2002 Tog mc-körkort. Att åka på vägen var upplevelse nog, men efter att ha sett några filmklipp från Nürnburg-ring på hösten kände jag att det fanns ngt bortom skymda kurvor och rullgrus.
2003 Åkte bana för första gången , 2ggr blev det innan året var slut. Det var ju grymt roligt. Men utan att sätta mig in i saken djupare avfärdade jag RR som ngt alldeles för exklusivt, svårt och kostsamt. Motorn havererade på aprilian efter 2v i min ägo så jag spenderade den kommande hösten ute på vischan hos min pappa med mek och sorg. Stötte på patrull i mekandet och på inrådan av pappa så åkte jag till en gård ngn km bort för att få mektips. Mannen på gården som ger mig mektipz visar mig efter en stund en RR-hoj, en gixxer 600, "häftigt" tänkte jag. Sen träffar jag piloten (sepahewe), han har tydligen oxå fått meka en del. Efter att ha fått lite ytligt förklarat för mig hur Rookie-helger går till inser jag plötsligt att RR är ngt som är inom räckhåll även för en vanlig löntagande Svensson. Dock så tar den havererade Aprilian upp alldeles för mycket utav tillvaron för att man skulle fundera på något annat motorcykelrelaterat och motgångarna står på kö. En sömnlös natt på ett hotellrum i Bangkok dagarna innan jul förbannar jag hela mitt motorcykelintresse och undrar varför jag började med skiten ö h t, mc-intresset var en hårsmån från döden.
2004 Försvinner på att först meka och sen vara glad över att hojen är ihopsatt, detta kombinerat med ngn bandag.
2005 Börjar jag fundera mer på det där med RR. Efter erfarenheterna med Aprilian är åtminstone farhågorna med att meka undanröjda. Men gör som de flesta, hakar upp mig på hur jag ska kunna kombinera banåka med gatåkat. På hösten blir jag arbetslös så planeringen och efterforskningarna tappar nästan all fart, går dock med i en klubb för att åtminstone kunna ta licens. Arbetslös sitter jag bort tiden genom att äta pepparkakor och spela nätspel hela dagarna, visar sig att en Victor från SH också spelar nätspel, senare visar det sig att han dessutom har kört RR. Efter massvis med frågor till Victor börjar resan ta riktning mot rookie-rejzing igen, den här gången utan några gatåkarambitioner.
2006 Har jag jobb igen och med lite ont om tid till vårens startskott börjar jag hasta från två tomma händer och ett huvud fullt med frågeteckent till ett tomt bankkonto med lika många frågetecken i huvudet. Bara någon vecka in på anställningen berättar min chef att en RR-pilot skall börja i min grupp. Grymt! Jag hoppar över introduktionen och börjar direkt trackassera med frågor via email och telefon ett par gånger per dag för att räta ut de sista frågetecknen. Han berättar att en motorcykel minsann går in en Polo, transit är bäst i världen och att jag inte skulle köra otrimmad Mille utan dussinhoj istället. Det där sista med dussinhoj tog jag till mig (som tur var).
Två månader senare bar det av. Kvalade in ibland och gick imål ngnstans med slutklungan när jag väl kvalade in, två vurpor hann jag med oxå. Fifan vad skoj det har varit. Ser fram emot 2007