Varför hälsar ingen längre?

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Mötte ett 40-tal hojar idag, och 98 % hälsade tillbaka. :)
 

Folkeryd

Ny medlem
Gick med
31 May 2014
Ort
Tyresö
Hoj
Kawa KLE 750 -96
HD folket är för coola för o hälsa...
Dragigt ett par hundra mil senaste vecka i stockholms området och 9/10 hälsar, resteraden 1 åker glidare och har nån såndär konstig väst med tryck som deras morsa med strykjärn klistrat på.

- - - Updated - - -

HD folket är för coola för o hälsa...
Dragigt ett par hundra mil senaste vecka i stockholms området och 9/10 hälsar, resteraden 1 åker glidare och har nån såndär konstig väst med tryck som deras morsa med strykjärn klistrat på.
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
uploadfromtaptalk1404686676649.jpg

Hamnade bakom den här godingen häromdagen, när jag åkte bil. Den uppmärksamme ser att den högra handen är säkert 1 decimeter lägre än den vänstra. Tro fan att det är svårt att vinka om hela skiten är sne. :D
 

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Täby
Hoj
Snart
Håller med. Deras beteende bakom styret är mkt tråkigt.

Ser att du kör en Street Triple. Vi körde bitvis med en sådan längs Tidernas väg söderut mot Uppsala igår. Kanske du?

:)

Om den var fullpackad så var det jag på väg hem efter en solig vecka i Norge
 

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
På väg till jobbet i morse ser jag en körskolehoj kommandes emot mig med läraren efter. Tänker, här har man möjlighet att glädja en nybörjare och avger en hälsning. Ingen reaktion, ok tänker att det tar väl läraren upp efteravslutad körlektion varpå jag hälsar på läraren..... vilken inte besvaras :(
 

SuzukiGSR600

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki GSR600 -2007
Sen jag la ner sporthojskörandet är det fler glidare än sportisar som hälsar:fakta Lika hälsar lika helt enkelt och överlag skulle jag påstå att just sporthojsförare är den grupp som hälsar minst på andra.

Ligger en del i det, glidar-folket hälsar inte pga. att de tror att de är hårda och sportnissarna för att de inte kan röra sig i sina sparkdräkter. Vem hälsar snart...:)
 

The-Jesterhead

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2012
Ort
Staffanstorp
Hoj
Kawasaki Z750 -2012
jag tycker att 90% av alla jag möter här i skåne hälsar iallafall!
Det mesta är glidar typerna som inte hälsar pga av deras tuffhets status försvinner då haha!
Men jag hälsar glatt till allt o alla! :D
 

Bergenström

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Ort
I ett hus
Hoj
XJ6 YAMAHA -09
Ingen hälsar när jag åker med bara hjälm, alla hälsar när jag har full utrustning på mig. Tycker bara hela grejen att hälsa är fjantig
 

Ullis 750

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2014
Ort
Lund
Hoj
1998 Suzuki GSX 750f
Har inte orkat läsa alla inlägg men jag delar din fråga... VARFÖR HÄLSAR INTE FOLK????
Har kört cykel i Nordnorge i 3 år och där hälsar vi alltid, så kom jag till sthlm för en vecka sedan, köpte hoj och känner mig som ett fån när jag vinkar på folk och ingen hejar tillbaka...
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Har inte orkat läsa alla inlägg men jag delar din fråga... VARFÖR HÄLSAR INTE FOLK????
Har kört cykel i Nordnorge i 3 år och där hälsar vi alltid, så kom jag till sthlm för en vecka sedan, köpte hoj och känner mig som ett fån när jag vinkar på folk och ingen hejar tillbaka...

Fortsätt hälsa ändå, det gör jag. Tänker inte ge mig. Vad det gäller glidare så tycker jag nästan att de är bättre på att hälsa runtomkring Stockholm iallafall. Vissa höjer dock bara fingrarna istället för att släppa styret eller nickar med huvet. Alla sätt är bra utom de dåliga. :)
 

drummerrob

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2014
Ort
Örebro
Hoj
2002 Triumph Speed Triple, 2007 Triumph Speed Triple
Tycker väl att de flesta kring Örebrotrakterna hälsar.. 8/10 iaf. Jag säger som någon tidigare i tråden, man blir sprudlande glad när någon vinkar/nickar tillbaka. Känns som om man är med i värsta hemliga klubben och vi alla mc-åkare vet något inga andra vet!

Låter säkert larvigt men så ser jag på det!:) :hej
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Jag brukar få upp kardan så fort att det har hänt att jag hälsat på EU-mopeder ibland. Då får man kompensera med en tutluring :D
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top