Varför är ingen intresserad

Malcolm_X

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
CRF250 2004
Blir så trött!!!
Har lagt ut annons på hojen och det är många som mejlar men inga seriösa.
Vet att det inte är säsong nu så det kanske e så för alla.
Min hoj har problem med 2an men för övrigt så e den skitfin. Har satt ett pris som ligger nästan 10 000kr under vad andra vill ha för sina Ninjor. Och dom flesta som begär 32 - 35tkr har gått dubbelt så långt.

Är tvungen att skriva av mig lite bara. Måste få hojen såld nu för jag och några kompisar tänker dra till Thailand i ett par månader.. tiden tickar iväg.

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Honda VFR1200F -10
Det är inte säsong för hojaffärer ännu, snön ligger på marken och folk är bittra.

Om du måste bli av med den snabbt sänker man priset, så enkelt är det. Se över annonsen och snygga till den så ser du mera seriös ut också, många brukar ignorera de billigaste varorna eftersom de brukar vara lite "skumma".

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Köpa en hoj sen riva ner motor och renovera låda för ett antal tusen är ingen höjdare, då köper man nog hellre en som funkar. Fixa lådan så blir det nog enklare, eller dumpa priset mer.

Malcolm_X

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
CRF250 2004
Kanske borde ta o fixa lådan o försöka sälja den igen. Är osäker hur lång tid det kommer att ta för mig bara. Tycker att det borde vara en bra tid att sälja en hoj som behöver mekas lite med. Ingen vill väll hålla på med sånt när det är hojväder ute.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag sålde min gixxer med rasad motor och repiga kåpor. Gick rätt så bra o jag tycker allt att jag fick ut mer än vad hojen var värd.

Dock delade jag upp det o sålde helsystemet brevid o skruvade på org. system igen.

Se till att ha bra bilder oxå!

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jag menar ligger du 10 under pris så kan du väl lämna in den o få den fixad för 10 o sen sälja den till "norm" pris :tummenupp

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Om det nu är problem med hojen så vill man ju helst provköra den först och det är ju som bekant lättare när snön smält...

Malcolm_X

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
CRF250 2004
Problemet jag har är att jag och polarna vill till Thailand innan det blir varmt ute, dvs nu. Själv har jag precis hoppat av universitetsstudierna för att resa och sen jobba.

Om jag kan få ihop lite pengar så jag kan fixa lådan själv så vill jag ju testa hojen när jag är klar och dra ur den ordentligt så att jag vet att jobbet blev rätt gjort. Vill absolut inte blåsa någon stackare för att man själv gjort något fel, dessutom så faller sådant ofta tillbaka på en själv i slutändan. Går kanske att ställa den på en dyno men det är bara mer pengar.

Tycker ni att 24 000kr är för mkt för en zx6r 1996 som har gått 2150mil med växellådsproblem? För övrigt så e den skitfin.

BTW tack för eran support. Känns jobbigt nog nu när man beslutat sig för att sälja hojen.

Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Problemet jag har är att jag och polarna vill till Thailand innan det blir varmt ute, dvs nu. Själv har jag precis hoppat av universitetsstudierna för att resa och sen jobba.

Om jag kan få ihop lite pengar så jag kan fixa lådan själv så vill jag ju testa hojen när jag är klar och dra ur den ordentligt så att jag vet att jobbet blev rätt gjort. Vill absolut inte blåsa någon stackare för att man själv gjort något fel, dessutom så faller sådant ofta tillbaka på en själv i slutändan. Går kanske att ställa den på en dyno men det är bara mer pengar.

Tycker ni att 24 000kr är för mkt för en zx6r 1996 som har gått 2150mil med växellådsproblem? För övrigt så e den skitfin.

BTW tack för eran support. Känns jobbigt nog nu när man beslutat sig för att sälja hojen.

Det är väl ungefär vad en fräsch skulle stå i tycker jag.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Kolla på blocket. Priserna ligger högt! för så pass "gamml" hojjar. Blir så när de är populära på begagnatmarknaden.

Alla priser ligger idiotiskt högt, men så ligger annonserna kvar också. Den är ju 10 år gammal, för 34 eller vad han menade var normalpriset borde man ju lätt få den mycke bättre 98:an.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Ja, priserna på blocket verkar ligga väl högt dessvärre.

Jag fick som sagt 22 500 för min gixxer -96 med rasad motor, repiga kåpor mm. Inget var särkskilt bra och det priset var oxå väldigt lågt i förhållande till dom andra "hela" hojjarna.

Tror ja såg din hoj på blocket, kanske blir den mer lättsåld om man tar bort alla stickers?

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Köper ingen din hojj = Den är för dyr.
Jag sålde min ena hojj för ca 3 veckor sen.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Är det så akut med pengar, ta ett lån! Om du pluggar har du rätt att låna 25k hos flera banker.
Jag hade aldrig köpt den för det priset.

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Har varit flera trådar om detta, men det hela är fruktansvärt enkelt. Om den inte blir såld så är den för dyr. Alternativt är annonsen inte så bra formulerad.

Men i just ditt fall är det nog det där med 2:an. Tänk som en oteknisk köpare!

Om jag just nu vore spekulant så skulle jag personligen hellre kikat på en annan hoj än din. Kanske har du ett lågt pris, men eftersom jag kanske är oteknisk så är jag inte förmögen att bedöma hur allvarligt felet är. Dessutom är jag för lat för att kolla upp det, det är ju mycket enklare att surfa till nästa annons, det vimlar ju av hojar på blocket! Sen är det vinter och jag har alltså inte så bråttom.

(observera att jag skriver detta i all välmening i ett försök att beskriva hur en köpare kan tänkas resonera)

Mitt råd till dig: Fixa felet och pröva sen igen om en månad när det är högre efterfrågan på marknaden. Tror du kommer få den såld hyggligt lätt då.

Edit: Såg nu att du har bråttom... ja då är det nog bara att sänka priset en bra bit till... tyvärr... :(

Last edited:

Malcolm_X

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
CRF250 2004
Tack för svaren. Ska ha kvar den ett tag för det här priset.
Sen blire att renovera lådan själv om ingen är intresserad

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...