Varför hejar inga hojåkare på mig?

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Det är alltid så när jag är ute och kör med bilen. Ingen ser att jag hejar. :( Värst var det nog för ca en timme sedan när jag mötte Krypotoniten och jag hängde ut med hela överkroppen genom rutan och vinkade och skrek som en galning men icke!

Har ni andra också sådana problem? Jag vet dock att *jag* hejar på URR:are i bil. Sphyrna har jag hejat på en gång t ex.

/En som undrar :confused:

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Reflexer i vindrutan och en djup misstro mot bilister i allmänhet? Om jag ser dig vinka från en bil kommer jag att vinka tillbaka, men räkna inte med det.. :hej

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Eller att vi är dryga skitstövlar hela högen.. :eek:

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
n'Lasse skrev:
Det är alltid så när jag är ute och kör med bilen. Ingen ser att jag hejar. :( Värst var det nog för ca en timme sedan när jag mötte Krypotoniten och jag hängde ut med hela överkroppen genom rutan och vinkade och skrek som en galning men icke!

Har ni andra också sådana problem? Jag vet dock att *jag* hejar på URR:are i bil. Sphyrna har jag hejat på en gång t ex.

Jag är väl som Ugluk nämnde en dryg skitstövel :crash

Eller också så brukar jag ofta ha lite dålig pejl på att se om bilister vinkar. :rolleyes:
Med min fuzhat på så brukar jag även rikta blicken lite mer mot folk på cykel/gångbanor för att se reaktioner..

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Normalt sett har man ju fullt upp med att bevak trafiken runt omkring sig, och har förhoppningsvis blicken så långt bort att man inte uppfattar folk som vinkar i sista stund....

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Jag vinkar alltid!

Jag vinkar alltid tobacko, fast bara om det är snygga brudskis som vinkar :hej ... så vitt jag vet så hör inte du direkt till den kategorin Lasse. :fakta så du blir nog vackert utan vink i fortsättningen också.

//D

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Penguin skrev:
Normalt sett har man ju fullt upp med att bevak trafiken runt omkring sig, och har förhoppningsvis blicken så långt bort att man inte uppfattar folk som vinkar i sista stund....

Exakt! Bilar undersöks bara närmare med blicken om det är ett fordon man direkt känner igen eller det sitter några läckra babes i t.ex. en cab. Övriga betraktas som hinder och potentiella faror i trafiken.

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
n'Lasse skrev:

Vänd på steken och tänk efter. Hur många URR:ares bilar känner du igen? När du sitter på hoj, är du inte mer fokuserad på din egen säkerhet än att titta dig omkring på eventuella "kändisar" i bilar? Jag håller med Taz, Läckra Babes har man alltid ögon för.

När vi URR:are träffas är det som oftast med våra hojar och iklädda våra skinnställ (vissa har allväderställ). Jag skulle kunna missa någon även om man gick på samma gågata utan MC tillbehören, tänk då hur svårt det blir om man möter någon som kommer i en okänd bil. I mitt fall så vet jag att du har en SAAB 95 kombi och i den obestämbara färgen som jag inte minns om den är gråaktig eller grönaktig. Bilen i sig är så pass vanlig så bara det har du emot dig för att bli igenkänd.

Samma sak gäller när jag kör bil, en grön passat kombi, jag möter ju flera sådana varje dag, mao väldigt vanliga. Annat är det när jag kommer på min röda BMW R1100S, för så vitt jag vet är jag ensam i Uppsala om en sådan.

/Simba

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Jomen jag hängde ju fan ut med hela kroppen genom rutan och vrålade och vinkade och skrek. :fakta Men det är klart, Krypto verkar ju så otroooligt kär :kär i sin nya fina Retta så han ser förmodligen bara alla bilar som "hinder och potentiella faror" som TomK så krasst uttryckte det.

Apropå det, är det någon mer som tycker sig ha blivit en bättre bilförare sedan de börjat köra hoj? Det tycker jag gäller för mig iaf. Jag tar med mig mycket av tänkandet in i bilen. Dvs att försöka förutse och ligga några steg före etc. :hej

Last edited:

MoosE

Uppsala RoadRunners
Gick med
17 Jul 2003
Hoj
SÅLD....:(
n'Lasse skrev:

Apropå det, är det någon mer som tycker sig ha blivit en bättre bilförare sedan de börjat köra hoj? Det tycker jag gäller för mig iaf. Jag tar med mig mycket av tänkandet in i bilen. Dvs att försöka förutse och ligga några steg före etc. :hej

Det är ju klart att man som mc förare tänker och planerar längre fram än en bilist...
händer ofta att jag får lov att planera samma sträcka flera gånger när jag kör bil med tanke på att det går så långsamt :rodnar

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Jag vet att Affe_R1 känner igen min bil, han påstår att han brukar se mig i den då och då :rolleyes: (gammal sunkig Volvo med gula lysen)

n`lasse: jag håller med om att (dom flesta) hojåkare är bättre bil förare.

Jag tror att ju flera sätt man är "trafikant" på desto bättre, man får mer förståelse för andra. :confused:

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Lucky Luke skrev:
Jag vet att Affe_R1 känner igen min bil, han påstår att han brukar se mig i den då och då :rolleyes: (gammal sunkig Volvo med gula lysen)
Då o då....
Nästan alla gånger man står vid pumpen och du dyker förbi,
så är det i plåtburken du kommer :eek:

Edit: Undrar hur din hoj ser ut... :rolleyes:

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
n`lasse; jag undrar om det var vi som möttes på sysslomansgatan nära ofvandahls i morse vid 7-tiden.
Vi åkte båda bil.
Ingen av oss hejade.

Sphyrna

Färgmatchad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En hoj med en liter, två hjul och ett R och en etta
n'Lasse skrev:
Jag vet dock att *jag* hejar på URR:are i bil. Sphyrna har jag hejat på en gång t ex.

Ja, det var fint gjort av dig tycker jag. Det värmde och jag blev glad i kroppen hela dagen!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...