GixxerHenke
Jag försökte iallafall.
Du verkar ha anlag för att bli en sådan "vidrig göbbe" om ett antal år
Jisses, vilken jobbig attityd du har.
Du verkar ha anlag för att bli en sådan "vidrig göbbe" om ett antal år
Det kan du fundera lite på, återkom gärna när du har tänkt klart
On a side note så försöker jag tydligt signalera till medtrafikanterna vad jag håller på med i rusning. Använder händerna istället för blinkers, och vinkar alltid tacksamt till de som ger plats. Känner jag själv att jag dabbat mig försöker jag signalera även det.
live and let live, typ.
Nä, att motorcyklisten "vinner" gör mig ingenting. Vi ska förmodligen inte till samma ställe.
Det som stör mig är att de bara är halvaggressiva. Do or do not, there is no try.
Det där är bra, tycker jag. Försöker även jag att visa mina avsikter på ett sätt eller ett annat. Har dock ännu aldrig signalerat någon ursäkt, mest för att jag inte riktigt vet hur man signalerar just en ursäkt. Hur gör man egentligen?
Se ledsen ut och forma munnen till ett förlåt...svårt på hojen dock om du har mörkt visir.
Haha, man kan köpa en korvätarhjälm för det ändamålet.
Det där är bra, tycker jag. Försöker även jag att visa mina avsikter på ett sätt eller ett annat. Har dock ännu aldrig signalerat någon ursäkt, mest för att jag inte riktigt vet hur man signalerar just en ursäkt. Hur gör man egentligen?
Detta är dagens Sverige när alla vet hur man visar sitt missnöje på massor av olika sätt men inte vet hur man ber om ursäkt!
Man jag gör ett försök! Man kan höja handen på ett icke aggresivt sätt! Jag vet, som svensk är det svårt, men använd fantasin. Sätt ut en hand rakt ut om du kör hoj, vinkla upp fingrarna från ratten i bil. Lite ovant i början men du vänjer dig.
Prova att försöka be om ursäkt! Det är inte en så stor prestigeförlust som man kan tro. Börja med lätta övningar som att t.ex. be om ursäkt när du släpper dörren i ansikte på bakomvarande när du går genom en dörr. När du klarat det några gånger, gå vidare och prova att lägga till ett leende trots att den bakomvarande ger dig en grinig blick.
Det går faktiskt att be om ursäkt i trafiken även med mörkt visir i sadeln på en sporthoj! Jag gjorde en missbedömning liknande Tomas Lofterud i somras när passerade en skåpbil med lite för dåligt avstånd för att jag skulle tycka det var snyggt vid spårvägsbygget i Solna. Vid nästa rödlyse kollade jag bakåt och fick ögonkontakt, trots mörkt visir, höjde handen och fick en icke aggresiv höjd hand tillbaka.
Det kändes som att jag inte var ensam om att se det positivt!
Krama varandra i trafiken, även om mottrafikanterna kör med rattmuff!
Ja, alltså, jag har inga problem att be om ursäkt, inte på något sätt. Visste bara inte hur man gick tillväga på mc, utan att tolkas som missnöje eller så. Att köra om, på ett mindre smidigt sätt, och sedan räcka upp handen kan ju, av bilföraren, tolkas som att man gestikulerar något helt annat än en ursäkt, och kanske eventuellt trigga denne till vidare retalliation. Sen är det igång.
Jag tycker att Pentti har löst det ganska bra. Här är en bild på hans hoj.Mmm, det där med paintballpistol har jag också funderat lite på... Man skulle ha ett sånt där hölster som kobojsarna har på hästen till sina winchesters, lite strategiskt placerat på sidan av tanken... Hmm.. hmmm hmmmm...
..fast jag undrar hur jag skulle träffa med vänsterhanden...
Ja, alltså, jag har inga problem att be om ursäkt, inte på något sätt. Visste bara inte hur man gick tillväga på mc, utan att tolkas som missnöje eller så. Att köra om, på ett mindre smidigt sätt, och sedan räcka upp handen kan ju, av bilföraren, tolkas som att man gestikulerar något helt annat än en ursäkt, och kanske eventuellt trigga denne till vidare retalliation. Sen är det igång.
Om du kallar mig patetisk, måste jag då fundera i en viss tid innan jag får ett svar av dig varför du tycker jag är patetisk?
Känns som en undanflykt att du inte kan specificera varför. Du kan lika gärna använda den briljanta comebacken "du då?" Låt höra...
Jag försökte hänga med men antingen är jag för trött eller så va det där väldigt "luddigt" formulerat
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|