Varför dör alla aprillia?

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
NSR_Martin skrev:
Innerfattar "helt orginal" även bestyckning...? 31 hk är ruskigt bra för att vara en 125a...

Jepp. Tror det iaf. Jag har inte rört förgasarn. Jo det verkar vara det.

Jaa, film kommer upp till helgen. har fixat videokameran så jag och biifer ska ut och filma lite. Blir kanske lite tankcam också. Om jag hinner ficksa en ställning.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
DJM skrev:
Jepp. Tror det iaf. Jag har inte rört förgasarn. Jo det verkar vara det.

Jaa, film kommer upp till helgen. har fixat videokameran så jag och biifer ska ut och filma lite. Blir kanske lite tankcam också. Om jag hinner ficksa en ställning.
Låter gött det... 31 hk är imponerande, aprilia är rätt ärliga som uppger 34 hk då med.

Tankcamfäste är väll inget o fundera på, tvättsvamp o sen kameran o sen dra lite silvertejp över, det funkar perfekt, en väl uttestad metod :tummenupp

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
NSR_Martin skrev:
Låter gött det... 31 hk är imponerande, aprilia är rätt ärliga som uppger 34 hk då med.

Tankcamfäste är väll inget o fundera på, tvättsvamp o sen kameran o sen dra lite silvertejp över, det funkar perfekt, en väl uttestad metod :tummenupp

Jo, det verkar rätt bra.

Hahhahha, ok fan kanske ska prova det då :tummenupp Blir lite film till helgen om det går vägen.

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
H4 skrev:
Klår ju tom shoiks trimmade RS. Föfan, spela in ett klipp föfan... :rolleyes:
Bara att gratta DJM :Bugar :tummenupp, men som vi snackade om förut din bänkades till 11.000rpm, och min till 10.000rpm :7peta , men det är nog så bara för mig att erkänna hade nog ingen vidare koll på bestyckningen, men vi får se till sommaren vad som händer. ska se till att firman som bänkar drar den så långt deras maskin pallar :rolleyes:

Sen att rs:arna skär lite titt som tätt beror som DJM säger på handahavande (hur stavade du nu igen :)) dessutom så är det ju så med maskiner som körs hårt att dem ska servas mycket...

Ang. såg att någon snackade om att byta plastdreven i lådan var 900mil, det är nog en överdrift, skulle nog tippa på att det är bättre om du byter lådolja var 400mil, vilket starol rekommenderade mig eller var det 300 :va
iaf... så är det med det...

BTW DJM tar dig i sommar med bhk:na :7peta :) :tummenupp

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
ni pratar om att bänka och några har gjort.... vad har ni betalat och har dom haft givare och finjusterat inställningar då eller? :va kul att några har gjort det :)

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Oj nu e dagen gjord hade lite tråkigt på mörra!
Finns inget så uppiggande som att gå in o läsa lite i 125 forumet :tungan
OT :va :notme

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Lindén skrev:
Oj nu e dagen gjord hade lite tråkigt på mörra!
Finns inget så uppiggande som att gå in o läsa lite i 125 forumet :tungan
OT :va :notme
ne nu ska vi inte mobbas.. du har säkert också vart med där en gång i tiden.. :D

Awweboy

High Pressure Intercooled Turbo Perfo...
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
Yamaha TZR125 2RH -90
bossjan skrev:
Hej, har nu en fråga...någon mer än jag som lagt märke till att det poppat upp allt fler trådar med rubriker som:

"aprillian dog"

"skuren rs"

"f*n hojen är död"

Undrar bara om det är ovanligt dålig kvalitet på just aprillia rs eller om det är för att det finns så många av dom?

kan ju vara något i stil med att det bara är rika j**la snobbar som köper rs och inte vet hur man sköter dem... :kocko

intet ont om de som köper rs och vet hur man sköter en mc såklart! :)

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Awweboy skrev:
kan ju vara något i stil med att det bara är rika j**la snobbar som köper rs och inte vet hur man sköter dem... :kocko

Så dom som köper en RS och inte vet hur man sköter den blir automatiskt en idiot? :kocko
Kan ju vara så att dom helt enkelt inte har någon erfarenhet av motorer och då är det inte så lätt! :fatta!

Awweboy

Gick med
12 Aug 2004
Hoj
Yamaha TZR125 2RH -90
Svanen skrev:
Så dom som köper en RS och inte vet hur man sköter den blir automatiskt en idiot? :kocko
Kan ju vara så att dom helt enkelt inte har någon erfarenhet av motorer och då är det inte så lätt! :fatta!

nae, du har ju en poäng.. men är man inte så erfaren, så borde man ju försöka skaffa sig lite erfarenhet innan man ger järnet på vägen :)

med en liten tanke på att rs inte är de billigaste lätta mc:arna

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Svanen skrev:
Har inte haft min sålänge än men jag ska vårda den som min egna baby, sålänge den inte jävlas :rolleyes:

Nämen man får ju se till att byta olja lite då och då och sen byta kolv och plastdreven runt 800-900 mil, för att vara på säkra sidan :tungan

Kolv och dreven som driver vatten och oljepumpen ska bytas på 1600mil service enligt serviceboken. (iaf -98)

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Awweboy skrev:
nae, du har ju en poäng.. men är man inte så erfaren, så borde man ju försöka skaffa sig lite erfarenhet innan man ger järnet på vägen :)

med en liten tanke på att rs inte är de billigaste lätta mc:arna

Har man pengar och om man inte oroar sig så mycket för mc:en så är det bara att köra på.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Awweboy skrev:

tänk såhär det är vi som har lyckats i livet jobbat och antagligen tjänade mer pengar än dig eftersom vi kunde köpa en så underbar cykel då :D :tuttar

Awweboy

Gick med
12 Aug 2004
Hoj
Yamaha TZR125 2RH -90
RS "Alex" skrev:
tänk såhär det är vi som har lyckats i livet jobbat och antagligen tjänade mer pengar än dig eftersom vi kunde köpa en så underbar cykel då :D :tuttar

har man lyckats i livet bara för att man jobbat mer än någon som bara är 17 år? :fatta!

kanske är det jag som kommer lyckas i livet då jag spenderat mesta tiden med att plugga så jag får bra betyg och bättre jobb senare i livet?

jag tänker nog inte riktigt som du där!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Awweboy skrev:
har man lyckats i livet bara för att man jobbat mer än någon som bara är 17 år? :fatta!

kanske är det jag som kommer lyckas i livet då jag spenderat mesta tiden med att plugga så jag får bra betyg och bättre jobb senare i livet?

jag tänker nog inte riktigt som du där!

var kanske inte så himla serigöst men jag är också 17+har bra betyg:)

kanske lite dummt att dra såna slutsatser som du gjorde :tuttar

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
H-C skrev:
Det hör väl tvåtaktarna till att vara lite mer pyssel med!

Bättre svar till varför alla dör :)

En rs är väll den 125 som har högst verkningsgrad per/cc för gatcykel, såklart den behöver mer kärlek än en motor som har hälften effekt :arsele

Så det har nog ganska mycket med klantiga förare att göra kanske :va

Tex i tråden jag hade med vilken olja man körde på, oljan är ju ganska avgörande för en 2-takts cykel, kör man på en dret olja så får man ju lite skylla sig själv :kocko (var ju en del som körde på lite konstiga oljor)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...