Varför är söndagar sååå tråkiga??

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Sitter och tänker på varför söndagar är så sega och tråkiga?? Spelar ingen roll om det är fint eller fult väder, om man är hemma eller ute på stan, ensam eller med vänner, Söndagar är alltid såååå tråkiga. Är det bara jag som tycker att söndagar suger? Det där med måndags teorin att man jobbar dagen efter tycker jag har betydelse men man har ändå vänner & bekanta som är lediga måndagar, ändå suger söndagar. Sen att affärer och butiker stänger tidigare vilket gör att det blir mindre folk på stan kan påverka...

På något sätt så känns det som att kroppen ger efter så fort man vaknar söndag morgon.

Vad tror ni? Vad kan man göra på en söndag för att slippa den här depprissions-känslan?
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Bankörning på dagen och MotoGP på kvällen.

En alldeles utmärkt söndag! :)
 

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Wilcan: Jo dircka sprit är aldrig fel =D Synd bara att plånboken är full med flugor just nu :mad: Tack för övrigt om hojen, tycker själv den blir fulare och fulare för varje dag... skulle gett den en facelift snart kanske...

Blacktripple: Vad kostar de att köra bana? Har faktiskt aldrig gjort de med hoj, skulle va fett kul o prova! Och sen har (hade) jag inga kanaler (vad jag vet) som visa moto gp. Hitta i en annan tråd nu precis att man kan ladda ner något program o kolla på vissa kanaler for free :yoparty

LÄNK: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=207834&highlight=filmon


Passar även på att fråga då jag inte är hemma sådär värst på sporthoj.
1: i en tråd så kan man lägga bra/dåligt till någon som skrivit. Vad är syftet med detta?

2: om man ska citera flera inlägg, är de kopier->klistra in eller är det någon funktion till detta?

MVH/ Ahmad
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Hmmm, är inte du i Viken? :slicka

HAHAHAHAHAHAHAHAHA kom precis hem xD

Sitter och äter cashewnötter och dricker juice för inte slockna :D

1: i en tråd så kan man lägga bra/dåligt till någon som skrivit. Vad är syftet med detta?

2: om man ska citera flera inlägg, är de kopier->klistra in eller är det någon funktion till detta?

MVH/ Ahmad

Ge folk beröm och uppmana dem till skriva bra/seriöst.. ? Vad jag hört får man ett sporthoj.com klistermärke om man uppnår viss poäng (finns under din egen sida)... Pluspoäng? ;)

Bara att välja "Svara" på ett inlägg så citerar du, så länge ditt inlägg är längst ner/senast inlagda så är det bara att trycka på "Svara" på nästa så kommer det automatiskt att läggas in i ditt senaste inlägg.. ?
 
Last edited:

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Aha okey, gött då vet jag det med. Verkar som du hade kul i viken :D
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Blacktripple: Vad kostar de att köra bana? Har faktiskt aldrig gjort de med hoj, skulle va fett kul o prova! ?
Tar på mig ansvaret att svara gällande att köra bana då jag är engagerad i Sydskanes Emse. Det är fett kul att köra bana och jättelätt att anmäla sig.

Under säsongen arrangerar vi (SSEmse) 4 timmars bandagar i stort sett varje söndag på Sturup Raceway. Då och då kör vi även heldagar på Ring Knutstorp, detta sker på vardagar.
SSEmse är en klubb så medlemmar har förtur till körningarna det är dock väldigt ofta platser lediga för icke medlemmar så det är bara till att anmäla sig.

Det första man måste göra är att registrera sig på vår hemsida.
Efter det får man en inloggningskod och därefter kan man anmäla sig till körningen. Det finns fyra grupper att anmäla sig till Grön, Gul, Röd och Vit (normalt sett så kör vi dock tre, Gul, Röd, Vit). Körningen betalar man direkt med kort. När man fått plats så är det bara till att vänta på att söndagen ska komma och sen kör man dit, anmäler sig och kör. Är det första gången på bana så pratar man med instruktören för gruppen (som nybörjare har man naturligtvis anmält sig i grön eller gul) och då får man all den hjälp man behöver för att komma igång.

Om man vill se hur allt går till innan man kör första gången så rekommenderar jag att man anmäler sig som funktionär = flaggvakt. Då hamnar man riktigt nära händelsernas centrum och dessutom tjänar man ihop poäng som man kan betala sina egna körningar med. Man gör alltså två flugor på smällen samtidigt. :)

Mer info finns här:

http://www.sydskanesemse.nu/default.asp?pid=21

Ha så kul!

Kom även ihåg att ha bra koll på din hoj, kolla däck, drivpaket och ljudnivå på avgassystemet.
Däck som ser ut som Wilcans här ovan är bara superkorkat att köra på vare sig det är bana eller gata.
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Oraklet har sagt sitt, tur hojen står i garaget då. Inte lätt när man börjar dagen med gummi kvar på däcket och det ser ut som det gör när man kommer tillbaka.

eller. Vad menar du Maverick? Tror du verkligen att jag skulle dyka upp på en bankörning med däcken så där? Menade självklart att jag ville försöka få in en bankörning när det var 1.1mm kvar av däcket, så jag kunde utnyttja kanterna innan de blev helt olagliga i mitten.


Så att börja köra med er så måste man köra på flaggvakt innan, om man nu inte har någon erfarenhet av bana, eftersom det inte finns någon grön-grupp..?
 
Last edited:

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Så att börja köra med er så måste man köra på flaggvakt innan, om man nu inte har någon erfarenhet av bana, eftersom det inte finns någon grön-grupp..?

Nope. Det går utmärkt att börja i gul grupp också :tummenupp
Bara säg till instruktören innan att du är ny så håller han lite extra koll.

Finns lediga platser i gul grupp tills på söndag så det är bara att boka sig :)
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Nope. Det går utmärkt att börja i gul grupp också :tummenupp
Bara säg till instruktören innan att du är ny så håller han lite extra koll.

Finns lediga platser i gul grupp tills på söndag så det är bara att boka sig :)

Tack! :) Får se till nästa helg då! :) Synd att man börjar jobba helger nu igen då, verkar vara ett riktigt bra samt seriöst ban-arrangemang.. :tummenupp
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Oraklet har sagt sitt, tur hojen står i garaget då. Inte lätt när man börjar dagen med gummi kvar på däcket och det ser ut som det gör när man kommer tillbaka.
Ja, det måste ju varit helt oväntat att ditt däck var slitet, det hade säkert fullt mönsterdjup när du gav dig ut på din tur och var inte alls platt på mitten innan dess... :rolleyes::näsblod
Blir du lika överraskad när soppan tar slut eller motorn skär på grund av för låg oljenivå?
Så att börja köra med er så måste man köra på flaggvakt innan, om man nu inte har någon erfarenhet av bana, eftersom det inte finns någon grön-grupp..?
Nix, inte alls, det går bra att anmäla sig i GUL grupp och sedan berättar man att man inte kört bana innan eller att man inte kört på SRW med SSEmse innan. Då får man all hjälp och alla råd man kan behöva.

Sen gäller det ju att man både lyssnar på och förstår det de lite mer erfarna instruktörerna säger och inte efteråt säger "Shit, asså kunde jag inte ta den kurvan så snabbt, den nöp visserligen i slutet men jag trodde ju..." eller, "Vafan, är mina däck hala när det är kallt", eller "Oj, har jag verkligen inget grepp när däcken är sopslut?"

Fast... du verkar ju inte ha några större problem att lyssna på folk med lite mer erfarenhet. :glömdet
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Ja, det måste ju varit helt oväntat att ditt däck var slitet, det hade säkert fullt mönsterdjup när du gav dig ut på din tur och var inte alls platt på mitten innan dess... :rolleyes::näsblod
Blir du lika överraskad när soppan tar slut eller motorn skär på grund av för låg oljenivå?

Nix, inte alls, det går bra att anmäla sig i GUL grupp och sedan berättar man att man inte kört bana innan eller att man inte kört på SRW med SSEmse innan. Då får man all hjälp och alla råd man kan behöva.

Sen gäller det ju att man både lyssnar på och förstår det de lite mer erfarna instruktörerna säger och inte efteråt säger "Shit, asså kunde jag inte ta den kurvan så snabbt, den nöp visserligen i slutet men jag trodde ju..." eller, "Vafan, är mina däck hala när det är kallt", eller "Oj, har jag verkligen inget grepp när däcken är sopslut?"

Fast... du verkar ju inte ha några större problem att lyssna på folk med lite mer erfarenhet. :glömdet


Nej det är iaf bra att du sa det i tid den här gången :tummenupp
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Ja, det måste ju varit helt oväntat att ditt däck var slitet, det hade säkert fullt mönsterdjup när du gav dig ut på din tur och var inte alls platt på mitten innan dess... :rolleyes::näsblod
Blir du lika överraskad när soppan tar slut eller motorn skär på grund av för låg oljenivå?

Nix, inte alls, det går bra att anmäla sig i GUL grupp och sedan berättar man att man inte kört bana innan eller att man inte kört på SRW med SSEmse innan. Då får man all hjälp och alla råd man kan behöva.

Sen gäller det ju att man både lyssnar på och förstår det de lite mer erfarna instruktörerna säger och inte efteråt säger "Shit, asså kunde jag inte ta den kurvan så snabbt, den nöp visserligen i slutet men jag trodde ju..." eller, "Vafan, är mina däck hala när det är kallt", eller "Oj, har jag verkligen inget grepp när däcken är sopslut?"

Fast... du verkar ju inte ha några större problem att lyssna på folk med lite mer erfarenhet. :glömdet


:rofl du e helt underbar mavve, vem fan säger att ironin e död ? :rolleyes:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top