Varför bränna gummi?

Linuxs

Lat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Innan du läser detta ska du veta att jag inte menar någon något illa! Inga påhopp tack!! Jag ställer bara en fråga om en sak jag inte fattar, ok?

Sitter och funderar på varför vissa gillar att bränna gummi. Eller se på filmer när andra folk tokgasar. Det verkar ju inte vara så svårt. Fast jag har ju inte provat själv... Sen kostar det bara pengar.
Mao: Att bränna däck resulterar bara i en mindre plånbok, såvida man inte redan har ett däck som ska bytas. Man bränner för att man inte kan värre trick. Har jag rätt? Är det inte roligare att se folk som slangar?

Viktor

redlös
Gick med
6 May 2003
Hoj
Jag cyklar
Antagligen för att man vill showa lite för en publik som trånar efter en burnout.

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Linuxs skrev:
Innan du läser detta ska du veta att jag inte menar någon något illa! Inga påhopp tack!! Jag ställer bara en fråga om en sak jag inte fattar, ok?

Sitter och funderar på varför vissa gillar att bränna gummi. Eller se på filmer när andra folk tokgasar. Det verkar ju inte vara så svårt. Fast jag har ju inte provat själv... Sen kostar det bara pengar.
Mao: Att bränna däck resulterar bara i en mindre plånbok, såvida man inte redan har ett däck som ska bytas. Man bränner för att man inte kan värre trick. Har jag rätt? Är det inte roligare att se folk som slangar?

Testa bränn så får du se, fast du har nog rätt, jag kan inga andra trick :( :p :D

kan säga att det är svårare att göra vissa däckbrännarövningar än att slanga

Prova nu så får duse att det är kul

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Man gör det ju när det ändå är dax att byta däck. Då kan det ju kvitta om väven syns eller om man har 0.8mm kvar. lixom. :)

Bara man inte gör som jag. :rolleyes:
Beställer däck, ringer - vi har fått hem det - burnar däcket -> åker för att byta -> va fan har ni betällt FEL däck!?! Men va fan... :(
Fick ett Dunlop Sportmax 1800/50 nästan gratis som tröst - fel dimension, fel karaktär, men det vart ju nästan gratis... :) (600kr monterat, balanserat och klart... :rock )

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
PutteLiten skrev:
Man gör det ju när det ändå är dax att byta däck. Då kan det ju kvitta om väven syns eller om man har 0.8mm kvar. lixom. :)

Bara man inte gör som jag. :rolleyes:
Beställer däck, ringer - vi har fått hem det - burnar däcket -> åker för att byta -> va fan har ni betällt FEL däck!?! Men va fan... :(
Fick ett Dunlop Sportmax 1800/50 nästan gratis som tröst - fel dimension, fel karaktär, men det vart ju nästan gratis... :) (600kr monterat, balanserat och klart... :rock )

Fy fan va fet din hoj måste vara 1800 däck :bow

:crash

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
PutteLiten skrev:
Fick ett Dunlop Sportmax 1800/50 nästan gratis som tröst - fel dimension, fel karaktär, men det vart ju nästan gratis... :)

Edit: Blackninja är snabbare att kommentera än jag... Det måste bero på hojen (kawasaki) ;)
Vilka vägegenskaper det lär vara med ett 1800 mm brett däck :crash ;)

Själv har jag aldrig lyckats få upp den gamla framtunga zxr:en på bakhjulet, så jag nöjer mig med att bränna däck när det är dags för byte.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Blackninja skrev:
Fy fan va fet din hoj måste vara 1800 däck :bow

:crash

hehe, jo "tänk Dragster"... :D :rolleyes: :p :crash

Lite svårt att svänga... Men va fan... Fett är det ju... ;)

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Det hela börjar med att stuntförare och racerförare får sina däck av sponsorer. Eftersom dessa pross vill ligga på topp är ett begagnat däck inget att ha, och för att då "showa" inför publik så bränner de upp däcket! (det är ju ett bra sätt att synas och höras på, för det är ju det alla vill. Syns man mycket får man mer pengar av sponsorer och mer brudar :rolleyes: ).

Sedan är det så att alla som inte får däck av sponsorer eller är proffs gjärna skulle vilja se ut som det, varav de bränner lite gummi då de tycker att det passar. Vissa bränner oftare, andra mindre...

Detta är iaf min teori som jag tror starkt på.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
att stå stilla och bränna däck är inte imponerande, det kan man göra hur lätt som helst. Häftigare är de som kan köra runt i olika mönster och bränna samtidigt.

Linuxs

Lat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Bodoe skrev:
Det hela börjar med att stuntförare och racerförare får sina däck av sponsorer. Eftersom dessa pross vill ligga på topp är ett begagnat däck inget att ha, och för att då "showa" inför publik så bränner de upp däcket! (det är ju ett bra sätt att synas och höras på, för det är ju det alla vill. Syns man mycket får man mer pengar av sponsorer och mer brudar :rolleyes: ).

Sedan är det så att alla som inte får däck av sponsorer eller är proffs gjärna skulle vilja se ut som det, varav de bränner lite gummi då de tycker att det passar. Vissa bränner oftare, andra mindre...

Detta är iaf min teori som jag tror starkt på.

Den teorin verkar trolig! Tackar! ;)

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
jag kör som en liten regel när däcket börjat bli olagligt.. så börnar man på till det smäller eller korden syns :notme

men börnar gör man inte me nya däck.......

Makke

Kabelspikare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawa zx6-r -01 , en liten kinamini,
Bränna gummi gör man väl för att få lite bättre fäste i starten iaf när man rejsar med bilen..

Annars tycker jag det är rätt coolt när man bränner fast hojen...Har inte testat det än men det kommer nog...samt det luktar så gott... :tummenupp

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...