Varför får jag ingen post?

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Jo, saken är den att jag flyttade för 2 veckor sen. Jag hyr i andra hand och fick skriva mig som c/o adress här i denna lägenheten. Och jag borde fått minst tre brev hitills. Ett från skatteverket samt ett från försäkringsbolaget och ett från facket. Men det har inte kommit något.

Jag funderar på ifall det är Bring city mail som delar ut post i området då jag tidigare bott i områden där de delat ut post och de verkar inte ha riktig koll på vad dom gör. Har ni några ideer på varför jag inte får någon post?

Erebus

Kroniskt försenad
Gick med
23 Nov 2010
Hoj
MT-09 -14, GSX-R 1000 -06 *Stulen, CBR 600 RR -03 banhoj, Fireblade -96, Kawa KLX 650 C -93 *Såld
Myndighetsbrev kommer (99%) med Posten
Bring kommer mest med direktadresserad reklam typ postorderkataloger odyl

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Har du skrivit ditt namn på brevlådan/dörren?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Kan vara ett jävla strul att få sin post.

Jag bytte efternamn för några år sedan. Slutade få post helt.
Allt skickades i retur till avsändarna, inklusive nytt körkort och övriga nödvändigheter.
Hade gjort allt jag trodde behövdes: Ändrat adress och klistrat upp nya namnet tillsammans med det gamla på brevlådan.
Visade sej att det inte räckte. Brevbäraren (den late fan) hade aldrig kollat lådan utan helt enkelt tänkt "finns ingen med det namnet på adressen, jag skickar allt i retur".

För att vara någorlunda säker på att få sin post skall man alltså:
* Adressändra (adressandring.se)
* Ha alla namn på brevlådan/inkastet.
* Ha alla namn i portuppgången.
* Kontakta brevbäraren på gamla och nya adressen.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Köpte hus för något år sedan. Trots att säljarna adressändrade och betalade för eftersändning så fortsatte deras gamla brev att trilla in. Någonting verkar väldigt trasigt på posten.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Köpte hus för något år sedan. Trots att säljarna adressändrade och betalade för eftersändning så fortsatte deras gamla brev att trilla in. Någonting verkar väldigt trasigt på posten.

gör inte tabben som jag gjorde. Bytte adress från min mamma till min pappa för några år sen. "ääh jag ändrar adressen hos dom få som behöver få min adress uppdaterad, det gör ändå inget om några brev kommer till morsan tänkte jag." Betalade alltså inte för eftersändning. skit fick man för det, dom spärrade alla mina brev helt och skickade dom i retur... Morsan och farsan har samma efternamn och mitt namn har aldrig stått på lådan... Jävla svineri att man MÅSTE betala för eftersändning.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har råkat ut för att eftersändning och adressbyte inte funkat, 3 ggr i rad.
När jag till slut ringde och var riktigt jävla otrevlig så funkade det.
Posten är en helt osannolik hög med klåpare.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag flyttade för 2 år sedan, jag tog över föräldrarnas hus, dom flyttade vidare.

En del av mina brev gick till gamla adressen

En del av dom vidaresändes till nya adressen

En del av dom som vidaresändes till nya adressen sändes vidare ytterligare en gång till mina föräldrars nya adress.

För ett par månader sedan körde folkbokföringen någon backup så jag folkbokfördes på min gamla adress igen :huvet

Jag ändrade tillbaka folkbokföringen så fort jag fick nys om det men en massa företag hann uppdatera sina adressregister medans det var fel och nu får jag inte all min post längre...

Drysen

Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Nu vet jag var min post är. Jag hyr min lägenhet av en kollega som provar på det här med samboboende, så hyr i andra hand och står skriven på c/o adress som sagt. Min post har hamnat hemma hos denna kollega med sambo då hennes namn står på breven också, men som c/o. Såe vahettere... :gnissla

Stofferider

Kör inte fortare än din ängel kan flyga
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
675 Track, cbr250
Om du byter adress måste du beställa eftersädning annars går det åt helvete. Räcker inte med att bara uppge sin nya adress.

Drysen

Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Om du byter adress måste du beställa eftersädning annars går det åt helvete. Räcker inte med att bara uppge sin nya adress.

Jag har faktiskt aldrig beställt eftersändning och det har alltid funkat bra, tills nu :gnissla Men saken är ju den att posten hamnade ju hos min kollega och hennes killes lägenhet bara för att hennes namn stod som c/o *kollegans namn* sen mitt namn och adressen till denna lägenheten jag bor i.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati