Har en Yamaha TT 600E från -96 som jag håller på att bygga om till ”scrambler”.
Luftburken ska ersättas med öppna sportluftfilter och jag undrar nu varför motorn (encylindrig) är bestyckad med två st förgasare, som ser olika ut? Har dom olika funktion, tex den ena är optimerad för lägre varvtal eller liknande? Kan de två olika förgasarna arbeta med varsitt eget öppet luftfilter, eller kräver den ena förgasaren att de båda är ansluta till samma slutna system (luftbox)??
Har även en till fråga ang. oljetanken som jag gärna skulle byta ut mot en betydligt mindre och diskretare modell, någon som gjort en sån operation?
Jag vill få bort oljetanken och luftboxen för att skapa en ”luftig” och öppen baktriangel på ramen.
Tips och idéer mottagen gärna!
Luftburken ska ersättas med öppna sportluftfilter och jag undrar nu varför motorn (encylindrig) är bestyckad med två st förgasare, som ser olika ut? Har dom olika funktion, tex den ena är optimerad för lägre varvtal eller liknande? Kan de två olika förgasarna arbeta med varsitt eget öppet luftfilter, eller kräver den ena förgasaren att de båda är ansluta till samma slutna system (luftbox)??
Har även en till fråga ang. oljetanken som jag gärna skulle byta ut mot en betydligt mindre och diskretare modell, någon som gjort en sån operation?
Jag vill få bort oljetanken och luftboxen för att skapa en ”luftig” och öppen baktriangel på ramen.
Tips och idéer mottagen gärna!
Bifogat
Last edited: