Varför dör alla aprillia?

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
Hej, har nu en fråga...någon mer än jag som lagt märke till att det poppat upp allt fler trådar med rubriker som:

"aprillian dog"

"skuren rs"

"f*n hojen är död"

Undrar bara om det är ovanligt dålig kvalitet på just aprillia rs eller om det är för att det finns så många av dom?

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
hahha,

jag vet inte. Handhavande fel iaf.

Jag har skött om min och kört 1300mil nu och går hur bra som helst. Den har gått 3300.

Alltså rotax motorerna är skit bra motorer. Om dom skär och så så är det handhavande fel.

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
bossjan skrev:
Hej, har nu en fråga...någon mer än jag som lagt märke till att det poppat upp allt fler trådar med rubriker som:

"aprillian dog"

"skuren rs"

"f*n hojen är död"

Undrar bara om det är ovanligt dålig kvalitet på just aprillia rs eller om det är för att det finns så många av dom?

Har funderat på detta också

Seså killar, byt till Honda. :hihi

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Det är ju nu bevisat hur mkt en RS ger på bakhjulet, DJM´s hade ju 31hk! Den trimgraden håller aldrig. DJM, den rasar snart ska du se :tummenupp

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Biifer skrev:
Det är ju nu bevisat hur mkt en RS ger på bakhjulet, DJM´s hade ju 31hk! Den trimgraden håller aldrig. DJM, den rasar snart ska du se :tummenupp

jojo :pannkyss avundsjuk jag vet. Du kanske inte skulle fått testa den idag. :7peta

Visionfruit

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2005
Hoj
2013, MV Agusta Brutale 675
har också tänkt på det man börjar bli lite skraj o funderar på när ska det hända mig :va

men men om man sköter den o kör den normalt ska den ju funka så ja orkar inte byta te honda :rofl

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Har inte haft min sålänge än men jag ska vårda den som min egna baby, sålänge den inte jävlas :rolleyes:

Nämen man får ju se till att byta olja lite då och då och sen byta kolv och plastdreven runt 800-900 mil, för att vara på säkra sidan :tungan

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Svanen skrev:
Har inte haft min sålänge än men jag ska vårda den som min egna baby, sålänge den inte jävlas :rolleyes:

Nämen man får ju se till att byta olja lite då och då och sen byta kolv och plastdreven runt 800-900 mil, för att vara på säkra sidan :tungan

varför byta plastdreven?

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
DJM skrev:
jojo :pannkyss avundsjuk jag vet. Du kanske inte skulle fått testa den idag. :7peta

Åfan DJM, hade din 31 hk på bakhjulen eller i motorn?

Isåfall var det fräscha grejor i motorn, har för mig att du bytte kolv och cylinder.. eller?

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
H4 skrev:
Åfan DJM, hade din 31 hk på bakhjulen eller i motorn?

Isåfall var det fräscha grejor i motorn, har för mig att du bytte kolv och cylinder.. eller?

bakhjulet..

det är sant.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
H4 skrev:
Åhelvete, du vet väl att en rs i bra skick har runt 28 bakhjulshästar. Du har väl inte trimmat din så vitt jag vet?

Nepp har inte trimmat. Helt orginal.

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
bossjan skrev:

Skulle jag inte tro. Var ju en poll förut här på 125 vad man körde. Har för mig Aprilia var 2:a eller 3:a Honda var först iaf :)

stigge

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
s
DJM skrev:
Nepp har inte trimmat. Helt orginal.

Vissa har det bra. Fan vilken tur du har, 31 hk helt original :yoparty
Får ta och bänka min också senare, ska bli intressant att få reda på hur många hästkrafter som finns.
Fast över 31 blir nog svårt att klå.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...