Om man kollar på konstruktionen så är det där en oljekanal som ska smörja kamaxlarna. Det är underligt att hålet är mindre på packningen än vad konstruktion av cylinder och toppen är. Jag kan inte se att det är en oljeretur, vill du ifall jag ska skicka en bättre bild?Motorn och kylsystemet/smörjsystemet finjusteras på detta sätt av tillverkaren. Därför.
Skulle motor ha lika stora hål i packningens kylkanaler skulle motorn förmodligen bli överkyld.
Är det en oljeretur så finns det ett skäl till det också. Att oljan t ex inte just ska rinna ner för fort ifrån toppen.
Här är 2 bättre bilder. Packningen passar men hålet är alldeles för litet.Om det där är rätt packning och du håller den på rätt ställe, ja då ligger det lilla hålet i packningen ändå helt utanför det stora i cylindern. Verkar också som att den åtminstone delvis täcker kylkanalerna. Med viss reservation för att man blir lurad om du eventuellt håller dom i olika vinklar, så gör det ju det hela än mer förvirrande.
Det är inte underligt.Om man kollar på konstruktionen så är det där en oljekanal som ska smörja kamaxlarna. Det är underligt att hålet är mindre på packningen än vad konstruktion av cylinder och toppen är. Jag kan inte se att det är en oljeretur, vill du ifall jag ska skicka en bättre bild?
Det är prox. Ser fortfarande konstigt ut. Oljeflödet kan ju bli strypt om hålen inte är samma storlek. Men vad vet jag?Det är inte underligt.
Är det mc tillverkarens packning eller högkvalitativ och välkänd eftermarknad?
Är det nåt ching-chong från dimmiga bergen kan man börja ifrågasätta ingenjörskonsten
Det som folk i tråden försöker säga är att strypningen (förutsatt att det är rätt packning) är dimensionerad så av en anledning. Man vill inte ha för snabb avrinning genom hålet utan låta oljans flöde bromsas upp och samla mer olja uppströms strypningen.Det är prox. Ser fortfarande konstigt ut. Oljeflödet kan ju bli strypt om hålen inte är samma storlek. Men vad vet jag?
Okej, då hänger jag med!Det som folk i tråden försöker säga är att strypningen (förutsatt att det är rätt packning) är dimensionerad så av en anledning. Man vill inte ha för snabb avrinning genom hålet utan låta oljans flöde bromsas upp och samla mer olja uppströms strypningen.
Här är 2 bättre bilder. Packningen passar men hålet är alldeles för litet.
Den gjorde jag mig av med innan jag fick hem ny packning(jag vet väldigt smart). Jag har aldrig kollat upp årsmodell via ram numret. Däremot så stämmer allt överens med i service manualen och min motorcross för en -12 suzuki rmz. Före -10 såg dom annorlunda ut en del. Han jag köpte av var också en gammal klasskamrat så jag hade blivit förvånad ifall han ljög för mig ?Hur ser hålet ut på din gamla packning?
Vad är det för årsmodell på hojen? Är du 100% säker på din årsmodell? Det ljugs en hel del när det säljs beggade crosshojar.
Jag har två trasiga motorer så jag kan titta på dom om jag vet vilken årsmodell jag ska titta på.
Den gjorde jag mig av med innan jag fick hem ny packning(jag vet väldigt smart). Jag har aldrig kollat upp årsmodell via ram numret. Däremot så stämmer allt överens med i service manualen och min motorcross för en -12 suzuki rmz. Före -10 såg dom annorlunda ut en del. Han jag köpte av var också en gammal klasskamrat så jag hade blivit förvånad ifall han ljög för mig ?
Inte robust? Det är inga rörliga delar.Att förlita sig på en packning för att reglera oljetryck låter för mig inte särskilt robust till konstruktion, är det någon som vet att man gör såhär?
Vet inte om du är ute för att gnabbas men nej jag tycker inte det är robust per konstruktion. Oljan är rörlig, är funktionen viktig borde den integreras bättre, tycker jag. Men är nyfiken på om en sådan lösning verkligen nyttjas av konstruktörer.Inte robust? Det är inga rörliga delar.
När rätt grejer sitter där så är det inget som händer mer än på molekylnivå då....
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |