Varför i hel**e går nsr:en inte som den ska?

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
hmm... eftersom det är likadana motorer i nsr och crm så har nog crm oxå den där strypningen vid avgasporten (öppnar ca 70%).

Ni som har läst mycket om detta, hur vet jag om den öppnar fullt eller bara 70%??

Jag skulle kunna koppla ur vajrarna och provköra hojen med fullt öppen ventil respektive fullt stängd... och jämföra med hur den går med servot inkopplat...acceleration och topphastighet.
Jag tycker nämligen att jag får upp en del bensinblandning ur förgasaren vid tomgång... men det kanske har med mina munstycken att göra?? :va
 
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Nsr 125 -98, Yamaha xt 350 med yz 250 fram/bakfälg ,sving, och framgaffel
hmm... eftersom det är likadana motorer i nsr och crm så har nog crm oxå den där strypningen vid avgasporten (öppnar ca 70%).

Ni som har läst mycket om detta, hur vet jag om den öppnar fullt eller bara 70%??

Jag skulle kunna koppla ur vajrarna och provköra hojen med fullt öppen ventil respektive fullt stängd... och jämföra med hur den går med servot inkopplat...acceleration och topphastighet.
Jag tycker nämligen att jag får upp en del bensinblandning ur förgasaren vid tomgång... men det kanske har med mina munstycken att göra?? :va


Va har du för munstycke? jag borrade upp mitt till 150 sen jag satte på effektröret och den får fortfarande för lite, ska borra till 155 eller 160
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
hmm... hur fan gör du då? Lär väl inte göra det på fri hand?! Det är ju en gaaanska liten diameter vi snackar om...
 

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Haha herregud. Jag köper självklart nya med olika storlekar. Kostar ca 30kr styck. :tungan

Men alla sätt är bra utom dom dåliga. :tummenupp
 
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Nsr 125 -98, Yamaha xt 350 med yz 250 fram/bakfälg ,sving, och framgaffel
hmm... hur fan gör du då? Lär väl inte göra det på fri hand?! Det är ju en gaaanska liten diameter vi snackar om...

Jag tar en mutter som passar munstyckets gängor, och spänner sedan fast muttern i ett skruvstycke, se till att det är rakt bara, sen så använder jag en pelarborrmaskin så jag vet det blir rakt, sen riktar jag in borret så att det kommer i centrum på munstycket, det är inte jättenoga, för godset i munstycket är mjukt så borret glider rätt av sig själv
 

rullarpå

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
holmsund
Hoj
honda nsr
men om man nu gör detta. hur blir ljudet på hojen? blir det mer som en lite större motorcykel eller mer åt cross hojet, typ som en trimmad moped ungefär? =/
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
men om man nu gör detta. hur blir ljudet på hojen? blir det mer som en lite större motorcykel eller mer åt cross hojet, typ som en trimmad moped ungefär? =/


munstycket ändrar ju inte ljudet på hojen. det ändrar blandningen. dvs hur mycket soppa hojen får i förhållande till luft. i detta fall får hojen mer bensin.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top