Varför är det en brytare i kopplingshandtaget?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ja det tror jag också är anledningen till att man ofta släpper på lite bränsle på motorbroms även på hojar. Jag har gjort så även i min mapp, dvs jag har avstått från att dra ned den nedersta TPS-kurva till noll, motorbromsen är ju redan nu heeelt tillräcklig.

Efter många timmars mappande på ene twinnen är det ofrånkomligt; Den behöver lite mat även under motorbroms. Provade med avstängning och magra av men den "torkar" ut vilket medför att A/F sjunker initialt vid nytt gaspådrag, fastän den mosar in soppa på "acc-bränsle". Bidragande kan vara att spridarna sitter vid spjäll och inte vid ventil.. Nu ligger bränslet på tomgångsmängd vid TPS=0 och alla värden är klanderfria. :)
 

Moneyline

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
k7 750
Min kopplingsgivarknapp har gett upp hoppet likaså, hur löste du det med bygling?



Just nu kör jag med ett gem, farbror tittade lite suspekt på mig när jag skulle ha igång hojen bredvid dom häromdagen :D



Någon som vet om man kan köpa en ny givarknapp utan att byta hela handtaget, eller någon idé på någon trevlig lösning? :tummenupp
 
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Top