Varför har min hoj körförbud?

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Skulle precis ställa på hojen och får reda på att den har körförbud pga. utebliven besiktning. Hur kan det vara möjligt?

Enligt bilprovningens hemsida ska den besiktigas senast två år efter förra besiktningen vilket var maj 2006. Alltså borde jag ha en månad till på mig. Sista siffran är fyra så det kan inte vara det heller. Enligt bilprovningen skulle min hoj besiktigast senast sista februari.

Kundtjänst är inte öppen nu så jag kan inte fråga där, men enligt datorn är nästa lediga tid 8/8. Kul! :)

Någon som kan förklara varför det är så här?

/Linus

Edit: Jag är naturligtvis dum i huvudet. Jag läste fel på datumen. Den besiktigades i februari 2006 så allt stämmer.

Nån får gärna låsa tråden innan jag hinner bli allt för mobbad! :)

Last edited:

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
haha, jag har lyckats med värre...
Tog bussen hem från universitetet, går förbi min parkeringsplats och ser att bilen är borta. Frågar tjejen hyperstressad om hon har haft den någonstans, nope det hade hon inte.

Så jag ringer mycket upprörd till polisen och anmäler den stulen, när tjejen sitter och tar upp anmälan så ställer hon en massa frågor en var:
När använde du bilen sist?
Då slängde jag bara på luren högröd i ansiktet av skam.

Jag hade tagit bilen på morgonen för jag var stressad på tiden, glömde bort detta och tog bussen hem. Kom inte ihåg detta när jag såg att bilen var borta. Hade lite för mycket i huvudet den dagen...
fyfan säger jag, på en pinsamhetsskala till 10 var det nog en stark 8

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...