Vällingevägen är trickigare att köra och det kan vara roligare ibland .. "lite" långsamamre men det kan vara kul det med... men bulten är alltid bulten
Karta
Ja vällinge vägen är otroligt kurvig och med även kuperade kurvor, men som du säger även mycket långsammare. Orsak; Den är otroligt mycket smalare och faktis med mindre kurv radie i kurvorna. Där brukar faktis Polisen träna inför varje vår.
Bulten är bara extremt Riskfylld om det är några vildhjärnor eller rättare sagt förare utan hjärnor som är ute och kör. Finns några farliga ex. 1. är tråden Olycka på Bulten 08-06-?? en kille som kör om i en skymnd Hö Ytterkurva och kraschar med en Mötande Mc nästan front mot front. Så se upp där ute för KAMAKAZI piloter dom finns, tro mig, jag med flerar har råkat ut för dom men med mycket lyckligare utgång en han i tråden jag just nämnde.. Endast med hjärta i halsgropen och stora ögon som TEFAT när man ser en mötande hoj mitt i en kurva i sin egen fil..
Ha nu en trevlig sommar alla där ute och jag stämmer in i att det finns möjligtvis en anna väg som ligger på topp och det är den kära Bogesundsvägen.
Den är härligt kurvig och dessutom med fina chikaner.. På väg ut mot Vaxholm norra sidan om stan. Ni som inte har åkt det, ta en sväng ut och pröva, ni blir rikt belönade med ett trevligt Skärgårds fik med både det ena och andra att bjuda på. Kör ut på E18mot Norrtälje och sväng av vid Arninge avfarten, kör åt höger och se upp för en LITEN skyllt på Hö sida precis innan en Vä kurva som ligger nära vatten. Den är Lätt att missa om man kör för fort. Det är en nerförs backe som svänger svagt åt vänster för att sedan gå upp precis i vänster kurvan där man svänger åt Hö nästan mitt i Kurvan. DEt är en LITEN vit skyllt Bogesund