Varför dör min KTM640 vid inbromsning?

Slow-how XR600

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
norrköping
Hoj
Husaberg 450
Har just köpt en KTM LC-4 640 -99. Den går lite orent och motorn tvärdör vid kraftig inbromsning. För ett kraftigt rödljusstopp krävs en duktig motorvarvning för att slippa skämmas och starta om när jag ska iväg... För dig som har en vettig åsikt/tips så ge mig gärna det! Något annat jag ska kolla när jag är nybliven LC-4 ägare?
 

devetdu

- Förnekar allt...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
sthlm
Hoj
saknas och saknad
mitt vettiga tips är att använda sökfunktionen...
har varit uppe flera ggr...
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Full gas jämt löser ditt problem :fakta

Lite seriöst så tror jag det beror på avdragna bultar till locket som håller oljefiltret :D

Kan även vara avsaknaden av 17" hjul...

Mest seriöst tycker jag du ska kolla så inga avluftningar till knasaren är igensatta, inte skit nånstans eller slangar klämda. Det är de budgetlösningar (som jag vet du tycker om) jag kommer på.

Annars kommer du upp hit en sväng så bjuder jag på grillkorv och sprit så kan vi kolla på hojen...
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Slipon :confused:

Berätta mer!!
 

Slow-how XR600

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
norrköping
Hoj
Husaberg 450
Slipon!

Jag fick med ett slipon av tysken, tror det hette EXS. Hur som helst ser det jävligt öppet ut, så nu får jag väl ännu mer problem med polisen... Behöver crossdäck, lätt begagnade, jättebra mönster och nästan gratis. Hur löser vi det? :brynad
 

Slow-how XR600

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
norrköping
Hoj
Husaberg 450
Sökfunktionen?

Har letat men inte hittat någon information om varför motorn dör vid inbromsning. Om du vet så hjälp mig att navigera dit.


"Jag skulle inte vara paranoid om inte alla var efter mig hela tiden"
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
I listen längst upp, längst till höger, står det [Sök]. Klicka där. Fattar du fortfarande inte kan du ju ringa nån dataingenjör du känner och fråga hur man gör
 

Slow-how XR600

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
norrköping
Hoj
Husaberg 450
Jag har tyvärr så jävla dåliga erfarenheter av dataingenjörer, annars skulle jag ta emot ditt tips. Det ska ju vara bra killar, men jag känner ingen. Bara otur antar jag... Vad det gäller ditt heta "tips" så kan du som är så jävla bra ange vilket sökord jag ska använda för att hitta något bra. Om du inte vet något så skicka inget dumt typ "KTM" eller likn. Har du något som ger nåt så ge mig det! (Jag är på pissigt humör idag, och fick dessutom kicka hojen för att komma till jobbet, och hur fan kan man sätta en kick på vänster sida)
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Slow-how XR600 skrev:
Jag har tyvärr så jävla dåliga erfarenheter av dataingenjörer, annars skulle jag ta emot ditt tips. Det ska ju vara bra killar, men jag känner ingen. Bara otur antar jag... Vad det gäller ditt heta "tips" så kan du som är så jävla bra ange vilket sökord jag ska använda för att hitta något bra. Om du inte vet något så skicka inget dumt typ "KTM" eller likn. Har du något som ger nåt så ge mig det! (Jag är på pissigt humör idag, och fick dessutom kicka hojen för att komma till jobbet, och hur fan kan man sätta en kick på vänster sida)
Lilla bubben, är den stora stånkan dum mot dig :D

Vad jag vet känner du bara ypperliga ingenjörer :fakta
Om du inte lyckas med sökningen så scranna igenom de sista femtio trådarna eller så och se om hittar nåt. Om inte det funkar så blir du tvingad att ta dig upp till staden med svampen för att umgås med dina riktiga kamrater som även råkar vara överjävliga på att hitta lösningen på sånna här problem.

Kicken på vänster sida = lösningen för riktiga män :fakta
Du lär dig snart....
 

Slow-how XR600

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
norrköping
Hoj
Husaberg 450
Kicken på vänster sida en lösning för riktiga män?

Konstigt, för jag har ett starkt minne av något som fick stopp med en Husaberg mitt i en jättevattenpöl i skogen för ett år sedan. Varelsen i fråga fick kicka som fan eftersom startmotorn på varelsens husa inte var så värst. Mitt i leran stod varelsen och när den stackars plågade hojen till slut gick igårn och varelsen fick av sig hjälmen såg det inte ut "som en riktig man" utan mer som en knallröd gris i lånade endurokläder... :fakta


Muahahahaha :hej
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Det var ingen vattenpöl! Det var atlantens gyttjefyllda lillebror :fakta
Vem killen som simmade däri var vet väl för tusan inte jag :cool:


Men jag fick dig ju på bättre humör när du fick tänka på det igen. Eller hur ?
 

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*

Slow-how XR600

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
norrköping
Hoj
Husaberg 450
Tack så jättemycket! Då kollar jag flottören! Bra att det fanns andra än ingenjörer på den här tråden, så att man kan få lite vettiga svar. :bow
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top