Varför ha MC???...

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Det är vad som skiljer en knutte från en posör :D


Om september blir lika fin som förra året, så lär det bli 1000 mil denna säsong.
kanske aningens mer.

ändå har jag jobbat som ett svin denna sommar & tagit all ledig tid, när det varit bra väder, som en hojdag. man får prioritera helt enkelt.

När hösten kommer, så kan man tänka tillbaka & drömma sig bort lite, det är så jag klarar av vinterhalvåret. Samt att man längtar till våren igen.

Fy fan va gött det e med hoj :yoparty
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Denna sommar har som sagt varit kalasfin!
Sen måste man inte vända för lite regn? :va Kör du vidare slutar det säkert regna inom några "snara" km :tummenupp
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Andreéas skrev:
2413436

Btw... hur mycket ska man behöva åka innan man VERKLIGEN vågar ligga på i svängar o så??.. Har rullat ca 400 mil i sommar... Inga problem att lägga ner skapligt i 90 - 100 , men där finns nån konstig spärr.. Är det bara att nöta mil för att våga??? ( träden är hårda säger de... )

Gå en "broms och kurv kurs" så lär du dig hur du ska ta en kurva.

Alla i sverige kör ju inte mc, kanske för det är dyrt men en del tycker ju bara inte att det är deras sak. Det kanske inte är din grej med att åka som du resonerar:rolleyes:
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag tourade 40 mil i ösregn utan regnställ idag... :tummenupp

Det var väl inte det roligaste jag gjort med bågen men det var en upplevelse... Nu torkar väl inte stället på ett par dar bara... :3freak

Ska du ha båge får du prioritera. Två timmar på en tur har väl de flesta tid med efter jobbet. Imorrn har jag både verkstadstid och fotbollsträning och tänkte klämma in en tur mellan där. Det funkar..! Har också tjej att tänka på och det hinns med ändå.
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Andreéas skrev:
2412955 Hmm:confused: ... Är det nån som kan svara på VARFÖR man ska hoj, när man bor i Sverige???

Köpte min första hoj i maj... En fin blå ninja som jag hade tänkt att jag skulle få många sköna somriga soliga mil med...

Jag säger bara : Det svenska vädret...

Tänkte åka en timme nu på eftermiddagen.. Har ju regnar några dagar, men det började torka upp..

Upp på hojen och iväg... 10 minuter ... sen börjar det FET-REGNA..
Tog en liten sväng hemåt... DYBLÖT!!!

Ni som haft hoj flera år... Hur orkar ni? Man kan ju knappt åka något alls!!!
Kan någon förklara varför jag inte ska sälja hojjen???...

Jag blir såååå trött...

:D Var gång jag kör förbi eller i närheten av Huskvarna så spöregnar det,, du bor på fel ställe kanske?
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Andreéas skrev:
2412986

O vem sjutton hinner åka på kvällarna... Har ju trots allt inte ledigt hela sommaren... De ä ju alltid nått som ska fixas med...

Där har du svaret varför det inte blivit så många hojmil. Du har alltså prioriterat annat framför hojkörning. Det är för fasen ljust efter 22.00 i juni och juli. Sluta skyll på vädret och passa på å fixa alla dessa grejor som du nu måste fixa nu när regnet faller.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
ola_sandin skrev:
2413924 Där har du svaret varför det inte blivit så många hojmil. Du har alltså prioriterat annat framför hojkörning. Det är för fasen ljust efter 22.00 i juni och juli. Sluta skyll på vädret och passa på å fixa alla dessa grejor som du nu måste fixa nu när regnet faller.

:tummenupp
 

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
KTM Adventure 640
Finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder...

Om du tycker det är en regnig sommar i år så kan du lika gärna sälja hojen och skaffa volvo och ungar. Det här va en underbar mc sommar! :tummenupp

Att tiden inte räcker till är ingen ursäkt. Som nån tidigare sa "det handlar bara om planering"
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Ni som gnäller på oss andra som inte gillar att köra i regn har helt enkelt för trötta hojar :arsele. Jag tycker knappt det är värt besväret att ta sig ut när det regnar, kan inte dra på mer än halvgas utan att det släpper, vilket tar bort mycket av glädjen med att ha en sporthoj :mad:.




EDIT: Jaja, det finns fler njutningar med hojåka än att bara köra fort men jag är iaf typen som gillar att kunna dra fullgas utan att det släpper :tummenupp.
 
Last edited:

Råhlin

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Växjö
Hoj
Bara Meck
Man kan f¤n inte vara utan..... det är ett behov precis som att äta, Vad är bättre än att dra fullt och känna framhjulet lätta!!!
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Om man gör oljebyte var 500:de mil på sporthojen o var 250:de mil på motarden o har gjort 2 vs 3 oljebyten i sommar , så får man väl ändå säja att vädret varit ganska juste !..:) . O då har det inte blivit mer än max 1 mil regnkörning.....
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Varför?

Jo för att det är det bästa som finns. Har haft hoj enda sedan jag var sjutton, jag struntade till och med i att ta bilkort när jag blev 18, körde bara med hojen för det var det enda jag ville ha. Bilkort skaffades först när det blev ett tvång för arbetes skull. Körde i ur o skur tidigare när jag bara hade hoj, säsongen är som sagt inte över förräns första snön faller, tänk så underbart det är en fin höst morgon med hög klar luft ute är ju hur gott som helst, bara att pälsa på sig lite om man fryser och hålla koll efter hala löv på vägen. För att inte snacka om när det är dimma ute, är så härligt att köra då, allt blir så lugnt o stilla när det är dimma ute så blir supernice att köra då med, perfekt tillfälle att rensa tankarna :). När det regnar är det bara att kränga på sig ett regnställ och tuta vidare. Gäller att hitta något att uppskatta med alla väderleker när man kör hoj så har man alltid kul.

Som andra skrivit tidigare så är du kanske inte utav rätta virket för hojåkande.
 

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
Ser inget problem med regn. Hamnar man i en skur torkar man ganska fort, om man ens blir särskilt blöt. Kör aldrig med regnställ. Dessutom torkar vägarna upp ganska fort.
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Det är enkelt. Därför att det är det roligaste som finns! Vore man ute efter att färdas bekvämt var valet solklart, välj ett annat färdsätt.

Visst, det kanske inte är världens roligaste när det regnar, men man torkar.Det obehagliga är när blötan kommer, rinner in i stövlarna, nerför nacken and so on...när man väl är blöt så är det bara att ignorera och åka.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top