tocar
Vem orkar bry sig...
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- Fjärås
- Hoj
- Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Artikel om Filip Backlunds Suzuki, de har åter lyckats med vad andra inte klarar. Genom om att byta avgassystem byta topplockspackning och lite elektronik pyssel. Med detta så hävdar man att hojen ger 200 på hjulet när de är klara. Tar man ett ungefärligt snitt på orginal hästar i 8-10 tidningar så
ligger suzuki orginal på 160-165hkr. Världens kanske bästa motorbyggare Ten Kate får klämt ut 210-215 hästar ur hondan i år, som orginal ger mer, ducati 198 Kawan 208-212.Skulle en svensk guru klämma fram 35-40 hkr på hjulet genom att byta topplockspackning. Avgassystem, powercommander och liknande typer av ECU, det åker var och varannan gatåkare med, fast med nästan 25-30hkr mindre. Jag prenumererar på 5 engelska tidningar där de intervjuar några av englands och därmed världens bästa motorbyggare, de pratar om att få ut 175-180hkr beroende på hoj. Sen körs ju några race med mer fri trimmning, då gäller c.a 210, med byte kammar/kolvar/insug osv... Jag har själv bänkkört för en förmögenhet och köpt HRC delar för 6siffriga belopp. Bla bänkat hos Rg han visade många riktiga siffror utan att tala om vems hojar det var, men det fanns inte en 1 hoj i närheten av min. Däremot så hade han en suzuki där från danska superbike mästerskapet, där de har i princip fri trimmning. Den var fullt yoshimura kittad med allt du kan tänka dig racebox/kammar/kolvar/blueprintad osv... han fick 183hkr i dynon.
200 never, never!! Sluta lura er själva och andra!
ligger suzuki orginal på 160-165hkr. Världens kanske bästa motorbyggare Ten Kate får klämt ut 210-215 hästar ur hondan i år, som orginal ger mer, ducati 198 Kawan 208-212.Skulle en svensk guru klämma fram 35-40 hkr på hjulet genom att byta topplockspackning. Avgassystem, powercommander och liknande typer av ECU, det åker var och varannan gatåkare med, fast med nästan 25-30hkr mindre. Jag prenumererar på 5 engelska tidningar där de intervjuar några av englands och därmed världens bästa motorbyggare, de pratar om att få ut 175-180hkr beroende på hoj. Sen körs ju några race med mer fri trimmning, då gäller c.a 210, med byte kammar/kolvar/insug osv... Jag har själv bänkkört för en förmögenhet och köpt HRC delar för 6siffriga belopp. Bla bänkat hos Rg han visade många riktiga siffror utan att tala om vems hojar det var, men det fanns inte en 1 hoj i närheten av min. Däremot så hade han en suzuki där från danska superbike mästerskapet, där de har i princip fri trimmning. Den var fullt yoshimura kittad med allt du kan tänka dig racebox/kammar/kolvar/blueprintad osv... han fick 183hkr i dynon.
200 never, never!! Sluta lura er själva och andra!