Varde ljus!

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Var tvungen att fixa lite spotbelysning på ABBA Skylift för ex. ventiljustering .
Riktigt nöjd efter lite svarvjobb o svetsning - lampan fäster med magnet mot ställningen (o allt kan plockas ner o förvaras i en låda)
1704725286553.png

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Var tvungen att fixa lite spotbelysning på ABBA Skylift för ex. ventiljustering .
Riktigt nöjd efter lite svarvjobb o svetsning - lampan fäster med magnet mot ställningen (o allt kan plockas ner o förvaras i en låda)
View attachment 493987
Snyggt ? Märkt att med åldern så krävs det mer ljus och förstoringsglas nästan. Känner mig som "Mr. Magoo" ibland :geek: "Här var det mörkt, här måste det varit släckt länge..." ?

8736bf247bba4203b75cdc896fd0c907.jpg

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
Snyggt ? Märkt att med åldern så krävs det mer ljus och förstoringsglas nästan. Känner mig som "Mr. Magoo" ibland :geek: "Här var det mörkt, här måste det varit släckt länge..." ?

View attachment 493991
Jorå - progressiva för vardagsbruk, skärmglasögon vid svarv o fräs, extra starka läsglasögon vid TIGsvets o modellbygge. Så man får ha en del strategiskt utplacerade i hus o garage

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Fräckt men det störiga men den typen av belysning är att rätt vad det är när man behöver den som mest så tar batterierna slut. Jag har minst dubbel uppsättning av alla pann/hand-lampor för att minimera mörkertiden. Är det nåt som har blivit sämre med åren så är det synen

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Dubbla batterier till pannlampan så är det ett ickeproblem. Har en Petzl Duo S som är en fantastisk lampa, dyr, men bra. Jag kan inte skruva utan den längre känns det som. Både för att jag vant mig men också för att synen är sämre.

Jag behöver ju aldrig hålla på med att positionera om ljus heller, alltid på rätt plats hela tiden. Jag är omvänd sedan tio år ca med pannlampa. Sen kan jag använda annan runtomkring-belysning också.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
Fräckt men det störiga men den typen av belysning är att rätt vad det är när man behöver den som mest så tar batterierna slut. Jag har minst dubbel uppsättning av alla pann/hand-lampor för att minimera mörkertiden. Är det nåt som har blivit sämre med åren så är det synen
Joråsåatt.. funderade på lampa med sladd, finns en hel del maskinbelysningar att välja på, men vill inte ha ett sladdhelvete som jag snubblar över. Pannlampa har jag också, men denna lamphållare är för att ersätta/förstärka takbelysning o samtidigt kunna placera så att den lyser upp områden som hamnar i skugga, ex. under kamaxlarna

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka