Varför hejar inga hojåkare på mig?

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Var ute och åkte med bilen en eftermiddag i förra veckan. Möter en röd hoj och föraren vinkar glatt :hej Ser då att det är Simba! :tummenupp

Mådde bra resten av den dagen! :D Tack Simba! :bow

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
n'Lasse skrev:
Apropå det, är det någon mer som tycker sig ha blivit en bättre bilförare sedan de börjat köra hoj? Det tycker jag gäller för mig iaf. Jag tar med mig mycket av tänkandet in i bilen. Dvs att försöka förutse och ligga några steg före etc. :hej

Ingen aning har inte kört bil sen jag tog mc kortet :banana

Muahahah kommer vägra kliva av mc´n när snön kommer, ska kedja fast mig vid den o hungerstrejka tills våren är här igen :crash

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
n'Lasse skrev:
Var ute och åkte med bilen en eftermiddag i förra veckan. Möter en röd hoj och föraren vinkar glatt :hej Ser då att det är Simba! :tummenupp

Mådde bra resten av den dagen! :D Tack Simba! :bow

Jo, Jag var rätt nöjd med att jag hann identifiera dig i din SAAB 95 kombi, de är ju rätt vanliga så det gäller att hinna se föraren innan man passerat vederbörande. :hej Det gjorde även mig glad! :hej

/Simba

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
Simba skrev:
Jo, Jag var rätt nöjd med att jag hann identifiera dig i din SAAB 95 kombi, de är ju rätt vanliga så det gäller att hinna se föraren innan man passerat vederbörande. :hej Det gjorde även mig glad! :hej

/Simba

SAAB 95 är ju inte så vanliga...det börjar bli ont om dessa klenoder på vägarna ;-) :hej

Cinderella

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
2010 Ducati 796 ABS
Tycker att jag är en ganska duktig bilförare efter många mil på vägarna, så jag försöker ta de kunskaperna med mig på hojen. Men det skulle vara kul att vara bättre på något när det gäller hojåkning men det kanske kommer. När jag kör bil är det inga problem med blicken och framförhållningen så det försöker jag överföra nu på hojåkningen. Men jag är ju ganska "grön" ännu det blir nog bättre. Förresten lånade svågerns yamma 600 i helgen och det var en riktig aha upplevelse den gick som en gud eller som fansjälv kanske, och vilken väghållning jämfört med gamla Hondan, ha de vi syns på Rörkrn i kväll!

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Nu hände det igen! :gråta Åker Gysingevägen mot stan vid pass 18:30 och möter tre hojar ungefär vid Librobäck. Den här gången använder jag ljustutan också, blinkar som en galning och vinkar hysteriskt men icke! :brynad Ingen vink tillbaka... :6surkart

TomK och Affe_R1 (tror jag) och en till som jag knappt hann se var det jag mötte. Varför vinkade ni inte?? :va

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Varför åker du b*l då n'Lasse :confused:

Om du istället åker omkring med hojen så lär alla vinka ;)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...