Varför är hojarna så fula?

kattcalle

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
Skurk
Jag anar en konspiration. Det måste vara samma designteam som jobbar hos H-D som hos 99.9% av alla motardtillverkare. "Vi byter färg vartannat år!". Fyrkantiga lampor? Please! Noll utveckling beträffande design, förutom möjligtvis Duke & släktingar (vi säger att dom är motarder).

Det är så roligt med dessa leksaker, men fan, jag har nästan svårt att skilja på en ny KTM 660 (eller vilket märke som helst) och en DT50 från 1989 som grannen hade - förutom på färgen :p.

Är det bara jag som är lite designkåt?

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Husabusaberg
kattcalle skrev:
2440486 Jag anar en konspiration. Det måste vara samma designteam som jobbar hos H-D som hos 99.9% av alla motardtillverkare. "Vi byter färg vartannat år!". Fyrkantiga lampor? Please! Noll utveckling beträffande design, förutom möjligtvis Duke & släktingar (vi säger att dom är motarder).

Det är så roligt med dessa leksaker, men fan, jag har nästan svårt att skilja på en ny KTM 660 (eller vilket märke som helst) och en DT50 från 1989 som grannen hade - förutom på färgen :p.

Nä men kanske lite posörblod i ådrorna:rolleyes:
Hur kul vore de om en kylvinge kostade typ en tusing, för att ta ett exempel?
Dom e ju trots allt rätt lättklotade dom underbara motarderna. Med tanke på att de mer än gärna bli väldigt aktiv körning. Nä billigt o laga e bättre! Skiten ska ju tucktas:näsblod

mina två cent

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
kattcalle skrev:
2440486 Jag anar en konspiration. Det måste vara samma designteam som jobbar hos H-D som hos 99.9% av alla motardtillverkare. "Vi byter färg vartannat år!". Fyrkantiga lampor? Please! Noll utveckling beträffande design, förutom möjligtvis Duke & släktingar (vi säger att dom är motarder).

Du får väl bygga en egen o revolutionera motardvärlden då.. :)

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
En liten YZF
:confused: :confused:

2005%5C03%5C04%5Cbikepics-302705-800.jpg

vs.
dsc08543large1nwbx9.jpg

Nja skillnad ser man väl men det finns ju en andledning till att man får fixa om dom själv också :)

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
kattcalle skrev:
2440486....men fan, jag har nästan svårt att skilja på en ny KTM 660 (eller vilket märke som helst) och en DT50 från 1989 som grannen hade - förutom på färgen :p.

Nu har jag tittat på bilderna fram och tillbaka. Du har rätt, enda skillnaden är motardhjulet på ktm:n och färgen. Dom är ju exakt lika.... Nu kommer jag att garva varje gång jag ser en motard ute på stan i fortsättningen.

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Peterlan skrev:
2440764 Nu har jag tittat på bilderna fram och tillbaka. Du har rätt, enda skillnaden är motardhjulet på ktm:n och färgen. Dom är ju exakt lika.... Nu kommer jag att garva varje gång jag ser en motard ute på stan i fortsättningen.

Kommer du garva lika mycket den dagen du blir omsladdad på yttern? :D

jebbe

just for fun
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
scooter
kattcalle skrev:

Låter mer grön av avund för att du ingen hoj har... köp lite neonlysrör och julgransbelysning + lite fet leopardpäls så kan du ju ställa upp i outsiders sen :D

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NULL
För att de används till att tävla/utöva sport.
Backhoppardräckter är inte heller snygga men de hjälper utövaren att prestera.

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
kattcalle skrev:

Inte klanka ner på på legenden DT50 nu! Jämföra den mot en 660 på det där viset :fatta!

smc660

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
SMC 660
Kult bilde :D

Vekker mange gode (og dårlige) minner. Hadde en 89 modell DT for 10 år siden! Pollini trim, dellorto, aks. drev, hull i luftfilterboksen osv. Hahahaha

Nå har jeg 660 -04

Metaladdict

Härskare
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
Honda CRF 450R -08
Empa skrev:
HAAAAAAAAAAHAHA! Längesedan har jag sett någon så ful bild på en DT, och dessutom i jämförelse med en KTM 660! :hoppskrat :rofl

Ärligt talat så tycker jag den skarpt fyrkantiga formen på endurolyktor är snygg. :gnissla (EDIT: INTE Yamaha DT's jävla halvovala prupp) Sedan är även designen både funktionell och i många fall väldigt snygg. Men trådförfattaren kanske är en sån där italiensk mode/prylbög (ta nu inte detta på nåt dåligt vis och börja kräkas galla på omoraliska småbarn på forumet eller nåt sånt) som absolut måste ha snygga grejer? :tungan En motard kan tuktas till :näsblod kommer fram!:yoparty

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Finns ju mängder med lampor till motarder som ser ut som nått taget ur en alien film bara välja.. :tummenupp

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Jag är benägen att hålla med trådskaparen till viss del.

De e därför som jag ska jobba dit ett framparti från en -05:a på min -02:a under vintern.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
ec2bme skrev:
2444855 Jag är benägen att hålla med trådskaparen till viss del.

De e därför som jag ska jobba dit ett framparti från en -05:a på min -02:a under vintern.

Visst kan hålla med om att designen på motard/enduro hojjar är trisst men det gör ju plasten billig å andra sidan!! titta på alla flashiga sporthojjar där får man pröjsa 25k för plasten istället för 1.5k

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Hojjarna blir inte automatiskt snyggare för att man byter ut den fyrkantiga framlampan heller.Här ett avskräckande exempel:zpy

Bifogat

• vidrigt-framlyse.jpg
    vidrigt-framlyse.jpg
    44.2 KB · Visningar: 69

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
"Blaffmotarderna" :)D ) som 625,640 & 660 är förbaskat fula. Dom mindre enduro-modellerna 450 och 525 är mycket snyggare. Lite mer skruva men men..

Men Aprilias SXV är ju underbar. :yoparty

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Monobike skrev:
2441560 Kommer du garva lika mycket den dagen du blir omsladdad på yttern? :D
Nä, då kommer jag inte att garva. Antar att en motard är ungefär det roligaste man kan ha på två hjul faktiskt.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024