Varför collegetröja?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
yonsson skrev:
Det här e ju nästan komiskt. Låter du hojen stå i garaget för att den är dyr och inte ska bli smutsig oxå eller?
Mitt skinnställ e helt svart på det vita och jag har bara haft det sen i april, men det ser ju klart råare ut att ha ett skitigt skinnställ och en hjälm med lite märken på. (-Så det märks att man varit med lite.), än att ha ett färgsprakande ställ med en töntig tröja utanpå så man ser ut som en mupp, men tror man ser biffig ut.

Nä usch. Gå till gymmet och lär er tvätta :tungan

D har ju ingenting med att se biffig ut att göra, det har jag aldrig sagt. Tvätta hoj e kul då ligger det ju automatiskt en massa bekinidamer på sadeln, när man ska till att smörja stället så får man sitta själv och skaka...

Spretman

#9 med handskarna på hyllan
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
Suzuki RMZ450
Ska de va så ska de !
Gillar inte att åka runt i pyjamas, så jag åker i en hoddie och ser jäkligt cool ut :yoparty Tjejerna smälter som smör :tuttar och frågar om de får åka med :Bugar

Sen ringer väckarklockan, dax att vakna ur drömmen. :hihi

tröja skall de va.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Teo skrev:
Må så vara men jag tycker det känns bättre att stället håller några år längre när det kostar 10k. Visst man kan ju smörja med bäverfett hela tiden men jag är lat.

Då tycker jag att du ska bära en hel overall utanpå stället och inte bara en tröja som skyddar ställets överdel. Förutom den mörkblå, tunna mekoverallen i bomull med biltemaloggan på bröstet tycker jag att du ska ha ett par Lovikavantar utanpå handskarna och ett par plastpåsar utanpå stövlarna.

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
Massa j....la gnällkärringar här tycker jag,va som DU är och skit i andra!! :kocko

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Mitt skinnställ är så långt ifrån nyskick det kan bli, därför tröja. Silvertejp och repor överallt. Borde nog köpa nytt ställ men det är roligare med bakdäck och bensin.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
yonsson skrev:
Det här e ju nästan komiskt. Låter du hojen stå i garaget för att den är dyr och inte ska bli smutsig oxå eller?
Mitt skinnställ e helt svart på det vita och jag har bara haft det sen i april, men det ser ju klart råare ut att ha ett skitigt skinnställ och en hjälm med lite märken på. (-Så det märks att man varit med lite.), än att ha ett färgsprakande ställ med en töntig tröja utanpå så man ser ut som en mupp, men tror man ser biffig ut.

Nä usch. Gå till gymmet och lär er tvätta :tungan

Klart du inte ska ha tröja, sänker nog din toppfart från 150 till 120...eller nåt :) ( sorry )

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Teddy skrev:
Då tycker jag att du ska bära en hel overall utanpå stället och inte bara en tröja som skyddar ställets överdel. Förutom den mörkblå, tunna mekoverallen i bomull med biltemaloggan på bröstet tycker jag att du ska ha ett par Lovikavantar utanpå handskarna och ett par plastpåsar utanpå stövlarna.

Lugna ner dig grino! STÄLLET kostar 10k, inte handskarna eller stövlarna. Underdelen är det en halv motorcyckel framför så det klarar sig.

när man skriver att man vill skydda stället får man en massa halvironiska förskag på overaller, mm. anledningen till att man har en tröja är just att det bara är att slänga på. vore det bökigare skulle man skita i det. Så viktigt är det inte, men när det är enkelt och inte kostar något så kan man ju lika gärna slippa sitta och fetta in stället en mindre gång per år. Mer än så behöver det inte moriveras, Irriteras ni av det så är det synd för er! Jag tyckte det var töntigt i början men efter att bl.a en rem skavt sönder enda sidan fram på stället så klämde även jag på mig en gammal tröja. Det har ingenting med grupptillhörighet att göra. vill man inte ha så slipper man, jag har mest tröja på när ryggsäcken är med.

Last edited:

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Jackor är snyggare än tröjor.... :tummenupp

Men att täcka över ett nytt snyggt ställ med en gammal ful tröja... är som att täcka in den nya snygga hojen med pressening.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Jag gillar att förmedla budskap till andra bakpå tröjan :tummenupp
Men är det riktigt varmt får tröjan vara hemma.

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Teo skrev:
Jag tycker det ser ballare ut utan tröja, men det blir så jäkla skitigt. Det som en gång var sprakande vitt blir snabbt till dassgrått.
Nya ställ och nya gympadojjor är gay. Lagom slitet är snyggast..

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Slapp bomullströja utanpå skinnstället är ett unikt svenskt fenomen och gör det möjligt för omgivningen att känna igen en estetisk analfabet.

mamartin

Mamartin
Gick med
28 Mar 2004
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -02
Hehe...Jag hade det for att ovningsskylten skulle tackas lite mer :D
Tyckte det var tontigt att ha den, men under trojan gjorde inget for om farbror bla kommer kan man juh alltid komma undan. Annars ar det val att overdelen av stallet ar sa kort att man visar baken utan troja ovanpa :tummenupp

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Teddy skrev:

:rofl :tummenupp

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Gulsnabbtrajja skrev:
Nya ställ och nya gympadojjor är gay. Lagom slitet är snyggast..

Ha en rygga med några nylonremmar på och kör i ett par hundra kmh ett tag ska du se. Det e skillnad på slitet och sönderslitet.
Annars håller Jag med helt.

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
Kör bara med luv tröaja och jeans... men åker dock inte speciellt ångt när jag kör heller.. Luvtröja är bara stört skönt att ha ser glassigt ut..
det är luvtröja eller sporthoj.com tröjan som gäller!

sandstream

Guest
Håller med om att en snygg jacka ovan på stället är snyggast men en tröja kostar bara en bråkdel.

En fördel med tröja är att om man är smal så ser man lite större ut och är man lite rundare (läs: som jag) så ser man inte ut som en stoppad korv.

Själv väntar jag på min sporthoj-tröja och lovar att aldrig åka utan den! :yoparty

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA