helst där. Passa dig bara för blöta löv på vägen såhär års!

Tack för tipset, är själv inflyttad i Åkersberga (tidigare Katrineholm) så jag hoppas ju också att hoj åkningen ska göra att man lära känna lite nytt folk att umgås med! :)

Pizzabagarn skrev:
2529398 Kolla www.ignitemc.com

en relativt nystartad klubb där det inte brukar vara något problem med att få haka på. Olika typer av förare, olika typer av motorcyklar.

Har hälsat på polisen 2 ggr. De hälsade tillbaka båda gångerna och i det senaste fallet så vinkade han riktigt ordentligt.......och nej....jag körde inte för fort då!

Förresten......cool hoj du skaffat dig !

Tack det händer att jag går ut och bara stirrar på hojen, sätter mig på den och klämmer lite! *s* mest innan jag fick kortet i för sig! Men ja hojen är baske mig en dröm hoj! Kanske inte världen bästa nybörjar hoj men å andra sidan så handlar ju allt i slutändan om hur man kör!

Last edited:

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Lundberg skrev:
2525487 Hej alla, ny här på forumet samt väldigt ny på hoj också! (2 veckor gammal kort) Jag är lite nyfiken på var man kan träffa andra och hänga på en sväng! Jag läste något i tidningen om att man träffas varje onsdag eller något liknande någonstans i Stockholm! Tydligen så kom det massor med hojåkare dit, vissa för att kolla och vissa för att busa!

Vore skitkul att veta några ställen så man kan svänga förbi och få lite se lite andra schyssta hojar!

//Lundberg

Välkommen till SH och grattis till kort och hoj! :)

Precis som Jörgen skrev så är du varmt välkommen på våra gruppkörningar. Vi har hela sommaren kört en runda på onsdagarna innan skitsnacket tar vid på Donken Sveavägen. Så här dags på året är det dock lördagar som gäller.
Har du tid att vara med på lördag så hinner vi snacka lite mer :)

Ta det lite lugnt i nu i början, det är bra mos i din hoj så kör med förstånd men var inte rädd för att gasa lite.

Hälsa: Jag hälsar på alla hojar jag möter, skiter i vad de kör för hoj. Hälsar på moppekillarna också ibland, de brukar bli hyggligt glada för lite uppmärksamhet från en hoj :D

Har du inget för dig ikväll så kan du väl hänga på oss om du vill, dra ett PM så ska du få lite detaljer.

Mvh Jensa

Lundberg skrev:
2529414
Tack det händer att jag går ut och bara stirrar på hojen, sätter mig på den och klämmer lite! *s* mest innan jag fick kortet i för sig! Men ja hojen är baske mig en dröm hoj! Kanske inte världen bästa nybörjar hoj men å andra sidan så handlar ju allt i slutändan om hur man kör!

Det finns lite olika uppfattningar om vad som är en bra nybörjarhoj. Personligen tycker jag du gjort ett utmärkt val, lättkörd, upprätt körställning ger bra överblick, inga stora kåpor gör att man håller ner farten lite, bra mos på låga varv. Och du har så rätt, 90 % handlar om hur du kör, 10 % handlar om hur din omgivning kör och en försvinnande liten del handlar om vilken hoj du kör :tummenupp

Last edited:

Lundberg

Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Kapten Blåskägg skrev:
2529600 Välkommen till SH och grattis till kort och hoj! :)

Tack känns helt kanon!

Kapten Blåskägg skrev:
2529600
Precis som Jörgen skrev så är du varmt välkommen på våra gruppkörningar. Vi har hela sommaren kört en runda på onsdagarna innan skitsnacket tar vid på Donken Sveavägen. Så här dags på året är det dock lördagar som gäller.
Har du tid att vara med på lördag så hinner vi snacka lite mer :)

Jag hoppas verkligen att jag får tid på lördag! Får besök av min kära lilla Mor men jag tror att hon kommer lite senare på dagen!

Kapten Blåskägg skrev:
2529600
Ta det lite lugnt i nu i början, det är bra mos i din hoj så kör med förstånd men var inte rädd för att gasa lite.

