Varför håller inte folk hastigheten på 30-vägar?

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Men snälla gumman, det här är ett forum för SPORTHOJSFÖRARE, Sveriges (världens?) mest ignoranta och laghatande grupp. Här gillas bara farter över 230, vem bryr sig om 30 km/h? *duh*














:rolleyes:
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
själv så anpassar jag min fart efter trafik, sikt, väglag och stress. sen får skyltarna säga vad dom vill
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Bikerbitch skrev:
Nej och det är just där problemet ligger. Att 30-sträckor inte respekteras.
Bara för att det sitter såna skyltar överallt. Slappaste ursäkten på länge.

Slappaste ursäkten? Bestämmer man att alla ska ha rosa skjortor och ingen bryr sig så blir lagen tandlös. Varför lobbar du inte för att din bostadsförening eller vägförening el. dylikt skaffar fram ändamålsenliga hinder istället? Så gör många vägföreningar där de anser att 30 faktiskt är befogat, skillnaden mellan dem och dej är att de inte sitter och gnäller om det på ett forum.
 

smegma

tjock o dryg
Gick med
16 Jan 2005
Ort
i skaune forr fan
Hoj
gsx1100-83/14e-05
DirkDiggler skrev:
Så länge folk håller 30 utanflr skolor och där man kanske inte ser så bra så är det lugnt, men lite väl mycket 30 vägar är det, man kan ju anpassa farten ganska bra själv efter miljön också.

Sverige = 150 på motorvägen?
tyvärr gör folk inte det! min dotter började skolan förra året o där e 30 men dom som syndar mest med hastigheten e föräldrar som ska lämna sina ungar!.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
30-skylten är guds straff till mänskligheten och borde utrotas.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Visst är det förbannat konstigt...

På ens "egen" gata ska hastighetsbegränsningarna övervakas, helst med bazooka...

Har någon skänkt en tanke till dom som bor efter bulten eller andra smiskarvägar, där hålls inte 70 begränsningarna speciellt hårt, och dom som hytter med näven är surgubbar.

Du har aldrig tänkt tanken att du själv är en surgubbe/surkärring när du gnäller om att folk kör för fort där DU bor.

Jag fick en massa skit för att jag sa åt folk att hålla igen på bulten dom sträckor där det finns bebyggelse, jag håller igen (inte nödvändigtvis ända ner till laglig hastighet) där det finns bebyggelse, oavsett om det är min gata eller inte (jag har förövrigt fått skäll av mina grannar för att jag kör för fort på hemmakvarteret, medans dom kör för fort överallt utom hemma på gatan)
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Blip; Jag ville ha tips och råd på vad man kunde göra för att folk skulle hålla 30 på 30-väg. Så att man kan tipsa kommunen om eventuella ideer.

GuW; Det går inte att jämföra Bulten med en 30-väg. Och även om man kommenterar dom filmerna som cirkulerar på forumet blir man bara kallad massa trevliga saker.

Allt jag undrade var hur man skulle kunna fixa några slags farthinder så folk saktar ner med tanke på hur själva vägen ser ut. Pratade med stadsdelsförvaltningen senast i vintras när snöhögarna låg höga på övergångstället. Dom lovade att fixa. Vad hände? Ingenting..
 

Oldman

Guest
Hastigheten!!!

Kan väll hålla med dig när det gäller 30!! Men som så ofta blir det för mycket förbud och man nonchalera hastigheten.

Att hålla 30 eller 50 är som alla vet jävl svårt,man kör 30 i nästa sek blir man klockad på 30 plus vips har man tappat körkortet.

Har man otur kan man tappa sitt jobb också.

Nä har man något inanför sitt pannben så ser man vart man ska hålla ner hastigheten, att man sen råka köra 50 på en 30 väg som alla gör även dem som förespråka och tror att dem kör lagligt, så är det fel att man ska tappa sitt körkort eller.

Hmmm barn eller andra kan väll inte bara falla ner från himmelen eller.

Fortfarande är det dem som har ett alkoholmissbruk knarkmissbruk eller andra asociala problem som är den stora faran i trafiken, efter som dom aldrig kommer att få något körkort.

Det betyder att dem kommer alltid att kör ett fordon påvärkad av något och deras straff blir efter några olovliga körningar en mån i bur eller fotboja och dem kommer att köra igen fast dem kanske har kört ihjäl någon eller att någon blir handikappad.

Slut citat ska man verkligen behöva tappa sitt körkort och kanske sitt jobb bara för att man kör 30 plus?? Vad tycker ni.

MVH Oldman två barnspappa ha det :tomten .
 
Last edited:

Najde

I smoke (two stroke)
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha RD350
Sätt upp en bra fågelskrämma mitt i vägen. Det borde hjälpa, iaf tillfälligt.
 

WildCard

Alltid med ett ess i skjortärmen!
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Kungsbacka-ish
Hoj
R1 -04 (tänkte byta märke med det blev visst inte så...)
Jag kör alltid (nästan) 30 då skylten säger 30 och samma gäller 50! De finns ju där av en anledning! Nöjet av körningen höjs ju inte direkt av att man kör 50 eller 60 på 30 väg så man kan lika gärna hålla 30, tycker jag iaf.
 

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Ute i skogen..
Hoj
Ingen...
Bikerbitch skrev:
Allt jag undrade var hur man skulle kunna fixa några slags farthinder så folk saktar ner med tanke på hur själva vägen ser ut. Pratade med stadsdelsförvaltningen senast i vintras när snöhögarna låg höga på övergångstället. Dom lovade att fixa. Vad hände? Ingenting..

