hemma ?
Nah farlig är den inte men riktigt rolig
Ja . . . Bogesund
Norra tuppland mot kusten!
Du gladmidsommar på dig!!
Ang. om vägen är farlig eller ej:
Nej, vägen är inte farlig. Ingen väg är farlig. En del förare på vägarna är däremot farliga. T ex. alla bilister, de är livsfarliga. Samt alla amatörpiloter på rettor och gixxrar, men de skadar oftast bara sig själva. Dvs. ett problem som löser sig självt
Torö,ungefär som bulten men fyra gånger längre typ...
Du menar Ankarudden ute på ToröDu menar den som slutar på en udde vid en hamn med ett fik? Har för mig att hamnen heter något med ax eller yx. Den är as bra!
från www.ne.se
slingerbult
sling`erbult subst. ~en ~ar
ORDLED: slinger--bult-en
• (ofta plur.) undanflykt eller försök till bortförklaring: efter diverse ~ar medgav ministern att han hade haft fel
BET.NYANS: om person som ofta gör undanflykter
HIST.: sedan 1834; till slingra och bult i bet. 'klump, kloss'
Slingerbullten i all ära, men tycker den allt för ofta bör heta "Grus Bullten". Speciellt sista partiet, från tungelsta mot rosenhill, vid uringe crossbana, jordigt och skitigt som satan!
totte_kott, din text där, ska börja med "Jag är 28 år" va?
Jag trodde inte här fanns någon tillräckligt gammal för att känna till Danielsson & Pekanini
Inga problem med "bulten" förutom idioter som kör på den
Fördelarna är att det är få som bor vid den, sällan grus, bra grepp och den är skön att köra på!
Nära till sjukhus och räddningstjänst är framme på ett kick (dom behöver inte någon närmare beskrivning)
Visst finns det fler kurviga vägar men inte så pass nära civilisationen och de är inte lika väl anpassade för "sportig" körning...
Du är säkert ironisk. Men om inte så måste jag säga att en nackdel med Bulten är just allt grus. Det körs ju mycket lastbilar med ballast, grus och torv på den vägen eftersom det bla ligger grustag och torvindustri längs vägen. Förutom allt som blåser av flaken så går släpens hjul ofta ut o gruskanten och sprider grus i kurvorna.
Nej jag var inte ironisk men jag kanske inte har lika låg tröskel för vad som är "grus" eller inte...
Jag har väl åkt där sisodär 200ggr vid det här laget...
Jag är fullt medveten om grusbilarna men det är bilisterna som drar upp gruset i kurvorna då de genar utanför asfaltskanten och det har jag sett med egna ögon - men en liten stund senare är oftast gruset bortblåst igen...
Man får se upp när de lagt på nytt grus utanför asfaltskanterna för det sprätter upp på vägen när bilisterna är där och rotar!
Nej, det dör ju bara ett par om året där, och skadas nån varje vecka, så den är ju ganska säker faktiskt
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |