Varför började du med RR

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
2600737 Oj det hade jag helt glömt bort, jag började ju oxo banåkat på Ringen, långt innan jag ens hade sett en Svensk bana.
Ska du inte berätta att du numera slutat med RR och är teamchef på heltid? Det var visst något om långsammast i teamet och avplockad av banan.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
valmers skrev:
2600848 Ska du inte berätta att du numera slutat med RR och är teamchef på heltid? Det var visst något om långsammast i teamet och avplockad av banan.
Vem stoppade en femkrona i dig då, du fick förmånen att prova på två tävlingar i mitt team under 2006, men det berodde mest på att min hoj var trasig och att du var dum nog att låna ut din SBK gratis till oss.

Enligt RRacer så har du total avsaknad av självinsikt och distans, bara för att jag valde att bänka mig själv på det sista racet så innebär det absolut inte att du ens är på reservlistan 2007.

Köp nya kåpor, fixa startmotorn samt skaffa någon form av kondition så att du orkar köra mer än 15 minuterspass så ska vi fundera på saken.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Smickrande att vissa kommer ihåg mitt och Humlans tjat som något positivt MEN...

Lilltösen var en pärla. Saknar henne fortfarande....

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
2600877 Vem stoppade en femkrona i dig då, du fick förmånen att prova på två tävlingar i mitt team under 2006, men det berodde mest på att min hoj var trasig och att du var dum nog att låna ut din SBK gratis till oss.

Enligt RRacer så har du total avsaknad av självinsikt och distans, bara för att jag valde att bänka mig själv på det sista racet så innebär det absolut inte att du ens är på reservlistan 2007.

Köp nya kåpor, fixa startmotorn samt skaffa någon form av kondition så att du orkar köra mer än 15 minuterspass så ska vi fundera på saken.
Jag var snabbare än farbror på en bana jag inte sett ens på vykort, där du kört nästan lika många varv som Mumlan (Mumlan har världsrekordet i antal varv på Anderstorp).
Om du är snäll kanske EMR låter dig vara reserv på den eminenta superbiken nästa år.

Chrille skrev:
2600898 Smickrande att vissa kommer ihåg mitt och Humlans tjat som något positivt MEN...

Lilltösen en pärla? :hihi :lol :hoppskrat :skrattaåt :rofl

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chrille skrev:
2600898 Smickrande att vissa kommer ihåg mitt och Humlans tjat som något positivt MEN...

Jag förstår att du saknar Lill-Tösen för så här gick det med Killer Sukkan.

Bifogat

• Chrille avatar.jpg
    Chrille avatar.jpg
    27 KB · Visningar: 240

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:

Faktum är att ditt och Mumlans tjat ledde till att avdramatisera och förenkla Svensk RR på ett sådant sätt så att det kändes enkelt att ta steget, vi var många som klev ur gatgarderoben och in i RR träsket.

Att jag senare hittade 3-4 nävar singel i luftburken på Lilltösen är fortfarande ett mysterium.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
2600920 Faktum är att ditt och Mumlans tjat ledde till att avdramatisera och förenkla Svensk RR på ett sådant sätt så att det kändes enkelt att ta steget, vi var många som klev ur gatgarderoben och in i RR träsket.

Att jag senare hittade 3-4 nävar singel i luftburken på Lilltösen är fortfarande ett mysterium.
Jag förstår att du är upprörd, eftersom du är en riktig petimeter när det gäller underhåll.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
valmers skrev:
2600904 ....
Lilltösen en pärla? :hihi :lol :hoppskrat :skrattaåt :rofl

Skottsäkra kåpor, ful-lack och en motor som bara gick och gick.

Är inte det en pärla??? :va :mad:

Hur hon mådde efter Åsas dykande och Mickes tourande är väl en annans sak :)

Gustav O skrev:
2600910 Jag förstår att du saknar Lill-Tösen för så här gick det med Killer Sukkan.
Det är dax att slänga den där j-a bilden :mad:

Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
GSXR1100R skrev:
2600920 ...

Lite singel är väl inget. Se på TrajaJohan som tog med sig leca hem till krukväxterna varenda gång han varute. Lite överambitiös smuggling att stoppa det i luftburken bara.:rolleyes:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gustav O skrev:
2600910 Jag förstår att du saknar Lill-Tösen för så här gick det med Killer Sukkan.
RÅSYNTH skrek Jalle när han hörde talas om fjollvurpan i esset på Sviestad, Chrilles hemliga vapen var ju den halvautomatiska kedjeavkastaren som han aktiverade via en knapp på styret.

Humlans lista på dom 99 bästa bortförklaringarna blev detta år en storsäljare i bokhandeln, klassiker som felvänd termostat, glasade belägg samt andra billiga ursäkter blev en vändning i RR epoken, nu behövde man inte ens vara snabb på banan, det räckte att vara snabb i käften.

valmers skrev:
2600936 Jag förstår att du är upprörd, eftersom du är en riktig petimeter när det gäller underhåll.
Man ska inte skämma bort rejshojar med en massa pjåsk

Last edited:

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
PW50
GSXR1100R skrev:
2600877 Vem stoppade en femkrona i dig då, du fick förmånen att prova på två tävlingar i mitt team under 2006, men det berodde mest på att min hoj var trasig och att du var dum nog att låna ut din SBK gratis till oss.

Fantastiskt teamchefande - hela säsongen på reservernas cyklar :hihi

En liten plump i protokollet att vi inte fick ramla sönder Martinus hoj i år. Det är en fin tradition som nu tyvärr har brutits. Kanske kan vi klota den dubbelt nästa år?

