Starstriker
Som man googlar får man svar
Det har med motstyrning och linjeförskjutning att göra. Fattar vem vemsomhelst.
Jag är enda MC-föraren i mitt främsta kompisgäng, och även den snabbaste av oss på Go Cart, med en hyfsad marginal. Dessutom fjärde plats på banans Topp-5-lista förra sommaren, men om någon/några petade ner mig innan utomhussäsongen tog slut vet jag ej, men inte det minsta otroligt.
0 timmars erfarenhet av hoj på bana, däremot omkring 40-50 timmar med sportbil på bana.
Tvärtom så har jag några hundratals, om inte tusentals, timmar på hojen på landsväg och några få timmar med sportbil.
Läser man TS's första inlägg/trådstarten igen så låter det helt klart som att dessa "krachkungar" varken har förstått sig på MC-körning eller Kart-körning - a.k.a. fysiklagar.
Bara för att man har råd med hoj (och körkortet osv. samt kostnaden per mil) innebär ju inte att man blir en Vettel eller Rossi. Likaväl som att många specialbeställda supersportbilar i Dubai bevisar att en förmögenhet absolut inte ligger i linje med bra smak för design
Jag har iaf noll respekt för att sladda av i en kart vilket gör att jag ibland pressar för hårt. Sen är det ju helt andra spår och annan taktik som gäller i en kart som har dåligt med pulver men massor av grepp jämfört med en hoj.
Kraschkungar på hyrkart, inte på hoj.... Oftast. Det är blandad hojkunskap på dom men naturligtvis inga racekungar men är man licensierad förare för att kunna lasta ett oreggat banjärn och åka träningar på Falkenberg är man relativt bra skulle jag tro.
hyrkarts gräsklipparmotorer...
Har själv analyserat i detta och kommit fram till följande,
Jag kör för fort och aggressivt och får därför inte med mig farten ut ur kurvan. Med en lägre ingångshastighet sladdar man mindre och kommer därför ut ur kurvan fortare. Accet på hyrkartar är ju som en gammal pensionär, därför är farten ut ur kurvan väldigt avgörande.
Dom sista gånger jag har kört har jag mest driftat. Då syns det inte hur långsam man är ut ur kurvorna på samma sätt
/snabbaste hojåkaren på sektionen
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |