Varför är crossar så svårsålda?

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Är folk inte på jakt efter fina crossar? Jag har en crf i tipptopp-skick. Vill försöka sälja den men utan resultat... Är marknaden dålig eller är jag för dyr? En CRF450R 04 för 33 med pall och massor av slitdelar, även lite slitdelar.

Vad skulle ni betalt för en FIN crf 04 som inte krånglar för att den varit för dåligt servad/hårt körd.
 
Last edited:

mickej82

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
zx9r -96 Våga vägra grönt
Jag ska försöka skriva det här utan att du tar illa upp, för det är absolut inte min meningen.

Mycket i ditt inlägg är ganska märkligt formulerat.
"Vill försöka sälja den utan resultat". Varför vill du inte ha något resultat?
"...fin cykel... som inte krånglar för den varit för dåligt servad/hårt körd". Som att skriva "hojen är inte chrashad pga att en bil körde ut framför mig" eller, "ej tappad pga stödet vek sig". Varför krånglar den då?

Är annonsen lika hafsigt ihopskriven?
Sådana saker får i alla fall Mig att muttra lite och leta vidare bland blocket-annonserna och välja någon annan.
En liten inblick i hur Jag fungerar i alla fall. :rolleyes:

Priser och sånt har jag ingen koll på, kan ju förstås vara av den anledningen också :)

Mvh MickeJ
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Haffsade ihop detta snabbt. Det är väll ingen rättstavningskurs man ska tjacka och man förstår vad jag försöker säga iaf :)

Best Regards
Jimmy Andersson
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Haffsade ihop detta snabbt. Det är väll ingen rättstavningskurs man ska tjacka och man förstår vad jag försöker säga iaf :)

Best Regards
Jimmy Andersson

Det är för dyrt...
Jag sålde en CRF450 03 i mycket fint skick för 35 för ett och ett halvt år sedan... Du måste nog en bit under 30, men visst har du den ute länge kanske du lurar någon...


Men behöver du pengar så kan jag köpa din lite billigt...

ps. har du annonserat på enduromx? där finns massor med finniga 15åringar som får crossar av pappa
 
Last edited:

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Skriv varför du ska sälja den. Skriv att den är välservad (om den är det). Massor av nya "slitdelar" medföljer. Kanske också vilka delar det är. Be någon läsa igenom annonsen innan du lägger ut den så att man får en till åsikt. Bara några förslag :)
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Skriv varför du ska sälja den.

Ointressant varför de ska sälja den i annons, man vet det redan, DEN är ju till salu, anledningen: de vill inte ha kvar den. Allt annat är bara bullshit

"min son försöker sno den hela tiden så jag måste sälja den nu innan han kör ihjäl sig"
"min mamma bakar bullar på sadeln så den blir kletig"
"min hustru hunsar mig så jag får inte ha kvar hojen"

Bla bla bla
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Marknaden är lite fucked , svar: JA.
Dom senaste 5 åren har intresset bara rasat på marknaden ang fordon.

Kan bero på mkt , försök tex sälj en sporthoj idag med försäkringar som nu finns ...
 

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
Jag ska försöka skriva det här utan att du tar illa upp, för det är absolut inte min meningen.

Mycket i ditt inlägg är ganska märkligt formulerat.
"Vill försöka sälja den utan resultat". Varför vill du inte ha något resultat?
"...fin cykel... som inte krånglar för den varit för dåligt servad/hårt körd". Som att skriva "hojen är inte chrashad pga att en bil körde ut framför mig" eller, "ej tappad pga stödet vek sig". Varför krånglar den då?

Är annonsen lika hafsigt ihopskriven?
Sådana saker får i alla fall Mig att muttra lite och leta vidare bland blocket-annonserna och välja någon annan.
En liten inblick i hur Jag fungerar i alla fall. :rolleyes:

Priser och sånt har jag ingen koll på, kan ju förstås vara av den anledningen också :)

Mvh MickeJ

Ligger säkert en del i det du skriver om annonsen nu är formulerad på det sättet. Fick oxå uppfattningen att den ÄR hårt körd MEN den är servad så det SKA inte vara några problem med den:va D Får lite konstiga vippar och hade nog oxå bläddrat vidare på blocket o sett om det fanns fler som motsvarade den. Som sagt så menar du väl och jag förstår ditt (du som säljer crossen:tungan ) tankesätt att den är välskött & servad men det är liksom första uppfattningen som jag får att där kan vara nåt mysko. Hur som helst lycka till med försäljningen, detta är som sagt oxå bara min uppfattning spontant när jag ser det du skrivit och det behöver inte vara så för alla.
 

Ultraboy

Oldie
Gick med
20 May 2007
Ort
norrköping
Hoj
YAMAHA R6 -99
crossar är ju hårt körda tävlingsmaskiner. Även en lätt körd cross är ju hårt sliten efter 3,5år. Allt är i princip bytt och allt måste bytas snart igen. Så ser en beggad cross ut idag. Därför så byter nästan alla som tävlar hoj varje år. Det ger en vansinnigt massa beghojar. Och folk ska ha med extrafälgar o filter o allt annat som man kan hänga på. Ska man sälja så ska det vara fin plast o bilder. Ögongodis säljer.
 

Jacko

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM690SM
HALLÅ! Titta hur många crossar som är till salu. Där har du svaret! Känns som milijoner
 

razzozz

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2007
Ort
Skåne, Stehag
Hoj
YZF250 -01
Precis det finns så många crossar till salu.

Kör själv motocross och vet hur det är med annonsering ta bra bilder på hojen. Kolla på andra annonser priset hur hojarna ser ut och så så kan man få en uppfattning om priset. Är väldigt svårt att sätta priser faktist. Men som någon sa lägg ut på enduromx.com det är en väldigt bra och seriös sida för motocross och enduro.


MVH Max
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Ja jag försöker sälja min, men inte ens ett intressemail har jag fått :confused:
Alla vet ju att Husaberg är bäst, då borde det inte vara så svårt att sälja :D
 

razzozz

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2007
Ort
Skåne, Stehag
Hoj
YZF250 -01
Ja jag försöker sälja min, men inte ens ett intressemail har jag fått :confused:
Alla vet ju att Husaberg är bäst, då borde det inte vara så svårt att sälja :D

Ja de kan ju va flera anledningar men ja kan tänka mig att de kan ha o göra med att det är en 550cc e nån i min mx klubb som haft nån liknande fast ktm o har bytt ner sig för de e altför mycket kraft o styrka i dom.

Annars e de bara o vänta o vänta.

Drygt men de e saningen.
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Haffsade ihop detta snabbt. Det är väll ingen rättstavningskurs man ska tjacka och man förstår vad jag försöker säga iaf :)

Best Regards
Jimmy Andersson

Men vad är det för årsmodell du har? Det står 05 i profilen, 04 i tråden och jag har tör mig att du skrev 03 tidigare...

Ska du börja åka RR igen?
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Är folk inte på jakt efter fina crossar? Jag har en crf i tipptopp-skick. Vill försöka sälja den men utan resultat... Är marknaden dålig eller är jag för dyr? En CRF450R 04 för 33 med pall och massor av slitdelar, även lite slitdelar.

Vad skulle ni betalt för en FIN crf 04 som inte krånglar för att den varit för dåligt servad/hårt körd.

Dyr. sålde min 2006 ktm 450 med 10timmar på för 39 000. gick på en vecka.

Dyr. sålde min 2006 ktm 450 med 10timmar på för 39 000. gick på en vecka.

annonsen ligger kvar här under än... kika på den på blocket.
 
Last edited:
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top