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
RRacer skrev:
2600972 Fantastiskt teamchefande - hela säsongen på reservernas cyklar :hihi

En liten plump i protokollet att vi inte fick ramla sönder Martinus hoj i år. Det är en fin tradition som nu tyvärr har brutits. Kanske kan vi klota den dubbelt nästa år?
Martinus valde ju att fjollvurpa den själv i första böjen på Åsen bara för att få saken ur världen, men det gills ju inte, förhoppningsvis så kan någon av oss tokmula hojen nästa år, givetvis så blånekar vi Latrinus all form av ersättning, det är ju rejsing ....

Frågan är hur vi nu ska bli av med den Värmländske vätten som numera tror sig vara ordinarie och svamlar om att han även är försteförare.

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
PW50
GSXR1100R skrev:
2600991Frågan är hur vi nu ska bli av med den Värmländske vätten som numera tror sig vara ordinarie och svamlar om att han även är försteförare.

-Hörru Valmers, du kan väl sticka till Mo i Rana och boka en bra plats för tältet, så tar vi din hoj och kommer lite senare.

-Wouää öoi wouk mä träk. (Valmers har lite svårt med rikssvenska)

-Bra, då gör vi så [smyger iväg till Knudan]

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
2002 Tog mc-körkort. Att åka på vägen var upplevelse nog, men efter att ha sett några filmklipp från Nürnburg-ring på hösten kände jag att det fanns ngt bortom skymda kurvor och rullgrus.
2003 Åkte bana för första gången , 2ggr blev det innan året var slut. Det var ju grymt roligt. Men utan att sätta mig in i saken djupare avfärdade jag RR som ngt alldeles för exklusivt, svårt och kostsamt. Motorn havererade på aprilian efter 2v i min ägo så jag spenderade den kommande hösten ute på vischan hos min pappa med mek och sorg. Stötte på patrull i mekandet och på inrådan av pappa så åkte jag till en gård ngn km bort för att få mektips. Mannen på gården som ger mig mektipz visar mig efter en stund en RR-hoj, en gixxer 600, "häftigt" tänkte jag. Sen träffar jag piloten (sepahewe), han har tydligen oxå fått meka en del. Efter att ha fått lite ytligt förklarat för mig hur Rookie-helger går till inser jag plötsligt att RR är ngt som är inom räckhåll även för en vanlig löntagande Svensson. Dock så tar den havererade Aprilian upp alldeles för mycket utav tillvaron för att man skulle fundera på något annat motorcykelrelaterat och motgångarna står på kö. En sömnlös natt på ett hotellrum i Bangkok dagarna innan jul förbannar jag hela mitt motorcykelintresse och undrar varför jag började med skiten ö h t, mc-intresset var en hårsmån från döden.
2004 Försvinner på att först meka och sen vara glad över att hojen är ihopsatt, detta kombinerat med ngn bandag.
2005 Börjar jag fundera mer på det där med RR. Efter erfarenheterna med Aprilian är åtminstone farhågorna med att meka undanröjda. Men gör som de flesta, hakar upp mig på hur jag ska kunna kombinera banåka med gatåkat. På hösten blir jag arbetslös så planeringen och efterforskningarna tappar nästan all fart, går dock med i en klubb för att åtminstone kunna ta licens. Arbetslös sitter jag bort tiden genom att äta pepparkakor och spela nätspel hela dagarna, visar sig att en Victor från SH också spelar nätspel, senare visar det sig att han dessutom har kört RR. Efter massvis med frågor till Victor börjar resan ta riktning mot rookie-rejzing igen, den här gången utan några gatåkarambitioner.
2006 Har jag jobb igen och med lite ont om tid till vårens startskott börjar jag hasta från två tomma händer och ett huvud fullt med frågeteckent till ett tomt bankkonto med lika många frågetecken i huvudet. Bara någon vecka in på anställningen berättar min chef att en RR-pilot skall börja i min grupp. Grymt! Jag hoppar över introduktionen och börjar direkt trackassera med frågor via email och telefon ett par gånger per dag för att räta ut de sista frågetecknen. Han berättar att en motorcykel minsann går in en Polo, transit är bäst i världen och att jag inte skulle köra otrimmad Mille utan dussinhoj istället. Det där sista med dussinhoj tog jag till mig (som tur var).
Två månader senare bar det av. Kvalade in ibland och gick imål ngnstans med slutklungan när jag väl kvalade in, två vurpor hann jag med oxå. Fifan vad skoj det har varit. Ser fram emot 2007 :tummenupp

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
flugan skrev:
2601143 2002 Han berättar att en motorcykel minsann går in en Polo, transit är bäst i världen och att jag inte skulle köra otrimmad Mille utan dussinhoj istället
Detta låter som Jorpes, mannen som aldrig bekymrar sig om någonting.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
flugan skrev:
2601353 Jomenvisst är det han
Håll dig långt borta från Jorpes, ett par resor med Jorpes ger dig garanterat ett blödande magsår & migrän, Jorpes skapar situationer som ingen dödlig människa orkar att hantera, allt ifrån att streama Tyska ambulanser på utryckning till att reta Tjeckiska Passpoliser.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Allt är GSXR1100RRRRRR's fel. Jävla gubbkiss! Bara för att man råkar köra gammelgixxer så skall man helt plötsligt köra bana. Du är typ skyldig mig pengar. Typ. Fan också! Och tävla. VEM FAN KOM PÅ ATT TÄVLA!? Hets mot folkgrupp borde du bli dömd för! (jag är numera så tjock så jag är min egen folkgrupp. Freppofetto kallas vi visst).

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024