Vardagskickar

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Pissa på elstaket är kul och gör ont

Finta bilister vid övergångsställ då du är ute och går (ja jag har blivit påkörd)+ att dom åker dit

Stjäla något riktigt meningslöst (cykelställ är min favorit)

Reta en riktigt stor och elak hund utanför någon affär
 

Gabor

Guest
Älska med en gift kvinna hela förmiddagen, bjuda henne på lunch efterråt, köra hem henne till mannen å tacka för lånet ??
 

i_fieL_good

HBB 2006
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
R6 -06
När jag går till bilen (som är parkerad 15 minuter från min lägenhet) brukar jag roa mig med att försöka gå så många steg som möjligt, utan att titta. Rekordet är 35 steg. Att sänka hastigheten, eller att gå med armarna framför sig är inte tillåtet! Tillika räknas det inte om det inte sker på ett ställe som är trafikerat osv. Att slå rekordet på en stor och tom fotbollsplan är alltså inte OK!

Ett annat nöje när jag går till/från bilen är att se hur länge man kan hålla andan. Brukar göra det på samma ställen så att man kan se om man satt nytt rekord eller inte (det är sträckan som man vandrar som räknas, inte tiden). Blir alltid ett gött pirr i benen efteråt när man får syre i kroppen igen.
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
Mie skrev:
haha, antligen nan med lite humor och fantasi!! Fram for mer sant killar!!

Ha, å du är tjej :tummenupp

Skulle du som tjej uppskatta ett sånt upptåg?

duckie skrev:
jag rekommenderar dig att tjöpa boken "Uppdraget" (http://www.nicotext.com) - boken som förändrar ditt liv.

Boken innehåller 198 uppdrag av varierande typ och svårighetsgrad, tex:
"Ät endast frukt under en dag"
"Ring upp en avlägsen släkting du inte pratat med på minst ett år. Styr in samtalet på Korea."
"Ha på dig nånting lila"
"Gå till McDonalds och köp en hamburgare. Gå till Burger King och ät upp den."
"Boka en resa till ett land långt borta. Om du inte har nå cash - avboka i morgon"
etc

Hur beställer man? :va

EDIT: hittade. :)
 

Mie

Vart är solen?
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Sålt den....
Fluxir skrev:
Ha, å du är tjej :tummenupp

Skulle du som tjej uppskatta ett sånt upptåg?

Ja varför inte? Behöver väl kanske inte sula en ispärla eller speciellt hårt eller??
Hellre nåt sånt lite fantasifullt uppraggande än en drink och ett löjligt uppraggande på krogen.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Jag lever för praktical jokes :hihi

- Har lurat en vän i tron om att han ska få banga på en supermodell i GBG (han bor 6mil söderut). Han klädde sig i kostym, tog med sig en massa kondomer och en röd ros. Flickan skulle komma i en taxi och bjuda honom på mat och hotell... Är man så jävla dum får man skylla sig själv.. Allt detta genom lunarstorm.. Då var man 18år och han hade sagt till sin morsa innan han gick: Mamma, jag sover inte hemma inatt :lol
Gissa om det var kul att fota kompisen när han kastade förväntansfulla blickar efter alla taxibilar? Och gissa om hans morsa börja skratta?

- Brunt utan sol... Vi tillverkar sånt på jobbet. En viss råvara, som gör att det blir brunt. Kan man blanda 50/50 med vatten, spruta i någons handske (vi har alla arbetshandskar på jobbet). När personen använt handsken i en stund och när det hettat till ordentligt så får han bajshänder.. Det färgar inte av sig överallt så det ser verkligen ut som bajs.. Och det går inte att tvätta bort :tummenupp Det försvinner efter några dagar till en vecka.
Och smart som man är gjorde jag det bla på en som hade häst.. Gissae om hon skämdes när hon skulle betala i kassan i en mataffär dagen efter och det såg ut som att hon hade bajs på händerna? Speciellt kul att hon hade hästkläderna på sig..

- Färg.. Ovanstående går även att göra med färg.. Vi hade blå färg förut och man såg ut som en smurf :D Hade planer på en kroppsmålning på en kompis men hoppade över det då det kunde vart farligt att få det i ögonen m.m... :rolleyes:

- Låsa alla toaletter som är i närheten av produktionen.. Så de som är riktigt nödiga får kuta 100m till nästa...

- Har lurat en väldans massa på truckgafflarna.. Man lyfter upp de och pressar de mot taket och tar bilder med sin mobilkamera.