Det finns lite olika uppfattningar om vad som är en bra nybörjarhoj. Personligen tycker jag du gjort ett utmärkt val, lättkörd, upprätt körställning ger bra överblick, inga stora kåpor gör att man håller ner farten lite, bra mos på låga varv. Och du har så rätt, 90 % handlar om hur du kör, 10 % handlar om hur din omgivning kör och en försvinnande liten del handlar om vilken hoj du kör :tummenupp

Ja du nog är det mos alltid, första gången som jag drog på så kände jag mig som han vargen som är tecknad figur! Benen hängde i luften parrarelt med hojen och flinet i ansiktet var från öra till öra! *s*

Kapten Blåskägg skrev:
2529600
Hälsa: Jag hälsar på alla hojar jag möter, skiter i vad de kör för hoj. Hälsar på moppekillarna också ibland, de brukar bli hyggligt glada för lite uppmärksamhet från en hoj :D

Låter som en bra ide, jag fick också besök av ett gäng med dreglande moppekillar som knappt visste vilket ben dom skulle stå på! Man får tänka tillbaka hur man själv var och bjusa lite på sig själ´v!

Kapten Blåskägg skrev:
2529600
Har du inget för dig ikväll så kan du väl hänga på oss om du vill, dra ett PM så ska du få lite detaljer.
Mvh Jensa

Om jag hade velat hänga på ikväll,du annar inte! tyvärr så firar jag idag att jag blir ett år yngre i år mot nästa år så kvällen är redan bokad! Men jag hänger mer än gärna på en annan dag! Och som sagt va jag ska verkligen försöka på lördag!

Mvh Niklas

Pizzabagarn

Guest
Lundberg skrev:
2529802 Ja du nog är det mos alltid, första gången som jag drog på så kände jag mig som han vargen som är tecknad figur! Benen hängde i luften parrarelt med hojen och flinet i ansiktet var från öra till öra! *s*

ungefär som på min avatar då, det är min "mentala bild" av en för ivrig slangning på tullinge flygraka. Jiddrade för mycket med gasen

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Lundberg skrev:

//Lundberg

Kolla in klubbarna på SMC:s site http://www.svmc.se/

Ang hälsning, det finns mkt snobberi och fördomar. Själv hälsar jag för att jag möter en hojbroder/hojsyster oavsett typ, även poliser. Hälsar de inte tillbaka bryr jag mig inte så mkt, det kan vara av olika orsaker, men när en hälsning blir besvarad eller att någon hälsar innan jag hälsar känns bara trevligt :)

Det finns ett SH-forum som har en massa trådar om samåkning/gruppkörning här (forumdelen Träffar/Samåkning)
http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=4

Välkommen :)

Öhm *pannklapp* Grattis på födelsedagen också...
(*host* såg ingelis inlägg nedan lite senare... eheh...)

Last edited:

Ingeli64

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2005
Hoj
SV650S
Lundberg skrev:
2529802
Om jag hade velat hänga på ikväll,du annar inte! tyvärr så firar jag idag att jag blir ett år yngre i år mot nästa år så kvällen är redan bokad! Men jag hänger mer än gärna på en annan dag! Och som sagt va jag ska verkligen försöka på lördag!

Mvh Niklas

Får också säga GRATTIS till kort och hoj + även då till födelsedagen. :yoparty

Lundberg

Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Pizzabagarn skrev:
2529810 ungefär som på min avatar då, det är min "mentala bild" av en för ivrig slangning på tullinge flygraka. Jiddrade för mycket med gasen

Haha precis exakt så där såg jag typ ut fast inte på bakhjulet!

Ingeli64 skrev:
2529871 Får också säga GRATTIS till kort och hoj + även då till födelsedagen. :yoparty

Tack tack synd bara att det mest positiva med att befinna sig på 30+ faktiskt är att man får billigare försäkring! *s* Men det kanske dyker upp andra fördelar också! :)

tuppjuck skrev:
2529857 Kolla in klubbarna på SMC:s site http://www.svmc.se/

Öhm *pannklapp* Grattis på födelsedagen också...
(*host* såg ingelis inlägg nedan lite senare... eheh...)

Tack tack för tipsen också! :)

Last edited:

Nicotin

Guest
IronMike skrev:
2529260
Cyclops skrev:
2529168
:rolleyes: fast nu e tiptop igenbommat väl

Aj då vad ska du nu hänga på för ställe ??:gnissla :rofl

Nee ta tag i ditt hojåkande ironmike och skaffa en gathoj till nästa sommar så jag kan få försöka sätta dig på plats...:D
På bulten givetvis....:tungan :rock

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...