Varför diskutera detta på SH.com? det kommer bara leda till fler galningar som försöker sätta längdrekord över krönet! :tummenupp

Nej men ärligt talat, du låter som den där gamla kärringen från början av 1900talet. Sitter och gnäller över hur folk kör på din gata, när du säkert kör i 50själv på vissa 30-sträckor! Gör slag i saken istället för att sitta här och uggla...Eller gör såhär snickra ihop en låda på måtten 65x35x40cm och måla den vit, ta sedan en borrmaskin och en såg och gör ett hål på övre delen av denna..med måtten 10x25cm. Sätt sedan ett svart glas över hålet! Sätt denna kreatur i första bästa träd precis vid krönet...

Jag lovar att folk kommer sakta ner....

PS. för att vara extra noggran, dra en kabel ner från lådan oxå...som inte leder någonstans! DS.

PS2.Detta kan inte vara olagligt...att sätta upp en vitmålad fågelholk?
:banana DS2.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
tycon1 skrev:
Varför diskutera detta på SH.com? det kommer bara leda till fler galningar som försöker sätta längdrekord över krönet! :tummenupp
Nej men ärligt talat, du låter som den där gamla kärringen från början av 1900talet. Sitter och gnäller över hur folk kör på din gata, när du säkert kör i 50själv på vissa 30-sträckor! Gör slag i saken istället för att sitta här och uggla...Eller gör såhär snickra ihop en låda på måtten 65x35x40cm och måla den vit, ta sedan en borrmaskin och en såg och gör ett hål på övre delen av denna..med måtten 10x25cm. Sätt sedan ett svart glas över hålet! Sätt denna kreatur i första bästa träd precis vid krönet...
Jag lovar att folk kommer sakta ner....
PS. för att vara extra noggran, dra en kabel ner från lådan oxå...som inte leder någonstans! DS.
PS2.Detta kan inte vara olagligt...att sätta upp en vitmålad fågelholk?
:banana DS2.

Gnällig kärring? Hell yeah. Ville ju bara ha tips på vad man kunde göra för att få folk att inte köra så himla fort.. och nej det är inte MIN gata, jag bor inte ens utmed gatan men jag korsar den varje dag. Nu fick jag ju dock ett ypperligt tips på vad jag skall göra. Dags att sätta igång o snickra!

TACK för alla bra tips och ni som tycker att jag gnäller kan maila till mig på:
detskiterjagfullständigti@hotmail.com :tummenupp

Och huruvida krönet är hoppdugligt eller inte kan ni bege er till älvsjö o prova själva. Akta er för den vita fågelholken bara som sitter uppe i närmsta stolpe/träd bara..
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fortkörning är kul, görs gärna med sporthoj eller sport-bil. Eller snikhoj, eller snikbil. Fördelen med att burna på 30 sträckor är att lla kan vara outlaws där.
 

Mr_White

Medlem
Gick med
17 May 2004
Ort
Solna/Råsunda
Hoj
Triumph Daytona 955i -01
Bikerbitch skrev:
Gnällig kärring? Hell yeah. Ville ju bara ha tips på vad man kunde göra för att få folk att inte köra så himla fort.. och nej det är inte MIN gata, jag bor inte ens utmed gatan men jag korsar den varje dag. Nu fick jag ju dock ett ypperligt tips på vad jag skall göra. Dags att sätta igång o snickra!

TACK för alla bra tips och ni som tycker att jag gnäller kan maila till mig på:
detskiterjagfullständigti@hotmail.com :tummenupp

Och huruvida krönet är hoppdugligt eller inte kan ni bege er till älvsjö o prova själva. Akta er för den vita fågelholken bara som sitter uppe i närmsta stolpe/träd bara..

Prova att korsa gatan toppless :tuttar , ska du se att bilisterna saktar ner :tummenupp
 

Gabor

Guest
Bikerbitch skrev:
Gnällig kärring? Hell yeah. Ville ju bara ha tips på vad man kunde göra för att få folk att inte köra så himla fort.. och nej det är inte MIN gata, jag bor inte ens utmed gatan men jag korsar den varje dag. Nu fick jag ju dock ett ypperligt tips på vad jag skall göra. Dags att sätta igång o snickra!

TACK för alla bra tips och ni som tycker att jag gnäller kan maila till mig på:
detskiterjagfullständigti@hotmail.com :tummenupp

Och huruvida krönet är hoppdugligt eller inte kan ni bege er till älvsjö o prova själva. Akta er för den vita fågelholken bara som sitter uppe i närmsta stolpe/träd bara..

Ett tips. klä dig mörkt, ta på en cykelvarselväst, ta med hårfönen å ställ dig på refugen vär synligt....rikta hårfönen mot bilar som kommer..gissa om folk kommer att hålla 30 så länge du syns där....
Det är inte förbjudet att stå på en refug med :tummenupp ..hårfön....
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Om man blir påkörd i 50 kmh så dör nio av tio.
Om man blir påkörd i 30 kmh så dör en av tio.

Så nog finns det anledning att hålla hastigheten på 30 vägar... Bilar och fotgängare går liksom inte ihop. Antingen får man skilja dom åt med helt skilda "körbanor" med betong och skit emellan, eller sänka hastigheten.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Del 1:1 i Kursen Hur man ser till att få stryk fortast på allmän väg:

tassen skrev:
Det är inte förbjudet att stå på en refug med :tummenupp ..hårfön....


Dessutom kan man få det till olaga hot, vilket jag klockrent skulle anmäla vilken låtsaspolis som helst för. Hårfönen skulle se ut som ett handeldvapen i mina ögon, oavsett färg. (Okej, en rosa Desert Eagle kanske inte är så skräckinjagande.....)
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Bikerbitch skrev:
TACK för alla bra tips och ni som tycker att jag gnäller kan maila till mig på:
detskiterjagfullständigti@hotmail.com :tummenupp


Hörrö, adressen funkar inte.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top