- Lura in en arbetskamrat i ett kärl. Han trodde att vi skulle skrämma en annan.. Men han visste inte om att jag redan planerat detta med "den andre".. hihi.. Spände igen locket.. Låtsades som att jag stoppade in min "dole" när jag bara tryckte ner min hand.. Eftersom killen har en sjuk homofobi så börja han självklart att gapa.. innan han fick komma ut fick han rulla runt lite också=)

- Salta kaffet.

- Inte spola efter sig när man gjort tvåan.

- Sätta "Ur funktion" lappar på din favorit toa. Så får du ha den för dig själv ett tag.

- Skratta högt när någon halkar och slår sig.

- Skratta högt när diskaren på jobbet bränner sig på 80gradigt vatten.

- Skrämma gamla människor på jobbet.

- Förnedra gamla människor på jobbet.

- Köra om bilar på motorvägen och försiktigt försiktigt sakta ner farten så att de får köra om. Upprepa det.

Men att driva så hårt med folk har sina nackdelar.. Genomför någon annan ett skämt, så får man skulden för det. För man är ju "the usual suspect"..
Och sedan får man tåla om någon skulle hämnas utan att visa att man blir förbannad..

Hmm, jag låter som en hemsk människa när man bara summerar alla dumma saker man gör. Men jag är faktiskt en snäll kille som tänker på min näste.. Fast ett gott skratt förlänger ju livet. Och är man sadist är man...;);)

Edit: Förresten så kan jag rekommendera "Den lilla destruktionsboken"! :)
Oerhört bra!
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Undra om dom där skratten förlänger livet när du blir ihjälslagen av någon...
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
prulle skrev:
Undra om dom där skratten förlänger livet när du blir ihjälslagen av någon...

Hmm, det säger morsan också.. Tror att jag ligger rätt så bra till på några människors dödslista..

Vi har laxeringsmedel på jobbet i mängder btw :) Hade vart kul att se 50 människor kuta till toaletterna samtidigt :banana Men det är en dröm jag aldrig lär våga besanna.. Så modig/dum är jag inte :rodnar
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Rash skrev:
Hmm, det säger morsan också.. Tror att jag ligger rätt så bra till på några människors dödslista..

Vi har laxeringsmedel på jobbet i mängder btw :) Hade vart kul att se 50 människor kuta till toaletterna samtidigt :banana Men det är en dröm jag aldrig lär våga besanna.. Så modig/dum är jag inte :rodnar


Fegis :7peta


:hihi :hihi
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Detta var då jag var sjuksköterkse elev för ett par år sedan. Här på Irland har de ett helt annat system i sjukvården och det är världens hierarki..och gissa vilka som ligger botten på listan..just det..eleverna. Hur som helst, vi hade praktik och var på uppvaket på kirurgen. Jag och min bästa kompis som alltid hade practical jokes för oss (vi kan fan skriva en bok) skulle lära oss något av översköterskan.

Rummet var varmt, vi var zombitrötta efter en lång vecka och skratten hängde i luften. Jag tog en papperstejp och skrev "please pinch me" med en pil neråt och kletade fast den på min glasskulebeskinkade väninna utan att hon märkte något.

Vi har snubbar som kallas portar som är alltiallo gubbar som hjälper till att köra bårar och lyfta patienter mm. Alla dessa killar är roliga och trevliga och vi kom jättebra överens med dem (alla andra syrror ser ner på dem eftersom de är snobbiga kossor här :)).

Hur som haver så står min kompis med rumpan i vädret, lutandes ner på en tom bår medan överragatan har föreläsning för henne. En gubbe går förbi..nyper henne i baken. Hon ser lite förvirrad ut men tror att det var ett misstag och återgår till undervisningen. Nästa gubbe kommer, tar sig friheter och känner sig för. Hon ändrar färg i ansiktet och kollar runt om någon annan märkt något..

Vid detta laget kan jag inte andas för jag garvar så mycket.
Kön av portar runt hörnet är lång vid detta laget för ryktet om tejpen har spridit sig. Efter att ca 6 portar har kännt sig för och hon skruvar sig hit o dit varje gång någon går förbi, så vänder hon sig om o vrålar till någon oskyldig stackare att detta minnsann är sexuella trakaserier och det skall tas tag i.

Jag grät av skratt medan portarna kom in o meddelade att det inte var sexuella trakasserier om man bad om det...
Hon fattade ingenting tills en av dem skalade bort tejpen o visade henne...
Vid det laget hade jag nästan slutat andas för jag skrattade så mycket.

Hennes hämnd var ganska bra den med. När jag tänker efter så tror jag inte att vi jobbade något alls på våra praktikplatser...om inte practical jokes räknas som praktik? :hihi
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top