gixxer_1255 skrev:Kan det vara så enkelt???????????? och det kostar, vanlig regbesiktning????
Effektintyget kostade nog en 1500:- och regbesiktningen kostade då 700:-
//Mikael
gixxer_1255 skrev:Kan det vara så enkelt???????????? och det kostar, vanlig regbesiktning????
madmagnus skrev:ja där ser man! kändes troligast att du bara reggat den med turbo och inte ökat effekten..... om man vill åka omkring med en roterande ljuddämpare så måste man ju få det!
CoSmoZ skrev:- Eller hur! man borde väl kunna koppla ur turbon till bes. & säga att det är
- en ljuddämpare.. el. går dom inte på det? nån som vet!
- Vill ju så gärna ge japsarna lite match med min VW-64
ja letar inte objekt efter ja köpt de ja är nöjd med ifall de skulle bli som det vart för dig just nuWiseguy skrev:Varför fanns inte denna till salu när jag letade hoj ?
Länk
Hade han annonserat ut den för en månad sen så hade jag hade köppt den direkt.
Men, nu har man ju redan en annan fighter.
Wiseguy skrev:Varför fanns inte denna till salu när jag letade hoj ?
Länk
Hade han annonserat ut den för en månad sen så hade jag hade köppt den direkt.
Men, nu har man ju redan en annan fighter.
madmagnus skrev:med en så gammal bil är det inga problem!!!! så länge du har ett effektintyg som inte överskrider maxeffekt på bilen! går utmärkt att skriva ett själv om man är seriös och har något att hänvisa faktan till! välskrivna intyg är absolut det viktigaste när det gäller regbes! lycka till //// mad
GixxerJensa skrev:Går det att besiktiga med ett sånt framlyse.. det e väl knappast e-märkt iaf
har jagat streetfighter i 2 år o snubblade över mikael tiainens som jag förstår det första turbobygge....
Funkar fortfarande väldigt fin fint =)
Dock funtar jag på att skruva upp laddet lite.
VM i trådlyft?
en nästan 5 år gammal tråd....
VM i trådlyft?
VM i trådlyft?
Så den gick till dig.har jagat streetfighter i 2 år o snubblade över mikael tiainens som jag förstår det första turbobygge....
Funkar fortfarande väldigt fin fint =)
Dock funtar jag på att skruva upp laddet lite.
hehe, jag hoppas inte du tog det felHHAHAHAHAH... ha lite medlidande.... jag e ju färking på foumet... tittade inte på datumena...
Så den gick till dig.
Grattulerar.
Byt ut bakdelen och lackera om den så blir den fin.
Den fanns till salu även senare när jag letade annan hoj.
Jag tvekade dock eftersom jag hellre skulle ha en -98/99 CBR turbo.
Var även tveksam då Tianens bygge var ganska mycket hemmapul (inget fel med det iofs, killen kan ju) å jag hellre ville ha lite mer utprovade saker typ Mc-Express.
Säg till ifall du vill ha en inscannad version av artikeln från Bike. Tror jag har den tidningen i hyllan.
R1 bakdelen passar väl utan modifieringar på bakramen, så det är en enkel väg att gå. Biltema har en diskret e-märkt led-baklampa för 99:- ifall du vill köra billigt.Yes, bakdelen sak bytas ... vet dock inte vilken än... ide ?
Killen som hade den nu hade inte åkt många mil på den .... och det följde med en -99 R1 bakdel med undertail.... utan lykta dock.
Jag har för mig att man byggde på just dessa motorer för att de anses "skottsäkra" ??
Måste nog ändå säga att det är kul att se att en hoj byggd av mikael fortfarande går som en klocka med turbomating sedan -04...
Sedan tycker jag nog att bara papprena på en hoj som har dispenser för turbo, haltech mm är värt en massa i onödiga huvudvärkar
Skulle vilja påstå att man har lagt ner pengar på motor och bromsar på hojjen ... så det är ju bara finliret som utseende kvar ... och det är ju tacksamt.
Köpte du ngt från Mc-Express ?
Tidningen finns på mikaels hemsida men tack ändå !
/B
Tianen har ju visat sig riktigt bra som byggare, nu arbetar han väl på McNytt som teknisk skribent. Sen har han väl en R6 2wd turbo i garaget också.
.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |